רונית שגב | קוסמטיקה מקצועית מול מוצרי מדף

מותגי הקוסמטיקה המקצועית אל מול מוצרים אחרים. מהם ההבדלים בין שתי הקבוצות? כיצד נסביר זאת ללקוחותינו? כמעט מדי יום, אנו חוות תחרות עם מוצרי מדף רבים, הנמכרים בחנויות או באתרי האינטרנט. זירת התמודדות נוספת היא תרופות המרשם לחידוש העור. כיצד נתמודד עם השאלות הנוקבות והמובנות לעיתים, של לקוחותינו?

תכשיר מקצועי לעומת קרמי מדף

לקוחות רבות שלנו אינן מודעות להבדל האמיתי בין תכשירי הקוסמטיקה המקצועיים, אותם אנו מציעות להן לקנייה כחלק מהטיפול, לבין מוצרים הנמכרים על מדפי החנויות. חוסר הידע הזה פוגע בנו, מקצועית, בשני מובנים: ראשית, הוא מביא לכך שאנו עלולות להגיע לתוצאה טיפולית פחות טובה, בשל בחירת הלקוחה במוצרי מדף במקום במוצר שהותאם, מקצועית, לצרכיה. שנית, זהו הפסד בפן הכלכלי – אנו מוכרים פחות. לקוחות מסויימות אף חושדות כי הקוסמטיקאית "מגזימה במחירים", מרוויחה המון "על גב" הלקוחות או מוכרת מוצרים שאינם נחוצים. חשדות אלה אינם מפריעים ללקוחותינו להוציא סכומי כסף ניכרים על מותגי היוקרה בסופר-פארם… אולם כאן הן לפחות חשות כי אלה מותגים מוכרים, שמחירם היקר הינו מוצדק, ושההבטחות שהן קראו מעל דפי העיתונות, לגבי מוצרים אלה – יום אחד תתממשנה..  זוהי מציאות שכולנו מכירים וכדאי לדעת כיצד להתמודד איתה. כיצד לגשת ללקוחה שהיא לעיתים צינית וחשדנית בכל הקשור לקניית מוצרים, וכיצד לרתום אותה לטיפול, במלוא מובן המילה: הגעה לטיפולים במכון, ורכישת התכשירים המתאימים לשימוש הביתי.

כיצד נסביר את ההבדל בין תכשירינו המקצועיים לבין מוצרי הפארמים?

רונית-שגב-ביופור

רונית שגב, ביופור

מוצרים פעילים ומחדשים

למען האמת, זהו כל ההבדל שבעולם… ראשית – ככל שמדובר בתכשירים לחידוש העור ולקילוף, אנו מציעות תכשירים מרוכזים ופעילים בהרבה מאלה שזמינים על מדפי החנויות. השימוש בתכשיר פעיל ומקלף כרוך פעמים רבות בתופעות לואי, ומלווה על ידינו בהנחיות שימוש מאד מוקפדות (שימוש רק בערב, אי חשיפה לשמש, מריחת שכבה דקה, שימוש במקדם הגנה, התאמת המוצר לגוון העור או לרגישות וכו'). הוא מחייב התאמה אישית ולאחר בדיקת העור, תשאול מקיף של הלקוחה, מתן הנחיות מוקפדות, מעקב אחר הלקוחה תוך כדי השימוש וזמינות לצורך מענה במקרה של תופעות לוואי. אף אחד מאלה לא מתאפשר כאשר הגורם המתאים את הקרם הוא המוכרת בחנות התמרוקים. מוכרת זאת איננה בעלת הכשרה להתאים תכשיר פעיל ומקלף על פי מצב העור, היא לא זמינה למענה על תופעות לוואי ואף חברה מהיצרניות הבינלאומיות שמוצריהן נמכרים ברחבי העולם, זמינים לכל קונה, לא תתכנן קרמים העלולים להיות כרוכים בגירוי, אדמומיות, פיגמנטציה ותופעות דומות.

השגת התוצאות הטיפוליות

מעבר לשיקולי הבטיחות, ישנו גם נושא השגת התוצאות. כמטפלות מקצועיות בעור, רכשנו את הידע (ואנו כל הזמן אף מרחיבות אותו) הנוגע ל:
* אבחון סוג העור, מצבו וצרכיו;
* החלטה על סוגי החומרים הפעילים והריכוזים הנחוצים כדי לשפר את מראה העור;
* ההתאמה של החומרים לסוג העור, לגוון, למאפייניו הנוספים ולשגרת היום של הלקוחה;
* הוראות השימוש הנכונות והמתאימות בדיוק ללקוחה המסויימת.

