על-פי גוגל – מילת הטיפוח הפופולרית ביותר ל-2017: MASKING

עולם היופי מושפע רבות מהתנהלות ברשתות חברתיות, בחירת המוצר עומדת לא רק על איכותו ופעילותו אלא גם על בסיס נראות ו"סלפיות" של המוצר. סטטיסטיקה של מנוע חיפוש גוגל מראה כי מילת הטיפוח הפופולרית ביותר לשנת 2017 הייתה: MASKING, ביוטיוב מדד הצפייה בסרטונים עם תיוג מסקינג עמד על 98 מיליון צפיות!

מאת ד"ר ג'ני שטיימן PhD NA, נטורופתית, מומחית לקוסמטיקה טיפולית.

אילו תכשירים נמצאים בשיא הטרנד המסקינג? איך לבצע מסקינג בלי לגרום נזק לעור? עשה ואל תעשה במסקינג:

"מסכת בועות" – מדובר בטרנד עולמי של תכשיר המונח על פני העור בצורת ג'ל או בד ובמגע עם שומני העור מתחיל לבעבע ולעלות קצף. יצרני הקוסמטיקה מעניקים לפעולת המקציפים תכונות פלא, אך עלינו להבין כי בכל זאת מדובר בתכשירים בעלים ריכוז גבוה של דטרגנטים. במקרה של אי שטיפת המקציפים הללו, אנחנו עלולים לגרום לגירוי עור, הפחתת תכונות ההגנה של העור, ייבוש העור ואפילו דלקת.
טיפים מעשיים: השתמשו במסכת "בועות" בשלבי ניקוי ראשוני או פילינג ותמיד שטפו את העור היטב לאחר השימוש בה. אל תשאירו את המסכה על העור יותר מ 15 דקות.
איך לתייג: #bubblemask

"מסכות פחם" – פחם פעיל זהו חומר המנקז רעלים, סופח שומנים ומנקה את העור ביעילות. מסכת פחם מתחלקת לכמה סוגים: מסכה פולימרית מתייבשת, מסכה קרמית שחורה ומסכת בד ספוגה. לכל אחת מהן יש את תכונות ניקוז הרעלים, אך כולן מגיבות שונה על גבי העור.

טיפים מעשיים: ניתן להשתמש במסכות פחם בשלבים המקדימים של הטיפול. רכשו את המסכות רק ממקור בדוק ומוסמך. אל תשתמשו בדיגריזרים לפני שימוש במסכות מתקלפות, שטפו היטב את הפנים לאחר שימוש במסכה, גם אם מצויין אחרת. יש לשקם את מאזן הליפידים לאחר שימוש בהן.
איך לתייג: #charcoalmask #blackmask

Nutrient-peel-off-mask4

Nutrient peel off mask by Magiray

"מסכות ממגנטות" – אלה מסכות קרמיות, לרוב בעלות מרקם שומני עם חלקיקי מתכת. בעזרת מגנט, מורידים את החלקיקים יחד עם המסכה. פעולת המגנט נחשבת לפעולת ניקוי עמוקה יותר וקרם שמשמש כבסיס למגנטים לרוב מזינים ומשקמים את העור. לאחרונה נוספו אל המסכות הממגנטות גם מסכות בד עם חלקיקי מגנט בתוכה. הדבר אמור לאזן את השדה הביומגנטי של העור ולסייע לעור הנמצא תחת סטרס.

טיפים מעשיים: השתמשו במסכות שבסיסן הקרמי אינו מצריך שטיפה וכן אל תשתמשו במסכות עם חלקיקי מתכת גסים ומורגשים, כדי להמנע מפציעת עור מיותרת.
איך לתייג: #magneticmask #magnetmagic

"מסכות שינה" – מסכות לחות בעלות מרקם קל יחסי, אינן מכילות חומרים המחייבים שטיפה. לרוב עשירות בפפטידים או מזרזי תהליכי חידוש. המסכות חייבות להיות בעלות מרקם אווירירי ולחותי, כדי לא לגרום לבצקתיות באזור העיניים. לרוב המסכות משולבות בניחוחות מרגיעים מעולם הארומטרפיה העשיר.

