לדיאטה חריפה ולירידה דרסטית במשקל עלולה להיות השפעה גם על עור הפנים

ירידה חדה במשקל יכולה בהחלט להיות הגשמת חלום אך היא יכולה לגרום באותה מידה לריפיון העור ולהגברת קמטים וקמטוטים.

מאת שולי הראל רודריג

כולנו חולמות על מראה חטוב, בשם מודל היופי הניבט מדפי מגזיני האופנה המעוטרים בפיגורה הדקיקה של הדוגמניות ולעיתים, בשם הבריאות (וכך לרוב צריך). אך לפני, שאתן מתפתות לבלוע גלולות כאלה ואחרות או לקצוץ רק כרוב בוואריאציות שונות ולייסר גופכן במיני דיאטות שונות על-פי הטרנדים האחרונים וחלילה לא בשם הבריאות הנבונה, חכו רגע קט. פשפשו היטיב בציציות של אותן הדיאטות בהן בחרתן להתנסות, כדי שתזכו לצאת מהרפתקה זו, שפויות יותר, רזות יותר, יפות, בריאות ואולי גם מרוצות.

פרופאשן-דיאטה-מגזין-יופי

בחרי נכון את הדיאטה שאת מתכוונת לעשות ותמיד הקשיבי לגופך. צילום: יח"צ.

דיאטה נכונה פירושה: תזונה מבוקרת ונבונה, תפריט המותאם למהלך אופן חיינו, בריאותינו, גילנו והגנטיקה שאותה לעיתים קשה לנצח, אותה גנטיקה תלוית הורים, שלא תמיד היו "באשמתנו". החוסן האישי והנפשי שלנו, לעצור פיתויים אנושיים יום יומיים, הוא במסגרת אחריותנו. האגדות והקסמים מצויים רק ברומנים מרתקים, בדרך כלל אי-שם בעמוד 90. אך המציאות היומיומית, היא תלות אנושית של מאבקים בנושאים קיומיים של בני אדם אנושיים. הפיתויים….תמיד רבים ומגוונים. העוגה תמיד טעימה יותר כשהיא אסורה! וכל אותם ה"חטאים" הקטנים יהיו מתוקים תמיד יותר כשהם "אסורים". על-כך נאמר בפסוק רב-משמעי "מרעיבו שבע-ומשביעו רעב". לחשוב ולחשוב היטב. אין ארוחת חינם ואין ירידה במשקל , ללא שינוי. עם כל הנאמר לעיל, עלינו לזכור אלמנט נוסף המתלווה לירידה במשקל והוא ההשפעה שיש לאובדן הקילוגרמים ולדיאטה, על העור שלנו.

כיצד נמנע את הנפילה הגדולה?

העור הוא הרקמה הגדולה ביותר בגוף. לפיכך, כל שינוי  וירידה במשקל, הנעשה בצורה דרסטית או מהירה וקיצונית מידי, גורמת לגוף טראומה, הנראות והנזקים העוריים מהירים ומבהילים. "מחמאות" של "מה קרה לך? הזדקנת לפתע? את חולה?" או "ניחושים מפרגנים" כאלו ואחרים יהיו מנת חלקך לשינוי אם הוא יהיה סגפני ודרסטי מדי.עור פנייך נוטל חלק נכבד ביותר בכל שינוי תזונתי שתבצעי. נשים צעירות ומבוגרות יסבלו מאיבוד נפח בעור הפנים . במקרים קיצוניים, עור הפנים יראה כשקית חלולה ונבולה, כשהקמטים הנזוביאליים מזוויות האף ומטה, הופכים להיות חריצים המלווים בלחיים מדולדלות. הנפילה הגדולה רק החלה…. וממילא , ככל שהגיל עולה הצניחה גוברת והגרביטציה חוגגת.

