בלה גאי: ניקוי עור הפנים הוא השלב הבסיסי בטיפוחו ובשמירה על מראהו.

מאת בלה גאי, קוסמטיקאית מוסמכת ראשית HL.

ניקוי עור הפנים הוא השלב הבסיסי ביותר וההכרחי בטיפוח העור ובשמירה על בריאותו, מרקמו ומראהו. מטרת הניקוי היא לנקות את העור מלכלוך שמקורו בסביבה: אבק, פיח ושאריות איפור, זיעה ושומן על עורי שהצטברו. בנוסף, הניקוי מסיר תאים מתים וחיידקים העלולים לגרום לזיהומים. עם זאת, חשוב לעשות זאת מבלי לפגוע במעטה החיידקים הידידותיים שעל העור המגנים עליו.

כדי לנקות את העור ביסודיות, לא די בשטיפתו במים. יש צורך בתכשירי ניקוי ייעודיים, שיתאימו לסוג העור שלכם ולמצבו. עלינו לנקות את העור מלכלוך שמקורו בסביבה: אבק, פיח ושאריות איפור, זיעה ושומן על עורי שהצטברו. בנוסף, הניקוי מסיר תאים מתים וחיידקים העלולים לגרום לזיהומים. באילו תכשירים יש להשתמש ואיך בדיוק מומלץ לנקות את העור?

HL-holyland-cosmetics-הולילנד

ניקוי עור הפנים. HL Cosmetics

  • הקפידו על ניקוי עור הפנים פעמיים ביום, בבוקר ובערב – בבוקר, על מנת להסיר את שאריות השומן והזיעה שהצטברו במהלך הלילה, לרענן את העור ולהכינו לקראת היום החדש ולהנחת האיפור. בלילה, כדי להרחיק ממנו את הזיהום שהצטבר במהלך היום ולאפשר קליטה טובה יותר של תכשירי הטיפוח.
  • בעור יבש – חשוב להשתמש בקלינסר או בסבון פנים סבון המאזן את רמת החומציות של העור ומנקה אותו ביסודיות מבלי לפגוע ברמת הלחות ולגרום לתחושת יובש. רצוי לבחור בתכשירים המכילים רכיבים שמסייעים ללחח את העור ולשקם את מחסום הלחות בעור, כמו אוריאה, חומצה אלפא ליפואית, חומצה לקטית וחומצה היאלורונית.
  • בעור רגיש ועדין – חשוב להשתמש בתכשירים עדינים המכילים רכיבים בעלי תכונות הרגעה, ריפוי ושיקום, כגון : קמומיל, תה ירוק, הממליס ואלנטואין. תכשירי ניקוי המכילים פרוביוטיקה יכולים לסייע מאוד בשיקום מערכת ההגנה הטבעית של העור.
  • לחידוש העור – מומלץ להשתמש בתכשירי ניקוי המכילים חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, רטינול וויטמין C.
  • אם העור שמן, יש להקפיד במיוחד על ניקוי יום-יומי, בבוקר ובערב – מומלץ לנקות בסבון או ג'ל מקציף בעל רמת PH של 5.5 (רמת החומציות הטבעית של העור). לאחר מכן, השלימו את הניקוי במי פנים המותאמים לסוג העור. חשוב להקפיד על ניקוי יסודי במיוחד בערב, אך מאידך, לא לייבש את העור. ניקוי תכוף או אגרסיבי מדי יביא לכך שהעור יפתח תגובת נגד ויפריש עוד יותר שומן. מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים רכיבים מחטאים ואנטי בקטריאליים, כגון קמפור, ציפורן, מנטה ואקליפטוס, שימנעו זיהום ודלקת.

השלבים לניקוי עור הפנים

  1. בשלב הראשון הסירו את האיפור מהעיניים – הניחו מעט מסיר איפור על פיסת צמר גפן, תמכו ביד אחת באזור המצח מעל גבת העין, וביד השנייה נקו את האיפור החל מקו הגבה כלפי מטה, ולאחר מכן מבחוץ כלפי פנים. חשוב להשתמש בצמר גפן נקי לכל אחת מהעיניים, ולהימנע משפשוף העיניים.
  2. כעת הסירו את האיפור מהשפתיים – תמכו בזווית הפה, וביד השנייה הסירו את האיפור בעזרת פיסת צמר גפן ומסיר איפור.
  3. באמצעות תחליב ניקוי או סבון פנים, נקו את עור הפנים – הניחו מעט מהחומר בכף היד ופזרו על העור. עסו בתנועות סיבוביות, מלמעלה למטה ומבפנים לכיוון החוצה.
  4. השלימו את הניקוי באמצעות מי פנים – הניחו על גבי צמר גפן ונקו בעדינות.

הכותבת היא בלה גאי, קוסמטיקאית מוסמכת ראשית HL

HL-holyland-cosmetics-2

יש להקפיד על ניקוי עור הפנים פעמיים ביום, בבוקר ובערב. HL Cosmetics

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.