שבועות בפתח: רגע לפני פסטיבל הגבינות, קבלו את כל המידע על סגולות החלב

לכבוד החג הכי לבן בשנה, ורגע לפני שאתם מסתערים על איזו עוגת גבינה ושולחים תודה לפרות ולעזים, קבלו את כל המידע על סגולות החלב גם בתחום הטיפוח.

מוצרי החלב הם החברים הכי טובים שלנו בימים רגילים – ועל אחת כמה וכמה בחג שבועות. החל מהקפה של הבוקר ועד הקוטג' של הערב, אנחנו חוגגים על מה שהפרות והעיזים מנדבות. רגע לפני שאת תוקעים עוד חתיכת עוגת גבינה ושולחים תודה לפרות והעזים, הנה עוד כמה דברים שתוכלו לעשות עם מוצרי חלב: טיפוח.

כבר בימי קדם, הייתה ידועה קליאופטרה כמי שטבלה באמבטיות חלב כחלק משגרת הטיפוח השבועית שלה ובכך שמרה על גמישות, הזנה ונעוריו של עורה הצחור. אין ספק כי את המושג הרווח היום בתעשיית הקוסמטיקה המודרנית "אנטי איג'ינג" המלכה המצרית הקדמונית לא הכירה  אך מה שבטוח הוא שכבר בתקופתה ידעו כי לאותו נוזל לבנבן סגולות קוסמטיות כמחדש נעורים בעור הפנים והגוף.

טיפוח-חלב-שבועות-יופי

אמבט חלב סטייל קליאופטרה.

החלב, מסימני ההיכר של חג שבועות עשיר בחומצה לקטית (חומצת חלב) ששייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות. החלב נמצא כיעיל בטיפוח העור ומחקרים שונים שנעשו מלמדים,  כי הוא יעיל במלחמתו נגד הרדיקלים החופשיים, המזיקים לעור ומאיצים את הזדקנותו. לא פלא כי המיתוס על אמבטיות החלב החמוץ (חומצה לקטית) של קליאופטרה הוא זה, שבזכותו כיכב החלב גם בדורות הבאים. כך למשל גם בתקופת רומא העתיקה, נשות הקיסרים מרחו את גופן בחלב, על מנת לשוות לו מראה רך, צחור ובוהק יותר, כשהבולטת מבניהן הייתה אשתו של הקיסר ניירון, אשר הצליחה לקבל רשות לקחת עימה 40 פרות לאחר שהוגלתה מרומא,  רק בכדי שתוכל להמשיך במנהגה לרחוץ באמבט חלב פרות.

אורית קמחי המדריכה הראשית במותג יונקה פריז מספרת כי גם בימינו ניתן לבצע אמבטיות חלב   חם בכדי ליהנות מסגולות הטיפוח של החלב. "כל שאתם צריכים הוא 1 ליטר חלב וחצי כוס דבש, אותם יש להוסיף לאמבט חם ולטבול במשך 40 דקות. לשיפור ולחיזוק השפעת אמבט החלב- מומלץ להוסיף גם שיבולת שועל, זו בהיותה טבולה בחלב משחררת מרכיבים עוצמתיים המרגיעים ומחליקים את העור. את שיבולת השועל מומלץ להכניס לשקית מבד גזה, ואת השקית לשים במימי האמבט. שקית הבד מאפשרת את שחרור המרכיבים הפעילים בשיבולת השועל, ללא תוספת לכלוך צף במימי האמבט".

