סיליקון, חומצה היאלרונית ומילוי שפתיים. ד"ר אהוד מאור עונה על שאלות

האם החומצה ההיאלרונית שצברה פופולריות רבה בשנים האחרונות תפסה את מקומו של הסיליקון בכל הקשור למילוי ועיבוי שפתיים? שאלה זו ועוד רבות אחרות הנודעות לעיבוי שפתיים, עיצוב שפתיים והזרקות, עולות ונשאלות שוב ושוב על ידי מטופלות. ד"ר אהוד מאור, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית עונה על שאלות נפוצות בתחום הזרקות ומילוי השפתיים ועושה למתלבטות קצת סדר בבלגן.

האם ניתן לומר באופן חד וחלק שהחומצה ההיאלורונית החליפה את הסיליקון?

בעבר, סיליקון רפואי שימש כתכשיר הנפוץ למטרת שפתיים מלאות וחושניות יותר, אך מאחר ומדובר בחומר מילוי קבוע וזר לגוף תוצאותיו לא צפויות, עולה הסיכון לזיהומים, דחייה, נדידת החומר ואי שביעות רצון. כיום מדינות רבות אוסרות על השימוש בו לאזור הפנים. הביקוש לחומרי מילוי טבעיים, נספגים ובטוחים יותר הוביל לפיתוחה של החומצה ההיאלורונית, שהפכה במהירות לשיטה הפופולרית ביותר כיום.

הזרקת-בוטוקס-5

הזרקת חומרי מילוי בשפתיים. ד"ר אהוד מאור

מה הם היתרונות של החומצה ההיאלרונית לעומת הסיליקון?

חומצה היאלרונית מצויה בכל אחד מאתנו באופן טבעי ומשמשת כאבן בניין של הרקמה הרכה בגופינו. לכן, ניתן להזריקה ללא חשש מתגובה לגוף זר (כפי שנוצר סביב סיליקון נוזלי). החומצה מתפוגגת בחלוף הזמן (3-12 חודשים) בתהליכים טבעיים וניתן לחזור על ההזרקה ללא חשש.

הטיפול בחומצה היאלורונית מהיר, נוח ובד"כ מתבצע במספר קטן של מפגשים (1-3). כך גם ההזרקה צפויה, טבעית ופרופורציונלית.

סיליקון נוזלי מוזרק לשפתיים בטיפות קטנות למשך מספר רב של מפגשים על פני מספר חודשים. תוצאות ההזרקה עלולות להיות לא טבעיות והחומר אינו מתפוגג, כך שסיבוכים עלולים להופיע גם אחרי שנים רבות. במידה ומתפתח סיבוך או שהתוצאה אינה רצויה, ניתן להסיר את החומר רק כניתוח ובמחיר צלקת.

דוקטור-אהוד-מאור

ד"ר אהוד מאור, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית ורופא ברשת מרפאות פרופורציה

האם מטופלת עם סיליקון בשפתיים יכולה לעשות מילוי שפתיים באמצעות חומצה היאלרונית?

מטופלת שעברה עיבוי שפתיים עם סיליקון יכולה להזריק פעם נוספת רק את אותו סוג הסיליקון. עיבוי שפתיים ע"י חומצה היאלורונית (או כל חומר אחר) אינו מומלץ מחשש של תגובה לגוף זר.

האם לגיל ישנה השפעה על השפתיים? כיצד זה בא לידי ביטוי ואיך ניתן למנוע את ההזדקנות באזור השפתיים?

לגיל ישנה השפעה ניכרת על השפתיים והעור מסביבם. גנטיקה, הזדקנות שריר השפה והעור, נסיגת עצמות הלסת, חשיפה לשמש ועישון- מובילים עם השנים לשפתיים דקות, חסרות ברק וחיוניות. מסביב לשפתיים העור מתמלא בקמטוטים אלכסוניים ואנכיים לשפה הנקראים BARCODES (ברקודים). בנוסף, חוסר סימטריה קיימת נהפכת לניכרת יותר.