הידע הזה מאפשר לנו השגת תוצאה מדוייקת, מהירה ונראית לעין – בדיוק כפי שהלקוחה מצפה מאיתנו. ללא הידע הזה, כל מתן של תכשיר יהיה בגדר ניחוש. האם המוכרת בחנות התמרוקים יודעת לאבחן את העור ולהתאים לו את המרכיבים הנחוצים? האם היא יודעת את הרכבי הקרמים שהיא מוכרת? למעשה בסיס ההתאמה של מוצר לעור, כפי שקורה בחנויות התמרוקים, יכול להיות אחד משניים: או – בחירתה של הקונה, על פי מה שהקסים אותה, היה במבצע או נראה יפה על המדף. או – המלצתה של המוכרת, על פי הנחיות החנות לגבי המבצעים שמשתנים מעת לעת והמוצרים שיש לקדם בכל נקודת זמן. בסיס התאמה זה יכול "לעבוד" כשקונים קרם לחות, וגם כאן יש לנסות דוגמית כדי להגיע להתאמה לעור. כאשר אנו מדברים על שינוי בפרמטרים של העור, בהרכבו ובמראה שלו, נדרש כמובן הרבה יותר מכך: נדרש טיפול מקצועי הנובע בראש ובראשונה מידע מקצועי, ולאחר מכן – מתכשירים שתוכננו בדיוק למטרה הטיפולית.

פרופאשן-יופי-קוסמטיקאית3

מוצרי קוסמטיקה מקצועיים. להסביר ללקוחה את התועלות שבשימוש בהם

האם המוצרים בחנויות הינם "פחות מרוכזים"?

קוסמטיקאיות רבות מסבירות ללקוחותיהן כי המוצרים בחנויות הנם פחות מרוכזים. הקביעה הזאת איננה מדוייקת. כשמדובר במרכיבים שאינם מגרים את העור, אינם מחייבים הנחיות שימוש מיוחדות (למשל זהירות מהשמש) – נוכל למצוא על מדפי החנויות מוצרים בריכוז דומה לזה שאנו מוכרות. זה אמור למשל על ויטמינים רבים, מינרלים, פפטידים ביומימטיים ועוד – מרכיבים המיטיבים עם העור ושהנם ידידותיים למשתמש, לא מגרים וניתנים לשימוש בריכוזם הפעיל גם בתכשירי מדף. גם חברות המוכרות על גבי המדפים מתכננות את מוצריהן לקבלת תוצאות מיטביות, עד כמה שזה ניתן לביצוע מבלי לגרום לגירוי או בעיות אחרות הקשורות לשימוש. קרמי מדף רבים, לדוגמה, מכילים פפטידים ביומימטיים, אותו מרכיב שמצוי גם בתכשירים שברשותנו. באותו הריכוז, ופפטידים דומים. בפרסומות בעיתונות לקהל הרחב, הם יוצגו כקרמי "זהב", "פנינה",  קרמי "הפחתת קמטים" ועוד הצהרות מפתות, מבלי להזכיר את המונח "פפטיד ביומימטי" שכפי הנראה איננו מוכר לקהל הרחב… לעומתם, מרכיבים אחרים – שמגרים את העור או שכרוכים בשיקולי בטיחות אחרים, אכן נמצא בריכוז נמוך בהרבה ככל שמדובר בקרמי מדף. דווקא המרכיבים בעלי הפעילות המהירה, העוצמתית והמובהקת בשינוי העור (כמו החומצות ההידרוקסיות והרטינואידים), הינם כאלה שמצויים בשימוש המקצועי בריכוזים הגבוהים יותר. וזהו יתרון משמעותי כאשר מטרת הטיפול היא: חידוש, שיפור במרקם העור, מיצוק, טיפול בנקבוביות פעורות, טיפול בקומדונים, הבהרת כתמים, טיפול בחטטים, באקנה ועוד.