עם זאת אמבטיות החלב הרבה פחות פופולריות בעת המודרנית, ובימינו, תוצרי החלב הרבה יותר שכיחים כרכיבים ששולבו בתוך תמרוקים ומוצרי טיפוח. החלב כאמור עשיר בחומצה לקטית (נו, חומצת חלב) ששייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות. "נוכחות החומצה הופכת ליעילה ביותר בשילובה במוצרי הטיפוח והקוסמטיקה לעור הפנים", קובעת אנה קדמי – המדריכה הראשית במותג הקוסמטיקה "תפוח טכנולוגיות". "היא מסייעת לפורר את הדבק הבין תאי ובכך להפריד בין התאים ולשחרר את התאים המתים. כמו-כן בכוחה של החומצה לעזור בבנייה של תאים חדשים,  לשמר את רמת הלחות בעור, להבהיר כתמי פיגמנטציה, ולשפר את מרקמו וגמישותו של העור וזאת בדיוק הסיבה שהחומצה הזאת קיימת בלא מעט מוצרי טיפוח". אתי נחשון נטורופתית ובעלים של מותג הטיפוח האורגני נילס יארד רמדיס  מוסיפה כי חומצת הלקטוז שומרת על רמת החומציות המאוזנת של העור, ובכך היא מונעת התפתחות בקטריות, זיהומים, ואלרגיות. "השימוש הנפוץ ביותר בחומצת לקטוז הוא בתכשירי הטיפוח והטיפול באקנה. חומצות הלקטוז יעילות גם בריכוך תאי העור, בעיקר בחלקי עור קשים יותר כמו עור המרפקים וכפות הרגליים", היא אומרת.

טיפוח-חלב-3-שבועות-יופי

חומצות הלקטוז יעילות בריכוך תאי עור המרפקים וכפות הרגליים

מרינה רוזנפלד, המדריכה הראשית במותג שיק תמרוקים מציינת כי הרכיבים הלקטיים בחלב מסייעים גם לשמור על מרקם העור ואף מטשטשים קמטוטים עדינים מאד. "אין ספק כי מוצרי טיפוח הגוף והפנים המכילים חומצה לקטית יוצרים פעולת רענון לעור ומתאימים לשימוש בכל גיל", היא אומרת. ואכן, ענת בקר – קוסמטיקאית פרא רפואית ובעלת "הברבור" – המרכז לקוסמטיקה מדעית  מחדדת כי החומצה הלקטית המיוצרת על ידי חיידקים המצויים בחלב מהלקטוז (סוכר החלב) בתהליך תסיסה, נחשבת כיום לאחד המרכיבים היעילים הידועים בעולם הקוסמטיקה לחידוש ולהצערת העור. "הטיפול בחומצות אלו מאפשר להגיע לתוצאות נהדרות בחידוש העור, ובעיקר בטיפול בנזקי פוטו-אייג'ינג: הפחתת קמטים וקמטוטים, הבהרת פיגמנטציה ושיפור ניכר במרקם העור שניזוק מהשמש. החומצה מתאימה במיוחד לבעלי עור יבש ורגיש, בעיקר משום שהיא נחשבת לאחד מגורמי הלחות הטבעיים ופועלת להעלאת רמת הלחות בעור".

בלה גאי, קוסמטיקאית מוסמכת ראשית במותג HL מציינת כי החלב הוא גם מקור נהדר לחיידקים לקטיים – הפועלים להתססת החלב. "חיידקים אלו הם אחד הזנים המוכרים של החיידקים הפרוביוטיים, החיים ופועלים באופן טבעי במערכת העיכול שלנו ועוזרים למנוע מחלות", היא מציינת ומוסיפה "מחקרים הראו שהחיידקים הפרוביוטיים מסוג לקטובצילוס מהווים טיפל יעיל באקנה ובאטופיק דרמטיטיס, מסייעים להגן על העור מפני חיידקים וזיהומים, ואף תורמים לחידוש ולעידון מראה העור ומרקמו. לאחר שבמשך שנים התמקדו חוקרים בחיידקים פרוביוטיים הניטלים בבליעה לצורך טיפול בעור, בשנים האחרונות הוכחה יעילותם גם במריחה חיצונית על העור". מרים זהבי, קוסמטיקאית ונשיאת חברת כריסטינה מציינת מוסרת כי לטובת טיפול בבעיות עור הסובל מבעיות "העקה" (סטרס) מצוי מרכיב הלקטובצילוס פרו- ביוטי – "חיידק ידידותי" המשפר ומחזק את ההגנה הטבעית של המערכת החיסונית מפני סימפטומים של מתח. "הלקטובצילוס הפרו – ביוטי הוא למעשה חיידק הנעשה במעבדה, ומסוגל לגדול בסביבה חומצית וידוע כמדלל אורגניזמים פתוגניים ( או מייצרי מחלות) , משפר את ההגנה של המערכת החיסונית ומשפר את מנגנון ההגנה הטבעי של העור מפני סימפטומים של מתח באמצעות ההגנה על הדנא".