טיפים מעשיים: מרחו את המסכה כחצי שעה לפני השינה, רק על עור נקי מאיפור כלל.
איך לתייג: #sleepingmask

"מולטימאסקינג" – מסכות על בסיס קרמי עם מינרלים צבעוניים או לחלופין מסכות חימר צבעוניות. עיקרון השימוש הוא לחלק את הפנים לפי אזורי טיפוח: לאזור ה-T משתמשים בחומרים סופחים כדי להפחית הופעת הקומדונים, לאיזור ה-U משתמשים בחומרים מזינים, כדי להעניק זוהר, לאיזור סביב לעיניים, צוואר ומצח משתמשים בחומרים מונעי הזדקנות מוקדמת.

טיפים מעשיים: המנעו משימוש במסכות צבעוניות המבוססות צבעים מלאכותיים, השתמשו בצבעים הבאים ממינרלים טבעיים או חימר תואם צבע.
איך לתייג: #multimasking

"מסכות יקרות" – תכשירים בעלי בסיס מגוון, המכילים אבנים או מינרלים יקרי ערך, כמו זהב, פנינים, יהלום, כסף וכ"ו. מדובר על חומרי קישוט לרוב שהם זרים לעור ואינם בעלי השפעה פיזיולוגית על העור. פעילות המסכה מושפעת מחומרים אחרים הנשארים בצל של מרכיבי יקרי ערך.

טיפים מעשיים: חייבים לשטוף את המסכות ולא לבצע מניפולציות חודרניות מעליהן, כגון מיקרונידלינג.
איך לתייג: #goldmask #diamondmask #pearlmask #silvermask

"מסכות התזה" – תכשירים פעילים הפועלים במהירות רבה תוך כדי התזת החומר. המרכיבים בעלי מסה מלקולרית קטנה, מה שמאפשר חדירת החומר בקלות. בעולם התכשירים לצרכן מדובר על אריזות תחת לחץ אויר. בעולם המקצועי מדובר על מכשיר מיוחד המאפשר התזה קלה יותר והרבה יותר יעילה של חומר פעיל. היתרון מובהק הוא בזמן פעולה. צריך כמה שניות של התזה במקום 15-20 דקות של מסכה. החיסרון הוא במגוון המרכיבים הניתן לשימוש  בפעולה זו.

טיפים מעשיים: לאחר שימוש בהתזת החומר, הוסיפו קרם עם כמות נכבדת של ליפידים התואמים לשומני העור, כדי לשקם את המחסום האפידרמלי ולגרום למרכיבי "מסכת ההתזה" להספג היטב.
איך לתייג: #splashmask

"מסכות בד" – בד או דף ספוג בחומרים שונים, אשר מניחים על העור בצורת קומפרס מצנן. יתרון המסכות ביעילות חדירת החומרים, כאשר מונח קומפרס מעליהן.

טיפים מעשיים: בחרו בבדים רכים ממרכיבים טבעיים (כותנה, פשתן, במבוק) והמנעו משימוש בדפי פוליאסטר שונים ספוגים בצבעים מלאכותיים (דמוי פרצופים, מסכות וונציאניות וכ"ו).
איך לתייג: #sheetmask #papermask

וכמובן לא נשכח את מסכות "על" הוותיקות שהוכיחו את עצמן במשך דורות של קוסמטיקאיות: מסכת הפרפין לאחרונה משתדרגת והופכת למסכת שעוות שמנים טיפולית, מסכת הגבס משתדרגת גם היא וגורמת לא רק לחימום, אלא גם לליפטינג מורגש, מסכות האלגינט משתדרגות בצבעים יותר נועזים ובאופן הכנה קל ולא מצריך מיומנות על.

מאחלת לכולם לכבוש את העולם הדיגיטלי בקלות, ביעילות וללא נזקים לעור.

ד"ר ג'ני שטיימן PhD NA, נטורופתית, מומחית לקוסמטיקה טיפולית. מרצה בינלאומית, מורה מוסמכת ללימודי תמ"ת, מדריכה ראשית של חברת מאג'יריי. מייסדת בית ספר אונליין ללימודי המשך לקוסמטולוגיה. 

 

Nutrient-peel-off-mask2

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.