מוצר לעומת תכשיר טיפולי

עלינו לחדד היטב בפני לקוחותינו את האבחנה בין מוצר לבין תכשיר טיפולי. מוצרים – ניתנים לקנייה בחנות. כאשר הלקוח הוא זה שבוחר את הקרם, רמת ההתאמה לצרכים ורמת הדיוק, וכן התוצאה –  תהיינה בהתאם. כנ"ל לגבי קרם שבחרה עבורו זבנית בחנות. קל לנו להבין, שכאשר תפקוד גופנו משתבש, אנו הולכים לרופא. אין לנו את הידע הנחוץ כדי להחליט מה בגופנו השתבש, ואיזו תרופה מתאימה לנו. אנו יודעים, כי שינוי בתפקוד גופני יכול רק הרופא לשנות, באמצעות: א. הידע שלו, ב. תרופה מתאימה. לא עולה על דעתנו להזמין קומדין באינטרנט, או לקנות אותו בסופר מרקט.  לא נחליט בעצמנו איזו תרופה נראית לנו. בדיוק באותה מידה, לקוחה שרוצה להשיג שינוי בעור, חייבת להבין כי השגת שינוי ברקמה חיה היא עניין מדעי, עניין מקצועי, וכזה שמחייב – א. ידע,  ב. תכשיר טיפולי נכון.  עלינו להסביר ללקוחותינו, כי לא ניתן לצפות להשיג חידוש של העור, הכרוך בשינוי ניכר במראה ובתפקוד שלו, באמצעות חומר שהן בחרו לבד, או שהמוכרת בחנות בחרה עבורן. ושכל תכשיר שהן הזמינו באינטרנט, ללא כל גורם מקצועי שבדק אותן פיזית, תשאל היטב, ומבין מה הוא רואה – הוא למעשה "חתול בשק", ולא תכשיר שיכול לחולל את השינוי הניכר לו הן ייחלו. בנוסף, לא ניתן למכור תכשירים מחדשים ומקלפים ברמת פעילות גבוהה, על מדפים או באתרי האינטרנט. תכשיר שמוצע למכירה בצורות הללו, הוא פעיל פחות – בהגדרה.

פרופאשן-יופי-קוסמטיקאית2

מוצר מקצועי – מחולל שינוי אמיתי

התכשירים שלנו מול רטין A

אתגר משמעותי נוסף אנו חוות כאשר לקוחותינו מעדיפות את התרופה "רטין A ", או רטוויט, או לוקסיד – הנמכרות במרשם רופא בעבור 12 ש"ח, על פני התכשירים המחדשים שלנו, שהינם יקרים בהרבה. גם כאן עלינו להבין את הדומה והשונה, היתרונות והחסרונות כדי שנוכל להתמודד עם השאלות המאד מובנות של לקוחותינו. עליי לציין , כי הדברים הבאים שאכתוב (ואלה שנכתבו לעיל) מייצגים את המציאות והמדע, ולא שיקולים שיווקיים או "ייפוי" של המציאות, כיוון שאינני מאמינה בשימוש בשקר, או אף בהגזמה, כאמצעי לשווק. ניתן, לעניות דעתי, להצליח, לשגשג ואף להתפרנס היטב תוך אמירת האמת לאמיתה, מתוך מאור פנים כלפי הלקוח, הוגנות ויושרה כלפיו – בדיוק כפי שהיינו מצפות שיתייחסו אלינו. ובכן, מה בין התכשירים המחדשים הפעילים שלנו לבין רטין A ודומיו? רטין A, רטוויט, לוקסיד (וישנם עוד) מכילים חומצה רטינואית – זהו רטינואיד שמוגדר כתרופה ואיננו מותר בשימוש הקוסמטי. זו נגזרת של ויטמין A. בעולם הקוסמטיקה אנו יכולות להשתמש בויטמין A בצורותיו האחרות (רטינול הוא לא "נגזרת" של ויטמין A, זהו ויטמין A בעצמו). ישנם: רטיניל פלמיטאט, רטיניל אצטט, רטין אלדהיד, רטינאל, רטינול… בכל הצורות הללו – עם המריחה בעור – חלק קטן ביותר הופך לחומצה רטינואית, ואותו חלק שהפך לחומצה רטינואית עושה בדיוק מה שעושה מרכיב זה המצוי בתרופה. כלומר, אם ברשותנו תכשיר המכיל את הריכוז שווה הערך לזה שקיים בתרופה, נשיג השפעה דומה לזאת של התרופה, גם אם בתרופה זה יהיה מהיר יותר כיוון שהתכשיר התרופתי הוא "נטו" ומשפיע מיידית, לעומת רטינול שעובר תהליך בעור. אך מדוע לקנות דווקא מאיתנו, וביוקר?