ברמה הפיסית, שרירי הגוף והפנים נחלשים, קווי מתאר הפנים מטשטשים, ואת עלולה להיראות עייפה יותר, לעיתים אף מותשת וחולנית כבת-מאה. כח המשיכה, הגרביטציה והשנים שחלפו ביעף, גורמים לעור ממילא לאובדן הגמישות והחיות שהיו לו. מאגרי הקולגן והאלסטין מתמעטים, השקעים מסביב לעיניים בולטים עוד יותר ומכיוון שהעור מאבד רקמת שומן בכל אזורי הפנים, נהיה עדים להיווצרות או הדגשת קמטים בולטים, רפיון שרירים וצניחת עור כללית גורפת ונסחפת. יש שמכנים מצב זה כ"סינדרום העור הנוזל".

בנוסף, למהירות הירידה במשקל, יש קשר ישיר לעייפות כרונית, רגיזות ורגישות יתר, איבוד של ויטמינים ומינרליים חיוניים. מעבר למשקל גוף שונה, בהקצנה, קרוי אפקט היו-יו או אפקט האקורדיון. ה"פליסה" האקורדיוני יראה על פנייך, שדייך, רגלייך וזרועותייך. אותם קרעים, הקרויים סימני מתיחה/סטריאות, לא יחלפו, גם לא בספורט אתגרי. ישנם נזקים הקרויים "נזקי הרזייה מוטרפת" ומהם בדיוק נרצה להימנע. אותה מעטפת עורית, המתקשה להסתגל לחסרים ברפידת השומן שנמוגה שמתחה אותה בעבר. חזית של-שקיות ועודפים, במכירת סוף עונה, החלה. מיקומם של עודפי העור ופיזורם,שונים מאדם לאדם, בהתאם למספר הקילוגרמים המתכווצים ומתכלים. ישנם מספר אזורים המועדים לפורענות שבהם נרגיד באופן משמעותי את השינוי, ככל שהוא יהיה יותר קיצוני.

שיפולי הבטן – שם יוצרים עודפי העור "סינר" בטני, הזולג כחצאית מיני לא-סקסית.
דופן בית-החזה – מתכווץ וגורם להתרוקנות וצניחת השדיים, הנראות כשל צמד בלוני הליום ללא אוויר.
הזרועות והירכיים – השומן נעלם אך העור נשאר, דבר הגורם לעיתים למבוכה ולהימנעות מפריטי אופנה חושפניים. הסיבה לכך טמונה ביחס בין רקמת השריר לבין רקמת השומן.

פרופאשן-מגזין-יופי-תזונה-נכ

אמצי דפוסי אכילה נכונים. צילום: יח"צ.

עצות קטנות ונבונות לירידה במשקל עם פחות השפעה רעה

ראשית, אמצי דפוסי אכילה נכונים ככתוב בכל הספרים "המרזים" כגון: ספירה של 70 לעיסות בדקה, אח"כ לבלוע ובמהרה. גלגלי מתחת ומעל ללשונך את האוכל, כדי שכל בלוטות הטעם שעל לשונך יחושו בטעמו המעודן של המטעם. חלקי את פרוסת הלחם שלך לפרורים, כמו אותו האוכל שאת מפזרת בנדיבות לציפורים ולמדי מהם, לאכול מעט מעט וכל היום.
השתדלי, שדעתך בזמן ארוחתך לא תהיה מוסחת ולו לרגע בגלל חדשות טלוויזיוניות בעלות טעם רע, אלא אכלי בחברת מוסיקה מרגיעה. התמקדי רק בצלחתך.
פסחי על תכניות טלוויזיה העוסקות בבישול… הן מעוררות את מרכז התיאבון שלך במוח וגורמות לך לייסורי בלוטות התאים. בחרי תמיד בצלחת קטנה ומקושטת, כדי שזו תראה עמוסה יותר, מאשר בצלחת ענקית בה אותה הארוחה תיראה כפרור וכטיפה באוקיינוס.
אל תאכלי לעולם במצב של כעס, חימה, לחימה, או נקמה. עצרי רגע…. נשמי עמוק וקחי סוכרייה, שתמתיק את רוע הגזירה, גרגרי כוס מים בקול גדול וחפשי בהזדמנות זו מתנה לעצמך…מראה מרזה….ועם כל אלה תמיד זכרי: הרזייה הדרגתית ומתונה תצמצם את רוע גזירת הנראות הרעה.
בנוסף לכל עצה נבונה, זכרי תמיד כי את היחידה הנושאת את מטען גופך ומשקלך (אלא אם כן אהובך נושא אותך על כפיים) באחריותך לדאוג לנראות עור פנייך, בריאותך ולא רק למשקל גופך.

