כוחו של התוכן בשיווק העסק שלכם

עסק בלי פעילות אינטרנטית כיום הוא נדיר. כך גם נכון לגבי הרשתות החברתיות. אך מה נכון באמת לפרסם בהן ומתי? הנה כמה נתונים שחשוב שתדעו בעניין.

מאת קורין פיזנטי

מדי יום עולות ברשתות החברתיות יותר מ-300 מיליון תמונות. נשמע הרבה, לא? אז מה תגידו על הנתון הבא: בכל יום משתפים הגולשים 4.75 מיליארד פיסות תוכן. בכל שעה מתפרסמות כ-510 אלף תגובות ולצדן מתעדכנים 293 אלף סטאטוסים. כשהמספרים האלה רק הולכים וגדלים, הגיע הזמן להכיר במלך בלתי מעורער של הרשת – התוכן!

content-is-king-bill-gates2

"התוכן הוא המלך". ביל גייטס, 1996

בשנת 1996 נשא ביל גייטס את נאומו המפורסם "התוכן הוא המלך"  וטען כי התוכן יאפשר לזירה העסקית לייצר כסף באמצעות הרשת האינטרנטית.  מידע, מילים, תוכן, תמונות וסרטוני וידאו, רצוי אינטראקטיביים. כל אלה על-פי גייטס, ייצרו פעילות יעילה, מעניינת ומרתקת ברמת החשיפה הפרסומית, באופן קל וזול יחסית. תודו שלפני 20 שנה זה נשמע כמו מדע בדיוני. "אלה שיצליחו", סיים גייטס את דבריו, "יניעו את האינטרנט קדימה כשוק של רעיונות, חוויות ומוצרים – שוק של תוכן".

social-media-marketing-4

אלה שיצליחו יניעו את האינטרנט קדימה כשוק של תוכן.

אז מה באמת כוחו של התוכן?

התוכן חייב את כתר המלוכה שלו לאלה שהעניקו לו אותו – מנועי החיפוש. אלה היו זקוקים לתכנים כדי להפיץ אותם ברשת ועל כן אלמלא ייצור התוכן, לא יכלו מנועי החיפוש לבצע סריקות. מבלי סריקות לא היו תוצאות ואם אין תוצאות לחיפוש… מה בעצם יש שם באינטרנט הזה?

הרצון לדעת מידע אודות כל דבר, מביא את הגולשים לחיפוש באינטרנט. המילים הנכונות במקומות הנכונים הן קריטיות כדי שאנשים יוכלו להגיע ישירות אליכם. כאן נכנסת למשוואה הכתיבה השיווקית היודעת לעטוף את השירות או את המוצר אותו תרצו לשווק. רק כתיבה שיווקית נכונה תדע למשוך את קהל היעד שלכם לקרוא ולהתעניין בתכנים הקשורים אליכם.

social-media-marketing-6

כולם מחפשים, מגיבים, עושים לייקים ומתווטסאפים כל היום.

כיצד מייצרים תוכן שיווקי נכון?

רגע לפני שאתם הופכים לעכברי מקלדת (בדיוק כמוני), חשוב מאד לעשות את זה נכון. לייצר סל מסרים שיווקים שייטמעו ברשת, ייצרבו בתודעת הגולש ויתמכו בערכי המוצר ו/או השירות אותו תרצו לחשוף ולשווק. הנה כמה עובדות וכללי יסוד עקרוניים, שעליכם לדעת רגע לפני שאתם נותנים דרור ליכולת הכתיבה שלכם:

•    חשוב, חשוב, חשוב, (ועוד הרבה מאד כאלה) לא להרדים את הגולש! תוכן עמוס בפרטים יגרום לגולש מהר מאד לאבד עניין ולנמנם קלות, או פשוט להקליק הלאה.
•    תמיד יש לבחור מבין שתי מילים את זו הקצרה ביותר.
•    הגולש הוא "עצלן". תוכן ארוך ישאיר אתכם בדד… בדיוק כמו בשיר של זוהר ארגוב.
•    כתבו בגובה העיניים בלי מילים מפוצצות, שכן, חלילה, אתם עלולים לאבד את הגולש, מפאת היותכם מעוררי פיהוק,  או בקיצור: נשמות, אל ת'שעממו את הגולש.
•    התמקדו במסר עיקרי וחשוב אחד, מקסימום שניים – כך תיצרו מיקוד חד ומשכנע.
•    צרו מידע מעניין, אודות המוצרים שלכם ואודות הטיפול ו/או השירות אותו אתם נותנים. הסבירו עליו בקצרה ועל הערכים המוספים שלו, יתרונותיו ביחס למוצרים או טיפולים דומים הקיימים בשוק, הרחיבו על טכנולוגיות או חידושים בתחום וכדומה. עם כל זה, הקפידו להיצמד לעובדות. רוב הגולשים מריחים בולשיט למרחקים.

content-is-king-bill-gates-

איך לייצר תוכן נכון.