התאמה לעור המשתמשת

ובכן, יש לזכור, כי התרופה רטין A (ודומותיה) מתוכננת ועשויה כתרופה לטיפול באקנה. כלומר, התרופה נבנתה כטיפול לעור הבעייתי, השמן, העבה והצעיר על פי רוב, כדי לצמצם הפרשת שומן ולקלף. היא בנויה כג'ל או כמרקם קל, המכיל אך ורק את המרכיב התרופתי, שאכן פועל מהר מאד – תוך עקצוץ וגירוי ותחושת יובש, שנסבלים היטב בעור העבה, השומני והצעיר ואינם מהווים את מוקד הדאגה של המטפל (הרופא) – המטרה היא ריפוי של אקנה. לעומת זאת, התכשיר הטיפולי הקוסמטי, שנועד לחדש את העור, תוכנן מלכתחילה על ידי חברת הקוסמטיקה תוך הבאה בחשבון של מאפייני עור הלקוחה, אשה בת 45-60 בממוצע, שעורה כבר לא צעיר, עבה ושומני אלא לעיתים דק, עדין, רגיש, יבש, וכזה שיש לחדש ולמצק בצורה עדינה, משקמת ולא אגרסיבית. תכשיר כזה, שתוכנן היטב, מצוי בתוך בסיס עשיר, משקם, עם נוגדי חמצון, חומרים מרגיעים, בתוך פורמולה הלוקחת בחשבון עור בוגר שיש לא רק "לקלף" אלא גם לשקם. לתמוך בו תוך התהליך שיכול אכן להיות פחות נעים, מייבש או מגרה, ולהביא לחידושו בצורה הרמונית, בטיחותית, ידידותית ונעימה ככל שניתן. יש לזכור, כי שימוש בתכשיר מגרה והמשך מריחתו למרות גירוי – (כפי שקורה למשתמשות רבות של רטין A שלא קיבלו הנחיות טיפוליות מדוייקות) – עלול לגרום לדלקת מתמשכת, שיכולה להאיץ את הזדקנות העור. לגרום לאטרופיה שלו, הידקקות, הופעת נימי דם ותופעות המקושרות לתגובת העור לדלקת שלא טופלה. כמטפלות מקצועיות, אנו מתאימות את התכשיר שלנו המחדש – לסוג העור, לגוון, לשיגרת הלקוחה, לרגישויות ולעוד מאפיינים, נותנים הוראות שימוש מדוייקות והנובעות מידע מקצועי ומאבחון נכון של העור ועוקבים אחר השימוש בתכשיר הפעיל שנתנו, כדי לוודא שימוש בטיחותי ובמינימום גירוי. הוראות שימוש מתאימות, הנובעות מידע מקצועי, עושות הבדל משמעותי בתוצאה! זאת בנוסף להתאמה של התכשיר הנכון.

פרופאשן-יופי-קוסמטיקאית4

התאמה לעור המשתמשת וייעוץ מקצועי

שילוב עם חומרים מחדשים נוספים

נזכור עובדה נוספת: בתכשירים הקוסמטיים נוכל למצוא שילובים של רטינול בריכוז שווה ערך לזה של חלק מן התרופות, בשילוב עם חומצות אלפא הידרוקסיות בריכוז משמעותי ומחדש. שילוב החומצות מעניק עוד עוצמה טיפולית לתכשיר שנתנו, וחומצות אלה אינן קיימות בתרופה רטין A ודומותיה. לעיתים משלבים גם חומר מדכא מלנין.

יש לזכור, שהתרופות הרטינואידיות (רטין A וכו') עשויות לתת תוצאה יפה בחידוש העור, ועל כך אין כל ויכוח. קבלת התוצאה היפה מותנית בשימוש מאד מדוייק, מותאם, הלוקח בחשבון אף את גוון העור (בעור הכהה אופן הטיפול הוא שונה, עובדה שגם הרופא לא לוקח בחשבון את כל משמעויותיה) בנוסף לתכונות אחרות שלו, של החומר התרופתי עצמו ושל שגרת היום של המטופלת. ברוב המקרים, המטופלות מקבלות מרשם, על פי בקשתן, ואופן השימוש רחוק מלהיות נכון. יתרוננו הוא בידע העומד לרשותנו, והמאפשר לנו לבחור, מבין מגוון התכשירים הפעילים באמת, אלה שיכולים להתחרות ברמת הפעילות של תרופות המרשם, את אותו התכשיר המתאים באופן מושלם לעור הלקוחה ולהתוות את אופן השימוש המדוייק שיהפוך את התוצאה שלנו למובהקת, מהירה ונראית לעין.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.