מכירים מקרוב את טירן חמצני, שלא יכול בלי לאפר ולעצב שיער

לפני יותר משני עשורים הוא עלה על במה והתחיל לאפר. מאז הוא לא הפסיק. איפור ושיער זה משהו שבוער בעצמותיו וקשה לו להפריד בין השניים. הוא מדריך, מורה, מאפר בכיר ולא מפסיק לאפר כלות עד הבית, הוא חולם לכתוב ספר ואולי להגיש פינה ברדיו. בין לבין הוא לומד מהתלמידים שלו ואפילו פיתח 'שריטת ויקיפדיה' קלה במהלך השנים. תכירו מקרוב את טירן חמצני.

איך נוצר הקשר בינך ובין עולם האיפור והשיער?

"מאז שאני מכיר את עצמי מאוד אהבתי את נושא הביוטי, אהבתי לסרק את האחיות שלי ולאפר אותן לאירועים. תמיד אמרו לשי שיש לי יד טובה לדברים האלה. בתור ילד, אני זוכר את עצמי מתלווה לאמא שלי לספרית שלה כי אהבתי לראות איך היא עובדת, הייתי מאוד סקרן ושאלתי אותה המון שאלות תוך כדי. העולם הזה תמיד היה קרוב לליבי, ככה זה עד היום".

מתי למעשה עשית את הצעד הראשון?

"הסיפור בעצם התחיל, כשיום אחד אחרי הצבא הסתובבתי בדיזנגוף סנטר וראיתי במה של ציורי גוף. היה מופע כלשהו של מרכז ללימוד איפור שנקרא בזמנו "מול הסנטר", והם כנראה קידמו את הבית ספר עם ציורי הגוף. אני זוכר את עצמי עומד משתאה, מביט בכל הציורים המדהימים. אחרי כמה דקות ניגשה אלי אחת האחריות ושאלה אותי אם אני רוצה גם להשתתף. הייתי מאוד מופתע מההזמנה, אבל אזרתי אומץ ועליתי על הבמה והתחלתי גם אני לצייר על הדוגמניות. אחרי המופע אותה אחראית אמרה שלי שיש לי את זה ובענק ושאני חייב ללמוד איפור כדי לפתח את זה. כשהגעתי הביתה והתייעצתי עם אמא שלי, שהיא הבנאדם הכי קרוב אלי, היא פשוט אמרה לי 'למה אתה מחכה?'. ואכן לא חיכיתי ונרשמתי ללימודים מייד. מאז הכל היסטוריה כמו שאומרים."

טירן-חמצני-2

טירן חמצני. מאפר ומעצב שיער

מתי הגיעה ההכרה הראשונה?

"למעשה, אחרי שסיימתי את הלימודים, גייסו אותי לבית הספר לעבוד בתור מדריך לאיפור. כנראה ששמו עלי עין במהלך הלימודים ומשכו אותי אליהם מיד. אני זוכר שבפרוייקט הסיום של בית הספר הגיע מאפר נחשב מצרפת וראיתי אותו עומד ליד היצירה שלי ומדבר בצרפתית, בדיעבד הסתבר לי שהוא מאוד התרשם מהעבודה וזה מאוד החמיא לי."

איך עיצוב השיער נכנס לתמונה?

"תוך כדי ההדרכה, עסקתי באיפור כלות כפרילנס והשתתפתי בהפקות אופנה שונות. באותה תקופה היה מאוד מקובל שכל מאפר גם ידע לסרק ולעצב את השיער, במיוחד כשמדובר בהפקות אופנה. אז הלכתי ללמוד עיצוב שיער והתמקדתי בעיקר בתסרוקות ערב ועיצוב לצורך הפקות וצילומים. היום אני מבין שעיצוב שיער ואיפור הולכים יד ביד, ולדעתי כשהמאפר גם מעצב את השיער, המראה נשאר שלם והסגנון של השיער מתכתב עם האיפור".

מהי שיטת העבודה שלך היום?

"אחרי מספר שנים בהן היה לי סלון מצליח לעיצוב שיער ואיפור, הגעתי למסקנה שאני לא בנאדם שעושה רק דבר אחד. היו המון מקרים שבהם יצאתי להפקות מחוץ לסלון, הדרכתי מאפרים של חברות קוסמטיקה, הייתי מאפר ראשי של קליניק. תוך כדי העבודה שמתי לב שיותר ויותר כלות מבקשות ממני להגיע עד אליהן וזה דווקא התאים לי. החלטתי לצאת לדרך חופשית שבה אני בדרכים, מגיע לכלות עם המזוודה שלי ומאפר אותן בסביבה הטבעית שלהן. אני לא נמצא במקום אחד כל היום, וזה שנותן לי את החופש לשלב עוד תחומי פעילות בעבודה שלי, למשל היום אני גם מורה בכיר לאיפור באיב סנטר, אני מעביר הרצאות על איפור, אני כותב לעיתונים והעבודה שלי נעשתה מגוונת מאוד".

איפור-ושיער-טירן-חמצני-3

טירן חמצני: קמפיין 2013 איפור ושיער: טירן חמצני, צילום: אמיר יהל, סטיילינג: מירית נגרי, וידאו קליפ: פבל קרלין, דוגמנית: נועה סרור לאלינור שחר

איפה אתה רואה את עצמך עוד 10 שנים?