אך מסתבר שתוצרי החלב נחוצים לא רק לעור הפנים והגוף. קטיה שו – המדריכה הראשית במותג הלק האמריקאי אורלי מדגישה כי הסידן, אחד ממרכיביו הבולטים של החלב נחוץ גם לחיזוק ולהגנת הציפורן. "תופעה של ציפורניים שבירות, פריכות וחלשות מאפיינות העדר סידן בגוף וכל מי שסובל מציפורניים חלשות ותר אחר טיפול ממוקד בחיזוק הציפורן מומלץ לו להסתייע בתכשירים המבוססים על ריכוזיות גבוהה של סידן שתכליתם להזין את מיטת הציפורן באופן ישיר ולעודד צמיחת ציפורניים בריאות". עמיתתה של שו, אמי טוואס – המנהלת המקצועית במותג CND מחדדת. "ציפורניים חלשות שנוטות להישבר במהירות מצביעות בדרך כלל על מחסור בסידן, אבץ מגנזיום, אותם מומלץ כמובן להוסיף לתפריט היומי. המאכלים שמכילים את המינרלים והוויטמינים האלו הם טחינה, שומשום, שקדים, סרדינים, בננות, פירות יבשים מכל הסוגים, בשר. בנוסף, בדיוק כמו שמומלץ מאוד לגזור את השיער בעת נשירה, כך רצוי לגזור ציפורניים חלשות, ולשמור עליהן מסודרות כדי למנוע סדקים והתבקעות שלהן ולהקפיד דרך קבע על השימוש במשקמי ציפורניים המועשרים בסידן".

ולסיום, נספר לכם כי החלב עשוי לחולל נפלאות גם לשיערכם, כך לפחות גורסים מעצבי שיער רבים. שיער בריא וחלק הם מספרים מתחיל עם חלב טרי. החלב לטענתם מסוגל לספק נפח לשיער ולגרום לו להיראות מבריק יותר מאשר אי פעם. שימוש במרכיבי החלב כגון ויטמינים, ננו-קראטין וננו-פולימרים מתקנים ומחיים את השיער בזמן הטיפול והופכים אותו לעמיד בפני לחות. החלב משחרר חומצות אמינו ,חומצות שומן, וויטמינים המשפרים את מראהו, ועוטפים את סיב השערה ומשמרים את הלחות הטבעית בו, וכן מעשירים אותו  ומקנים לו מראה רענן ובריא, מהשורש ועד הקצה. אולם מנגד טוענת חווי פילוסוף המנהלת המקצועית של מותג הפרמיום הצרפתי למוצרי שיער פיטו פריז, כי לשיער בריא ומטופח  אין כל צורך בשימוש חלב מהחי.  "החלב הצמחי מסוגל אף הוא לספק ולהקפיץ את השיער ולגרום לו להיראות מבריק יותר מאי פעם. תכשירי פיטו ידועים כבעלי רכיבים טבעיים צמחיים בלבד, ומסיבה זאת המותג עושה שימוש במרכיבי חלב חלופיים (חלב סויה חלב קוקוס וכד’).  ויטמינים, קראטין מן הטבע ופולימרים טבעיים ה”מתקנים” את מבנה השערה הפגום, מחיים את השיער, מחזירים  לחות שאבדה ומעניקים לו מראה מטופח".

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.