ד"ר רונן גלזינגר: על השומן בגופנו והדרכים להיפטר ממנו

אחוז גבוה מאיתנו אינו שבע רצון ממידות הגוף שלו. התלונה העיקרית שלנו היא בדרך כלל לגבי מצבורי שומן בגופנו. אצל הגברים, התלונה השכיחה היא באזור הכרס וצדי המותן ואצל נשים, התלונה השכיחה היא לגבי השומן באזור הישבן, הירכיים ואזור הבטן התחתונה. מהו אותו שומן וכיצד אנו יכולים לגרום לו להיעלם?

ד"ר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית, מדריך רופאים בינלאומי בתחום המסת שומן בגלי רדיו וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מספק מידע על השומן בגופנו ועל הדרכים להתמודד איתו. כיצד נגיע לחופשת הקיץ (שממש אוטוטו כאן, מעבר לפינה) הכי חטובים שאפשר?

מה קורה לתאי השומן כשאנו משמינים או מרזים?

אנו נולדים עם מספר מסוים של תאי שומן, והמספר הזה לא משתנה במהלך החיים. כשאנו משמינים, תאי השומן מתרחבים ויותר חומצות שומן נאגרות בתוכם. כשאנו יורדים במשקל, עדיין נשאר אותו מספר תאי שומן, אלא שהנפח שלהם קטן יותר. תאי השומן יכולים לגדול עד פי עשרה מגודלם המקורי.

המסת-שומן-בקור-1

המלחמה בשומן. לפעמים היא עניין של דימוי עצמי. צילום: יח"צ

באילו אזורים בגוף אנחנו נוטים להשמין?

האזורים בגופנו שבהם אני משמינים בשכיחות גבוהה הם ישבן, בטן תחתונה, ירכיים, ירכיים פנימיות ומותניים. כמובן, יש הבדל בין גברים ונשים וקיימת גם נטייה גנטית, שלפי יקבע האם בגוף מסוים השומן יופיע בבטן, בירכיים או במקום אחר. העובדה המצערת ביותר, היא שבקרב מרבית האוכלוסייה תופס הכלל הבא: האזור הראשון בו נשמין, הוא המקום האחרון שממנו נצליח להוריד משקל.

אז איך נפטרים מהשומן?

הבסיס למלחמה בהשמנה הוא פשוט. יש לצרוך פחות אוכל ולהוציא יותר אנרגיה. איך עושים את זה?

ראשית, פעילות גופנית – בזמן פעילות גופנית מאומצת הגוף צורך אנרגיה, מקור האנרגיה הראשון הוא סוכר, ואחריו חומצות שומן. ככל שהמאמץ גדול יותר, כמות חומצות השומן שיתפרקו יהיה גדול יותר. מיקום חומצות השומן שמתפרקות תלוי גנטית בכל אחד.

צריכה מבוקרת של מזון – גם כאשר אנו לא מבצעים פעילות גופנית מאומצת, גופנו צורך אנרגיה. באופן טבעי, ככל שנקטין את כמות המזון שאנו צורכים, ככל שנאכל מזון דל שומן ודל באנרגיה, כך יהיה חייב גופנו להשתמש במאגרים הקיימים שלו. הוכח כי תזונה מבוקרת ופעילות גופנית המשולבים יחד, הם הפתרון הטוב ביותר להפחתת השומן וירידה במשקל.

פעולות כירורגית – כל הפעולות האסתטיות מבוססות על הוצאת כ-20%-40% מתאי השומן. בכל האופציות הפופולריות לטיפול נקודתי בשומן, התוצאה תהיה פחות תאי שומן בגוף.

המסת-שומן-בקור-2

הירכיים והישבן הם שניים מהאיזורים השכיחים בהם מצטבר השומן. צילום: יח"צ.

מהן השיטות הפופולריות כיום לטיפול בעודפי שומן?

הקפאת שומן בקור –  טיפול בעודפי שומן באמצעות  הקפאת השומן בשילוב וואקום, ללא דיאטה. הזמרת מריה קארי חשפה שאחד הסודות מאחורי הגזרה החדשה שלה הוא טיפול המסת שומן בקור. הדיווה השילה 20 ק"ג ממשקלה וסיפרה כי עברה מספר טיפול המסת שומן בקור בשילוב של תפריט בריא והקפדה על תזונה מבוקרת ונכונה. השיטה הפכה את תהליך עיצוב הגוף להרבה יותר נוח וללא סיכונים ותופעות לוואי. היא מתאימה מאוד למקרים בהם אין עודפי שומן גדולים ואין עודפי עור משמעותיים מדי, כאשר השומן ממוקד באזור מסוים, כמו למשל אזור הבטן, הירכיים, המותניים או אזור הגב. שלושת היתרונות המשמעותיים של השיטה הם שהיא אינה פולשנית, אינה כואבת ואינה מלווה בזמן החלמה.

המסת שומן בגלי רדיו – עיצוב הגוף בפעולת גלי רדיו אחת שגורמת להמסת שומן, שאיבתו ומיצוק העור. לרוב, נדרש טיפול אחד בלבד, החזרה לשגרה היא מהירה ותופעות הלוואי מזעריות וקלות משמעותית מהשאיבה הקלאסית. שיטה זו מתאימה מאוד למקרים בהם קיים עודף שומן משמעותי באזור מסוים, כמו למשל אזור הבטן, הירכיים, המותניים, הגב, הזרועות, מקרים של סנטר כפול ועוד.

ניתוח מתיחת בטן, הניתוח הקלאסי – הניתוח נותן את המענה הטוב ביותר לבעיית  העור הרפוי ועודף השומן בבטן והוא נחשב לניתוח היעיל והמוצלח ביותר להשגת מראה בטן שטוחה. ניתוח מתיחת בטן מיועד למצבים בהם יש עודפי עור משמעותיים בבטן, בעקבות לידות, הריונות ולאחר ירידה גדולה במשקל. ניתוח למתיחת הבטן מסלק את עודפי השומן והעור, מהדק את השרירים ומותח את אזור הבטן עד לקבלת בטן שטוחה.

הכותב, ד"ר רונן גלזינגר הינו מומחה בכירורגיה פלסטית, מדריך רופאים בינלאומי בתחום המסת שומן בגלי רדיו וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית.

המסת-שומן-בקור-3

מתיחת בטן. צילום: יח"צ

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.