תהליך הכתיבה

•    הצגת הצורך: בשלב הראשון, ספרו אודות השירות או המוצר ועל איזה צורך בדיוק הוא עונה או איזו בעיה הוא פותר. כך אתם מגדילים את סיכוי הגולשים להזדהות עמכם.
•    הפתרון: תארו בקצרה ופרטו מידע רלוונטי אודות המוצר ו/או השירות אותו אתם משווקים. כיצד זה פועל? מה הם הרכיבים העיקריים? יתרונות ממשיים והערך המוסף ביחס למוצר או שירות דומה המוצע בשוק. הקפידו להשתמש במילים חיוביות. חדשני, משופר, קל ונוח, טכנולוגיה מתקדמת ועוד.
•    הנעה לפעולה:  כעת, עליכם להניע את הגולש משלב הפתרון לביצוע בפועל. השתמשו במילים ובמידע המובילים לרכישה בפועל: משלוח חינם, תנאי תשלום נוחים, קנה וחסוך, התקשר עכשיו וכדומה.
•    רוצים לקבל יותר תגובות? הימנעו משאלות של "כן – לא"  עדיף להשתמש בשאלות סגורות עם כמה אופציות כך תגרמו לכמות התשובות לזנק.  לדוגמא: "האם ניסיתם את מכשיר ה X שלנו? " זוהי שאלה של "כן – לא" שאלה סגורה עם אופציות רבות כגון "כמה פעמים ביום אתם נעזרים במכשיר ה X שלנו?, עדיפה הרבה יותר!
•    זכרו! תוכן דומה שאינו מחדש, יוצר עייפות וחוסר עניין ב-newsfeed  (בדף החדשות) של החברים שלכם.  כולנו מכירים את הפוסטים המרובים שתוקפים את "דף החדשות" החל מיום חמישי המברכים לשבת שלום וסוף שבוע נהדר, הנראים כמעט זהים וחוזרים על עצמם שוב ושוב …ושוב. שמירה על מקוריות תזכה את הפוסט שלכם בכמות תגובות ושיתופים גבוהה.
•    רוצים ליצור פוסט ויראלי? כל שעליכם לעשות הוא ליצור הזדהות עם התוכן. הזדהות נוצרת ע"י
רגש, הומור והשראה.

social-media-marketing-1

שמירה על מקוריות תזכה את הפוסט שלכם בכמות תגובות ושיתופים גבוהה

חמישיה מנצחת! – חמישה טיפים שווים:

על-פי מחקרים שבוצעו על יותר ממליון פוסטים, בנסיון לפצח את קוד הפוסטים המוצלחים – עולות כמה תובנות מעניינות שכדאי לכם לאמץ:
•    מסתבר שטעות לחשוב כי פוסטים קצרים מצליחים יותר. פוסטים המכילים מעל 80 מילים זוכים יותר בלייקים בפייסבוק. מפתיע? התיאוריה אומרת כי המשתמשים המוצאים עצמם באינטראקציה ממושכת עם הפוסט, מעריכים ואוהבים אותו יותר. זהירות, אל תתחילו "לחפור".
•    הקפידו לצרף ריגשונים או כפי שהם מוכרים יותר בשמם "אימוג'י". פוסטים עם פרצופי ריגשונים זוכים ל-52% יותר תגובות 🙂
•    פוסטים המסתיימים בשאלות מייצרים מעל 90% יותר תגובות. הבנתם?
•    השתמשו במילים המניעות לתגובה: (שתפו, זה חשוב לנו!, עשו לנו לייק!, מי יודע?)
•    תדירות מומלצת לפרסום  פוסטים עם תוכן חדש ועדכני היא בין פעמיים לשלוש בשבוע – לא ביום! אל תשכחו, תדירות מוגזמת היא מעיקה ומציקה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא גולש שיעשה לכם unfoloow או גרוע מכך, יסיר אתכם מרשימת החברים.

social-media-marketing-3

סושיאל מדיה. מדובר בעבודה של ממש.

מתי בדיוק?

כן, הכל עניין של טיימינג בחיים. גם כאן התזמון הוא חשוב. פוסטים המתפרסמים בסופי השבוע מקבלים 25% יותר שיתופים ולייקים. אולם יום חמישי נרשם כיום העמוס ביותר ברשת החברתית ועל-כן יש לקחת בחשבון את הנתון הנ"ל, כשבוחנים את רמת החשיפה הכללית של הפוסט ב-feed  של החברים שלכם. יש סבירות גבוהה שהוא "יבלע" בבליל פוסטים עצום. החשיפה המשמעותית ביותר היא החל מ 17:00 ועד לאחר חצות. החשיפה הקטנה ביותר היא מ- 01:00 בלילה ועד ל- 08:00 בבוקר. בהחלט הגיוני בהתייחס לפעילות היומיומית של רוב האנשים.

social-media-marketing-2

כל הדרכים (כמעט) ליצור אינטראקציה עם הגולשים שלכם

לא בטוחים איך לעשות את זה נכון?

חשוב שנדע להכיר את הטיפים, אך העצה הטובה ביותר שתוכלו לאמץ כשמדובר בשיווק רציני של העסק שלכם דרך הרשתות החברתיות, פנו למקצוען. זה טוב ויפה לעשות דברים בעצמכם, אך למקצוען יש את הזמן, הידע, הניסיון והיכולת לטפל לכם ביסודיות ובעקביות (שם תמיד נופלים כולם) בפרסום שלכם ברשתות החברתיות.

יש עוד המון אלמנטים שיש לשים לב אליהם: שיתוף ומינון נכון של תמונות. מה נכון ומה לא נכון לפרסם? האם צריך להשתמש בדף עוקבים או פרופיל אישי? מה מותר ומה אסור לעשות בפייסבוק? איך אינסטגרם משתלב בכל זה? איך מקשרים את האתר העסקי לפעילות ברשתות החברתיות? מה התפקיד של יוטיוב בכל זה? האם הזמן שאנחנו משקיעים באמת מניב תוצאות? איך מתרגמים לייקים להכנסות? אם אתם יודעים את התשובות לכל זה, אתם מסודרים. אם לא, תעשו לעסק שלכם טובה ותנו את הטיפול בו לידיים מקצועיות.

הכותבת, קורין פיזנטי, היא המייסדת והבעלים של "פיזנטי תקשורת", חברה העוסקת בתקשורת שיווקית, יחסי ציבור ומיתוג דיגיטלי.

social-media-marketing-5

התוכן הוא המלך והתוכן מנצח.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.