כובשים את העולם – הענק הסיני גרסת הקוסמטיקה

"סין כובשת את העולם לאט לאט, בלי לירות ירייה אחת" כך מנתחים מומחים את התעצמותה הכלכלית של הרפובליקה העממית של סין, שהופכת למעצמה כמעט בכל תחום. תערוכת צ'יינה ביוטי אקספו 2018 מסמנת לעולם הקוסמטיקה: הענק הסיני כאן ואי אפשר להתעלם ממנו.

מאת: שניר כחלני, עורך מגזין פרופאשן

זו אינה התערוכה הראשונה שנערכת בסין. למעשה, זו ה"מהדורה" ה-23 של תערוכת צ'יינה ביוטי אקספו הנערכת מדי שנה בשנחאי. דומה שבשנים האחרונות, הבינו היצרנים ברחבי העולם יותר ויותר עד כמה חשובה ומשמעותית תעשיית היופי של סין מצד אחד ומצד שני, עד כמה ענק ומאסיבי הוא שוק הצריכה הסיני.

עלייה משמעותית בצריכה ברחבי סין

על פי הנתונים האחרונים של הלשכה הסטטיסטית הלאומית של סין, המכירות הסיטונאיות של מוצרי צריכה בסין בשנת 2017 הראו עלייה של 10.2% לעומת השנה הקודמת לסכום של 37 מיליארד יואן (שהם בחישוב גס כ-5.6 מיליארד דולר). המכירות הקמעונאיות של מוצרי קוסמטיקה הגיעו לסכום של 251 מיליארד יואן, גידול של מעל 13.5% לעומת השנה הקודמת. נתון זה לדעת אנליסטים, סימן את החזרה של התעשייה לצמיחה לאחר ארבע שנים רצופות של ירידה. הנתונים מציינים מעבר כולל לצריכה גבוהה יותר בסין שמלווה גם את הצמיחה הכוללת בשוק הקוסמטיקה.

המותגים המובילים בסין הם לא בהכרח המותגים המערביים אותם אנו מכירים. יש בסין נוכחות משמעותית של ענקיות קוסמטיקה כמו לוריאל למשל אך השוק הסיני מתנהג בצורה שונה לחלוטין ממה שאנו מכירים ויש בו שחקני ענק סיניים שחולשים על נתח אדיר מעוגת הצריכה. מותגים סינים שאגב, לא הכרנו ואולי בזמן הקרוב לא נכיר, שכן השוק הסיני הוא גדול כל כך עד כי המותגים הללו כלל אינם פוזלים החוצה מהיבשת בה הם נמצאים.

ג'יג'י-תערוכה-סין-GIGI-3

תערוכת צ'יינה ביוטי אקספו 2018 – עליה משמעותית גם בצריכה המקומית

מדווחים על מספרים הולכים וגדלים

הסינים, הבינו מזמן כי הדרך לעוצמה כלכלית וגיאו-פוליטית, תושג לאט לאט ב"כיבוש השקט" של עוד ועוד ענפים ותחומים בכלכלה ובתעשייה. כך גם ניכרת התפתחותם של הסינים בתחום הקוסמטיקה. התערוכה בשנחאי מציגה בצורה די קורלטיבית את הצמיחה וההתעניינות הגוברת של העולם בצרכן הסיני. בתחילת 2018 דיווחו הסינים כי יותר מ-4,000 מותגים מיובאים כבר התחייבו להשתתף בתערוכת China Beauty Expo 2018.

עם פתיחת התערוכה, הסינים מדווחים על כ-10,000 מותגים שונים וכ-3,500 חברות וספקים המשתתפים בתערוכה כמציגים. לכל מי שטבל ידו בנושא היח"צ אי פעם, ברור לחלוטין כי הסינים הבינו את חוקי המשחק. הצגת כוחה של התערוכה במספרים, מושך אליה עוד ועוד מבקרים בשנה הבאה וחשוב אף יותר, מציגים נוספים המגיעים במטרה להכות שורשים בסין ולמצוא מפיצים מקומיים. 

המותגים שעליהם מדווחים מארגני התערוכה, מתפרשים על-פני קטגוריות הכוללות קוסמטיקה, טיפוח העור, ניקוי ביתי, טיפול אוראלי, כלי איפור, מסכות פנים, טיפול רפואי, אמהות וטיפול בתינוקות ואף מוצרי נייר. בין אלה, כלי האיפור, מסכות הפנים, טיפול אוראלי, מוצרי טיפוח היופי הן הקטגוריות הגדלות במהירות הרבה ביותר, 100%, 67%, 60% ו -50% בהתאמה.

מכוונים את הפעילות השיווקית לצרכנים הצעירים

צרכנים שנולדו לאחר שנת 1985 ועד שנת 2000, או במילים אחרתו בחתך הגילאים שבין 18 ל-33, הפכ לקה יעד העיקרי אליו מכוונות חברות הקוסמטיקה הסיניות. הביקוש בתוך המגזרים הצעירים של הצרכנים גם הגביר בהתאמה את הביקוש למותגי קוסמטיקה ב- China Beauty Expo 2018.

השנה תתמקד התערוכה במותגים בינלאומיים מחד אך גם במותגים מקומיים מאידך. שמות שאולי טרם שמעתם עליהם כמו  CARSLAN, KAFELLON, LanSUR, HIFACE, HANAMINO, SUHU, Mistine, Red EARTH ואחרים. במקביל, יזכו לתשומת לב גם המותגים המערביים המוכרים המגיעים מתאגידי היופי הגדולים כגון L'OREAL (MAYBELLINE), שיסיידו ו-COTY (מקס פקטור), שיציגו גם את מוצרי הקוסמטיקה שלהם.

ג'יג'י-תערוכה-סין-GIGI-14

תערוכת צ'יינה ביוטי אקספו 2018

עקומת למידה מעוררת התפעלות

רבים מהמותגים האלה משתמשים בתוכניות טלוויזיה, בחשיפה באמצעות הסושיאל מדיה וסלבריטאים כדי לקדם את המותגים שלהם. שוק הקוסמטיקה הסיני מאמץ לעצמו את דרכי הפעולה של העולם המערבי ויש לומר כי עקומת הלמידה של הסינים מעוררת התפעלות. השיטה נלמדת ומיושמת במיידי בעוצמות הגבוהות ביותר שניתן לתאר.

הסינים לומדים היטב גם כיצד ניתן להתמודד עם תחרות של ערוצי מסחר אלקטרוניים, כיצד להפתיע את הצרכנים וליצור זהות ייחודית למוצר כדי לבדל אתו מרכישה אינטרנטית ובופן כללי, ממשיכים לחשוב "מחוץ לקופסה" בכדי להתמודד עם השחיקה של תרבות הצריכה המסורתית אל מול הצמיחה של תרבות הצריכה המקוונת.

בשורה התחתונה, סין אינה עוד שם נרדף לייצור לואו טק נחות, כפי שכבר הבינו רבים בתעשיית האלקטוניקה ובמיוחד בתחום הסלולר. סין ראויה להמון תשומת לב מצד כולם, יצרנים ברחבי העולם, מפיצים ואף משווקים. הענק הסיני לא עושה קולות של שובע ודומה כי גם בתחום הקוסמטיקה, לא אמר את המילה האחרונה.

ג'יג'י-תערוכה-סין-GIGI-5

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.