נקה וּרְחַץ – זהירות כוננות פסח

 

כוננות פסח כבר כאן. בתוך הררי מטלות הניקיון והקרצופים, המרוץ אחרי המירוק, הצחצוח וההברקה, כיצד בכל-זאת, שומרים על עור כפות הידיים מהשימוש המוגבר בחומרי ניקיון, חשיפת יתר למים וסבון? אספנו עבורכם טיפים לשמירה על כפות הידיים מפני כוויות, יובש ועור מגורה – זהירות חומרי ניקיון!

פאנלים, תריסים, ארונות, חרסינות הם רק חלק מהקרצופים של קדחת הניקיון לפני חג הפסח. מתברר כי עשרות אלפי אנשים נפגעים בתקיפת כוחות הניקיון הפועלים בשרות האקונומיקה והדטרגנטים  על הלכלוך, והמזל הגדול הוא כי במרבית מהמקרים הפגיעות נקודתיות וחולפות, אך, בהחלט קיימות פגיעות קשות של תכשירי ניקיון המבוססים בעיקר על תוצרי נפט, זרחות (תחמוצות זרחן), כלור, חומצות אגרסיביות ומתכות.

הפגיעה הנפוצה ביותר במהלך הניקיון היא בעור- חומרי הניקיון מורידים את שכבת השומן (החלב) המגנה, וגורמים למיקרו-סדקים על פניו. העור נעשה אדום, מכווץ, "שורף" ומיובש. כאשר זה קורה, כל דבר שנמרח יגרום לצריבה ואי נעימות ואפילו מגע עם מים פושרים עשוי לכאוב.

"העור שלנו מכוסה בשכבת הגנה הבנויה ברובה משומן. השכבה מגנה בפני התאדות מים, יוצרת סביבה חומצית למיקרופלורה תקינה ומגנה בפני חדירת מזהמים פנימה" מסבירה ד"ר ג'ני שטיימן נטורפתית ממוחית לקוסמטולוגיה טיפולית בחברת מאג'יריי.

פגיעה במעטה הזה משאיר את העור חשוף וכתוצאה מכך העור מגיב ביובש, גירוי ודלקת.

בחומרי ניקוי יש להעדיף חומרים על בסיס שמנים על פני חומרים על בסיס דלקים ותוצרים של נפט. לקראת הפסח בו הניקיונות נוצר מצב בו כפות הידיים נחשפות לחומרי ניקוי המכילים כימיקלים בסיסיים ודטרגנטים כימיים הפוגעים לא אחת, פגיעות קשות בעור כפות הידיים .

מימין לשמאל: SR-DMAE, איב רושה, ביו סקלפצ'ר, OPI, מאג'יריי, לה רוש פוזה, ORLY, ביודרמה

גם הציפורניים אינן חסינות!

"השפעת חומרי ניקוי על ציפורניים חשופות (ועור כף היד),לעיתים מביישת אך בעיקר מסגירה אורח חיים" מסבירה אורלית אוקוביץ' נציגת ביו סקלפצ'ר ישראל. " בשל ריבוי מרכיבים מפרקי שומנים ומחטאים בדרגה גבוהה בחומרי הניקוי – קיימת השפעה ישירה על הציפורן והסרת השמנים והלחות ממשטח הציפורן, למעשה גורמת לפגיעה ישירה בחלבונים הבונים את משטח הציפורן. התוצאה היא בהחלט עגומה משטח ציפורן יבש, שביר, מתפצל, סדוק ועוד".

חני אטיאס, מדריכה ראשית של המותג ORLY האמריקאי יצרנית מוצרי לק, טיפוח ושיקום לכפות הידיים והציפורניים מדגישה כי "כפות הידיים הן הראי של גופנו. מדובר באזור החשוף ביותר לנזקי סביבה: קרינת שמש, חילופי מזג אויר, רוחות, וכמובן חומרי ניקוי. השפעות מזיקות אלו גורמות לעור הידיים להזדקן בטרם עת, מגרים אותו ופוגעים בו. עור כף היד נטול בלוטת חלב המפרישה סבום השומר על הלחות שבעור, לכן נוטה עור הידיים להתייבש והופך מחוספס בקלות".

"כאשר יש פגיעה במעטה הגנה חייבים קודם כל לתת סביבה בטוחה לשיקום העור. זה נעשה בעזרת חומרים אוטמים, כמו שמנים. אך לאחר שיקום ראשוני חייבים להחזיר את החוסרים לעור בצורה של גורמי לחות ותכשירים עוצרי דלקת. רק ככה ניתן להגיע להחלמת רקמה ללא סימנים" מבהרת ד"ר שטיימן ממאג'ירי

כפפות ללא טלק הן אמצעי הגנה טוב לכפות הידיים

כפפות ללא טלק הן אמצעי הגנה טוב לכפות הידיים

חשוב שתדעו,כי בכל מגע עם חומרי ניקוי רצוי להשתמש בכפפות גומי ללא טלק.

לפני תחילת הניקיון מומלץ למרוח לק (אפילו שקוף) על הציפורניים, הלק יהווה חוצץ בין חומר הניקוי לציפורן ויגן עליהן. כאשר יש חשיפה רבה לחומרים חריפים או חומרי ניקוי (אפילו סבון כלים) מומלץ שימוש בקרמים טיפוליים המעלים את יכולת ההגנה של העור והציפורניים. כמו כן כדאי למרוח קרם לחות רגיל על הידיים אחרי כל מגע במים ו/או סבון. מומלץ שימוש בקרמי ידיים המעלים את יכולת ההגנה של העור העדיפו קרם ידיים על בסיס סיליקון – קרם מסוג זה ידחה את המים וישמש כמעטה הגנה לעור הידיים.

 

חג נקי ושמח!

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.