"עוד עשור, אני מאמין שאמשיך באותה דרך, אמשיך לאפר כלות, להשתתף בהפקות ואולי אפילו אוציא לאור ספר על איפור. כתיבה זו אהבה מאוד גדולה שלי, מאז שאני מכיר את עצמי אני כותב. אבל הכי אני מקווה שאמשיך להדריך כי זה משהו שנותן סיפוק גדול ואחד הדברים היותר מהנים בעבודה שלי".

מה החלום הבא שהיית רוצה להגשים?

"הייתי שמח להגיש פינה או אולי תכנית בנושא איפור באחת מתחנות הרדיו. אני מאמין שברדיו יש משקל לכל מילה שיוצאת ולכל מה שנאמר. זה מדיום שאני מאוד מעריך אותו והוא מלווה אותי תמיד בחיי היום-יום. אם אני מרצה או מדבר על נושא שחשוב לי דוגמת האיפור, אז נורא חשוב לי שיקשיבו למילים".

אם לא היית מאפר, מה היית?

"אני חושב שהייתי מעצב פנים. אני מסוגל להיכנס לבית ולארגן אותו מחדש בראש שלי. יש משהו באינטואיציות כשאתה מעצב את הבית, יש בתים שקוראים לך להיכנס ולהרגיש נינוח ויש בתים שרק בא לך לצאת מהם וכמה שיותר מהר. זו הסיבה, אגב, שאני פוגש את הכלות שלי לפגישת ייעוץ בספא, כי זה הכי רגוע ומזמין והכי נוח לחשוב יחד מה לעשות ואיך להגשים לכלה את החלום שלה".

מה את אוהב הכי בעבודה שלך – איפור או שיער?

"תמיד כששואלים אותי את השאלה הזו, זה מרגיש לי כאילו שאלו אותי את מי אני אוהב יותר – את אמא או אבא. אני אוהב את היכולת שלי ליצור משהו שלם, לראות משהו תוך כדי התהוות, כשאני עושה את הכל, גם איפור וגם שיער. לדעתי זה מדבר בשפה אחת כשאותו בנאדם עושה את שניהם. אני אוהב ליצור את ה'טוטאל לוק'. אמנם יש ימים שה'קסם' מגיע יותר מהאיפור או יותר מהשיער, אבל בעיני הם משלימים אחד את השני ואי אפשר להפריד בניהם".

טירן-חמצני

טירן חמצני. צילום: יח"צ.

ספר שלנו משהו שאנחנו לא יודעים על טירן חמצני

"יש לי 'שריטת ויקיפדיה'. אני אוהב לחפש ערכים של מונחים איזוטריים שאני נתקל בהם. אני מסוגל לקום ב – 3 לפנות בוקר ולגשת למחשב לבדוק משמעות של מילה או ביטוי שנתקלתי בו במהלך היום. אני מאוד סקרן ונורא חשוב לי לדעת דברים, גם אם הם ממש לא יתרמו לי דבר לחיים…".

תן טיפ של טירן חמצני למאפר/ת המתחיל/ה

"תמיד כשבאים לאפר, בין אם זה כלה או כל אישה אחרת, חשוב מאוד לשים דגש גדול על התקשורת בניכם. לשכוח את ה'אני', ולשים לרגע בצד את הנטייה הראשונית לפתוח את המזוודה ולהראות כמה שאנחנו יודעים לאפר, ושאנחנו יודעים מה מתאים ללקוחה שלנו. אני חושב שהחלק המקצועי בתחום הזה, הוא לקרוא את הצד השני. תתמקדו בלקוחה, תשאלו שאלות ותבררו איתה מה היא אוהבת. אני מאמין שכלה ביום חתונתה צריכה להיות לפחות כמו שהיא חלמה ולא בתוך תחפושת שלא תואמת את האופי שלה. לעולם אל תבואו מתוך מקום של 'אני יודע מה טוב בשבילך'. תמיד תהיו פתוחים ללמוד עוד, כי אף פעם לא תדעו הכל. אני תמיד לומד מהתלמידים שלי. איפור זה עולם של אינסוף אפשרויות ושילובים ולכן הלימוד לעולם לא מסתיים".

איפור-ושיער-טירן-חמצני-1

איפור ושיער: טירן חמצני, צילום: אמיר יהל, סטיילינג: מירית נגרי, וידאו קליפ: פבל קרלין, דוגמנית: נועה סרור לאלינור שחר

איפור-ושיער-טירן-חמצני-2

איפור ושיער: טירן חמצני, צילום: אמיר יהל, סטיילינג: מירית נגרי, וידאו קליפ: פבל קרלין, דוגמנית: נועה סרור לאלינור שחר

איפור-ושיער-טירן-חמצני-4

איפור ושיער: טירן חמצני, צילום: אמיר יהל, סטיילינג: מירית נגרי, וידאו קליפ: פבל קרלין, דוגמנית: נועה סרור לאלינור שחר

איפור-ושיער-טירן-חמצני-5

איפור ושיער: טירן חמצני, צילום: אמיר יהל, סטיילינג: מירית נגרי, וידאו קליפ: פבל קרלין, דוגמנית: נועה סרור לאלינור שחר

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.