טיפולי ציפורניים במכון למטופלי המחלקה האונקולוגית.

כימותרפיה, הקרנות אימונותרפיה וטיפולים אינטגרטיביים, שבהם נעזרים להילחם במחלת הסרטן, הם טיפולים המשמידים באופן יעיל תאים סרטניים, אך גם תאים בריאים נהרסים או נפגעים בתהליכים הללו כולל תאי דם, עור, שיער וציפורניים. רבים מתהליכים אלו משפיעים על מראה המטופלים ועל הרגשת הביטחון העצמי ועל איכות החיים שלהם בדרך להחלמה מלאה.

מאת: אילנה כסיף, מנהלת סניף נייל סטודיו תל אביב

על-פי הרישומים, בשנת 2014 היו בישראל למעלה ממאה אלף חולי סרטן. (2014 היא השנה האחרונה שלגביה פורסמו נתונים מעודכנים). מתוך אותם כמאה אלף חולים, נרשמו 29.5 אלף מקרים חדשים שהתגלו באותה השנה. באותה השנה מתו כ־11 אלף ישראלים מגידולים סרטניים חודרניים, כרבע ממקרי המוות במדינה. פרויקט הרישום הלאומי לסרטן נעשה במסגרת המרכז הלאומי לבקרת מחלות (מלב"ם) שיושב בתל השומר. המלב"ם מתעד מאז 1982 את כל המקרים החדשים שאובחנו בבתי חולים ומכונים, ואז מסווג ומקטלג אותם לפי איברי הגוף, האבחנה וסוג הגידול (חודרני, ממוקד וכו').

ישנן מספר דרכים לרפא סרטן, ביניהן כימותרפיה, הקרנות אימונותרפיה וטיפולים אינטגרטיביים. לצד היעילות בהשמדת תאים סרטניים – תאים בריאים נהרסים או נפגעים בתהליכים הללו, לרבות תאי עור, שיער וציפורניים. רבים מתהליכים אלו הפגיעה בתאי העור, השיער והציפורניים משפיעה על מראה המטופלים באופן ישיר ובאופן עקיף גם על הרגשת הביטחון העצמי ועל איכות החיים שלהם בדרך להחלמה מלאה.

טיפול-ציפורניים-לחולי-סרטן

טיפול ציפורניים לחולי סרטן הנאבקים במחלה. נייל סטודיו

 

חשוב מאוד לפני הטיפול לבקש את אישור הרופא המטפל.

במקרים רבים, אנו, כבעלות מקצוע בתחום הציפורניים, מטפלות בחולי סרטן המתמודדים עם תהליך מאבק במחלה. חשוב מאוד לפני הטיפול לבקש את אישור הרופא המטפל. רופאים אונקולוגים חייבים לאשר שהמטופל/ת אכן יכול/ה לקבל טיפול במכון, שכן הסכנה היא זיהומים ולעיתים רופאים אינם מרשים עד שנה מיום סיום הטיפולים האונקולוגיים לעשות מניקור/פדיקור. דבר חשוב נוסף הוא נושא הביטוח – ודאי שיש לך כיסוי ביטוחי לטיפול בחולים אונקולוגיים.

שלבי טיפול מכון סטנדרטי לדוגמה שלב אחרי שלב:

שלב 1: הסירי לק בעזרת מסיר לק
שלב 2: הניחי מגבות חמימות (לא חמות) על שתי הידיים והחזיקי כך למשך כשתי דקות על מנת לרכך את העור ואת הקוטיקולות ולאפשר ללקוחה ליהנות מחמימות המגבות ומהשפעתן המרפאת. אפשר לטפטף מספר טיפות של שמן אתרי כגון לבנדר על המגבות בזמן החימום.
שלב 3: מרחי מעט שמן אבוקדו (OPI) או שמן ענבים (נייל סטודיו) או שמן חוחובה (ג'ליש) ועסי בעדינות את הקוטיקולות. אם תרצי, אפשר לחמם מעט את השמן. אפשר לחילופין להשתמש במסיר קאלוס של חברת פוטלוג'יקס שהוא על בסיס של צמחים בלבד.
שלב 4: בעזרת דוחף עור עץ או פלסטיק (חד פעמי) הסירי קרומים מעל שטח פני לוחית הציפורן. היזהרי שלא לקרוע את העור העדין. הימנעי משימוש בכלי מתכת.
שלב 5: הוסיפי עוד שמן בעדינות תחילה על קצות האצבעות ולאט לאט עלי לכיוון היד והזרוע בתנועות ליטוף רכות ועדינות. בכל אופן, לא לעסות בתנועות חזקות או עמוקות. אם הלקוחה שלך עברה ניתוח באזור בו את מתכוונת לעסות אנא אל תגעי באזור צלקות הניתוח.
שלב 6: הסירי את השמן מהציפורניים בעזרת אלכוהול ומגבון ללא סיבים
שלב 7: מרחי לק בטוח לשימוש ללא חומרים מקדמי סרטן (כגון OPI).

נקיטת משנה זהירות למניעת זיהומים ודלקות

מכיוון שלקוחות אונקולוגיים הם מאד רגישים לזיהומים חשוב להימנע מדלקות ומזיהומים. אסור להשרות את הציפורניים בקערית מים משום הסכנה של החשיפה לבקטריה.

  • הציעי ללקוחה מניקור/פדיקור יבש.
  • למדי את הלקוחה כיצד לשמור על הציפורנים נקיות ועל העור לח בעזרת מוס מחדיר לחות ללא פרבנים.
  • אל תגזרי קוטיקולות.
  • קצרי את הציפורניים כדי למנוע שבירה ו/או שריטות.
  • שימי לב שהפצירות החדשות עלולות לפצוע לכן אנא העבירי פצירה על פצירה ובדקי בעזרת האצבע שלך שהיא אינה חדה.
  • אין לשים לק ג'ל או חומרי בניית ציפורניים
  • הימנעי משימוש בחומרים המגרים את העור, כגון מסכה ריחנית.
  • הימנעי ממוצרים המכילים פורמלין
  • הימנעי משימוש באציטון אשר עלול להמיס את השומן שבעור ולגרום לקריעה.

לסיכום, פנקי את הלקוחות עם המוצרים הבסיסיים והיי קשובה לצרכים שלה. הלקוחה תאהב את הזמן שלה הרחק מהמחלקות האונקולוגיות והטיפולים ותהנה מטיפול בטוח ומהנה בזמנים מאתגרים. זכרי שכל לקוחה שונה מקודמתה, לכן מומלץ כי תקדישי זמן לשאלון הלקוחה כדי להתאים בדיוק את הטיפול לצרכי הלקוחה.

אילנה-כסיף-תמונה

אילנה כסיף. מנהלת סניף נייל סטודיו תל-אביב

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.