מנכ"ל תחת העדשה: גורו האיפור בועז שטיין.

הוא מאפר ומורה בכיר לאיפור כבר 20 שנה. הוא נחשף לעולם האיפור במקרה כשהגיע לעזור לחבר על סט צילומים של הפקת אופנה והתאהב לחלוטין במקצוע. תלמידים ובוגרים שהצליחו בגדול גורמים לו להתרגשות עצומה. תכירו את בועז שטיין, מבכירי המאפרים בישראל.

שם: בועז שטיין.

מקצוע: מאפר ומורה בכיר למקצועות האיפור, בעלים ומנכ"ל חברת האיפור המקצועי  בועז שטיין.

מספר שנים: כ-20 שנים

קצת עליך: נולדתי וגדלתי בקרית ביאליק. אבא לשני בוגרים (רן ובן) הייתי ילד שקשה מאד היה לי לשבת וללמוד בכיתה. הפרעות הקשב השתלטו על הכל. כבר בתיכון ייעדו אותי לבית ספר מקצועי כי הובחנתי בעל חוש טכני מצויין. "יש לו ידיים טובות" אנשי החינוך אמרו והפעם גם צדקו.  את השירות הצבאי עשיתי כטכנאי מטוסים בחיל האוויר ומיד לאחר השחרור חשבתי שלפחות אני סגור על מקצוע לחיים. המשכתי לימודים גבוהים בתחום הנדסת מכונות והייתי בטוח שאני במסלול הנכון. אם הגעתי לתחום האיפור כנראה שטעיתי.

תחילת הדרך: חבר צלם ביקש ממני עזרה ביום צילומים של הפקת אופנה. אמר לי "תן יד, תעזור בדברים הקטנים" בקיצור נערת המים על הסט. הגעתי ליום הצילומים ולראשונה בחיי ראיתי את עולם האופנה במיטבו. אנשי הפקה, מלבישות, צלמים, מעצבי שיער וכמובן מאפרים. לא יכולתי להישאר אדיש לעולם הצבע המופלא בתחום האיפור. היכולת לשנות, להעצים או לטשטש באמצעות צבע את תווי הפנים השאירה אותי המום. אני זוכר שציינתי בפני החבר שלי עוד באותו היום שאני חייב ללמוד איפור, השאר היסטוריה.

בעז-שטיין-2

בעז שטיין מאפר באייר בראש. צילום: ניסים פרץ.

רגעי שיא: ההחלטה לפתח קו מוצרים הנושא את שמי בהחלט היוותה מפנה בדרכי המקצועית. אני זוכר את המוצרים הראשונים והאריזות הראשונות שלוגו החברה התנוסס עליהם היה רגע מרגש במיוחד.  רגע נוסף שהתמלאתי גאווה הרגשתי שאני כמעט נוגע בשמים הוא הבשורה כי רשת Saks Fifth Avenue פנתה אליי לשיתוף פעולה מסחרי אותם ברוב טיפשותי דחיתי ואת הפעילות הבינלאומית התחלתי עם רשת Henri Bendel.

פחד מ… : חייב להודות כי אין בי פחד מאתגרים מקצועיים בתחום האיפור. נהפוך הוא, דווקא אלה מהווים סוג של תמריץ ורצון עז לצלוח אותם. הם אלה שמוכחים ומאשרים לי כי אני בכל זאת איש מקצוע טוב.  הפחד הגדול והאמיתי שלי שיום אחד חדוות היצירה תיגמר. היכולת ליצור, ההשראה, הכישרון הכל ייגמר. זה חלום בלהות מבחינתי.

מה עשוי לרגש אותך מקצועית? תלמידים ובוגרים שהצליחו ביג-טיים גורמים לי התרגשות עצומה. אני מרגיש גאווה עצומה בדומה לנחת הורית. זוהי התחושה הכי קרובה לאב אשר גאה בהצלחת ילדיו, אגב זה לא רק אצלי גם קולגות בארץ ובחו"ל מדווחים על תחושה זהה.  בתחילת הדרך התרגשתי מאד מצבעים, פגמנטים או מוצרים חדשים. ניסיון השנים והוותק במקצוע יוצרים אצלי התרגשויות עצומות שאני נתקל בטכנולוגיה חכמה שהגיעה גם למחוזות האיפור. טקסטורות מעניינות, חומרי גלם, דברים קצת יותר עמוקים המעידים על התפתחות  אמיתית של הענף.

מקום על הגלובוס שתרם לך: אתיופיה. לפני כשנתיים ביקרתי בכפרים הקסומים של אתיופיה. דווקא שם שהמודרניזציה וקדמת הטכנולוגיה נשארו הרחק הרחק, דווקא שם למדתי לדעת להעריך את הדברים הקטנים של החיים, כגון מים זורמים, אסלה, חשמל וכו'. להעריך שקט ושלווה ולדעת לעצור ולמלא את מצבר האנרגיה האישי שלך. חוויה בלתי נשכחת לחיים.

מה לאחל לך? בריאות ואושר.

בעז-שטיין-3

בעז שטיין. מאפר את בן שטיין. צילום: ניסים פרץ.

בעז-שטיין-1

בעז שטיין וקו מוצרי האיפור המקצועי. צילום: ניסים פרץ.

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.