מה ניתן לעשות כדי לשמור על עור מתוח לאחר ירידה במשקל?

אומנם תחושת הסיפוק, שאכן הצלחת לרדת במשקל, מלווה אותך במשך חודשים מספר, עד שכל "חברותייך" מתרגלות לפתע למראך החדש. מראה, אשר ילווה תמיד בהמלצה חמה, למנתח פלסטי יעיל או להזרקות מילוי… הסירי דאגה מליבך. אותה חברה כבר מחר, תתחיל לרוץ בריצת מרתון להרזיה. מיד תתחיל ההשוואה מולה, מולך ומול המראה אבל הנכון והנבון, הוא להתחיל לשפר את מראה הפנים בהדרגה, במתינות ועם הרבה סבלנות והבנה.
הרבי בשתיית מים לאורך כל היום ונסי להיות בקרבת שירותים מסודרים ונקיים.
הפסיקי לבדוק את נראות גופך ועור פנייך בכל מראה או משקל מזדמן. שיקום העור ייראה באיטיות ובהדרגה.
אכלי 2-5 אגוזי ברזיל העשירים בסלניום – נוגד חמצון חזק התורם לשיקום ולשיפור מראה העור.
אכלי מזונות עם קוורציטין, בצל,שום, נוגדי דלקות ובוני רקמת חיבור, התורמים לחידוש סיבי הקולגן בעור.
לעסי גרעיני דלעת, המכילים אבץ וידועים בתכונתם לשיקום ולעידוד בניית הקולגן.
הקפידי על שינה מבוקרת המסייעת בהרזיה מתונה ובמראה עור רענן, לפחות בשעה שאת ישנה. לפחות בשעה שאת ישנה לא תהיי עסוקה בלעיסה או באכילה מנחמת.
אכלי דגי מים קרים כמו: סלומון, הליבוט, טונה, בקלה, העשירים באומגה 3 וידועים כ"מותחי-עור  פלסטיים" וסייענים לעור מתוח ויפה.
השתמשי בתכשירים קוסמטיים בעלי אפקט מתקן מרפא ומשקם. בדקי מרכיבים, שעיקרם נגזרות של ויטמין A כמו רטין, רטינול  לנגזרותיו השונות, פפטידים, תאי גזע צמחיים, חומצה היאלורונית בטכנולוגיה ממוזערת/ננו וחומצות שומן חיוניות כמו 9,6,3.

השתמשי במזותרפיה ביתית או מקצועית, טרם שהתחלת בהשלת משקל עודף. חדשי את מרקם עורך מדי פעם עם תכשירי פילינג ברמות השונות. הן בצורה המקצועית אצל הקוסמטיקאיות והן כטיפול המשמר בביתך. ישנם טכנולוגיות נוספות ואחרות, אשר יומלצו ע"י האסתטיקנית המטפלת בעורך. כמו: גלי רדיו, אולטרה- סאונד, לייזר. מניסיוני הרחוק קרוב, זרקי את בגדייך הקודמים את אלה ש-"השמינו" אותך בעבר. אך שמרי על תמונות העבר. הם יתנו לך תמיד את האינדיקציה החזותית – לאם הכל היה שווה. השווי את ההבדלים, אולי תופתעי?

התעמלי במתינות באוויר הצח וחשבי רק חיובי, מצאי חברות שיתנו לך השראה והשוואה לרזון נבון ונכון. הרשמי לחוגי העשרה לתזונה בריאה. השמירה על נראות עור יפה, בריא ומתוח, מחייבת אותך להיצמד לגישה הוליסטית המותאמת לך באופן האישי ומביאה בחשבון את כל ההיבטים הרפואיים, הנפשיים, החברתיים והוויזואליים וזאת בכדי שתגיעי לתוצאה בטוחה, עם נראות יפה ומתוחה ולאורך זמן.

(נכתב בהשראת של חברתי הטובה והחטובה אתי רבינובי'ץ מפ"ת)

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.