האם ישנן טכניקות מיוחדות להזרקה? הזרקות ליד האף? או בסנטר? כדי לייצב ולעצב את השפתיים?

קיימות מספר טכניקות לעיבוי שפתיים ובד"כ נהוג לשלב ביניהן, תוך התחשבות ביחידות האסתטיות השונות של השפתיים. הטיפול השכיח ביותר מתבצע ע"י הזרקה ליניארית ו/או נקודתית ובצורת כדורונים קטנים למקטעי השפה הזקוקים לעיבוי. ניתן גם לעצב ולהדגיש את קווי "הפילטרום" הנמשכים מהשפה לתחתית הנחיריים, למלא ולטשטש קמטוטים מסביב לעור השפה, לתקן חוסר סימטריה ולהפחית חשיפת חניכיים בחיוך.

אם ישנו שוני בין החומרים השונים? מה ההבדל ביניהם? מה מומלץ?

ישנו מגוון רחב של חומצה היאלורונית לשפתיים. ההבדל מתבטא בסמיכויות השונות, קשרי ההצלבה, ריכוז החומצה, מידת ספיחת המים של הג'ל המוזרק ונוכחות תוספים שונים כגון לידוקאין, סורביטול וכו'. ישנם גם הבדלים במחירי המזרקים הנובעים בעיקר מאיכות המוצר, אישורים ובקרות איכות ומידת הישארות החומר ברקמה.

הזרקת-בוטוקס-4

הזרקת חומר מילוי לשפתיים

מה צריך לדעת לפני שמזריקים חומצה היאלרונית?

עיבוי שפתיים עם חומצה היאלורונית הוא תהליך פשוט ואפקטיבי: הזרקת החומר דרך מחט דקה, התאוששות מידית, תופעות לוואי קצרות טווח, אחוז סיבוכים נמוך ותוצאות טובות כמעט בכל סוג שפתיים. עיבוי השפתיים נעשה במרפאה תחת אלחוש עם משחה או אף בהרדמה מקומית. זמן ההזרקה כמחצית השעה ולעתים נדרשים מפגשים נוספים, בעיקר לביקורת, מילוי נוסף ושיפור א-סימטריה. ברשת מרפאות פרופורציה כל חומרי המילוי לשפתיים מכילים לידקואין, כך שברוב המקרים אין צורך באלחוש נוסף וההזרקה נוחה יותר.

תוך כמה זמן נדרש לחדש את המילוי? והאם כשמפסיקים להזריק השפתיים חוזרות למצבן הרגיל של לפני ההזרקה או שישנן תופעות לוואי מסוימות?

נדרשים לחדש את המילוי בין 3 ל-12 חודשים, תלוי בסוג החומר. לאחר התפוגגות החומר השפתיים בדרך כלל חוזרות לקדמותן אך התמדה בטיפול תוביל להגדלת הטווח בין הזרקה להזרקה.

האם ישנה הגבלת גיל לטיפול מסוג שכזה?

כן, ישנה הגבלת גיל לטיפול עיבוי ומילוי שפתיים באמצעות חומצה היאלרונית. בישראל הגבלת הגיל היא החל מגיל 18, בארה"ב היא מגיל 21 ובמדינות אירופה הגבלת הגיל משתנה ממדינה למדינה בהתאם לחוקים הקבועים באותה מדינה ונעה בין גילאים 18 ל-21.

למי אסור להזריק חומרי מילוי לשפתיים?

למי שעבר/ה הזרקת סיליקון בעבר, למי שסובל מהרפס פעיל דלקת או זיהום אחר פעיל, מטופלים הנוטלים תרופות לדילול דם (שלא הפסיקו את הטיפול שבועיים לפני ההזרקה) מטופלים בעלי מחלת דימוי גוף דיסמורפית. ובנוסף לא מומלץ לבצע טיפולים פולשניים בזמן תקופת ההיריון.

ד"ר אהוד מאור הוא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית ורופא ברשת מרפאות פרופורציה.

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.