איפור קבוע: הצבעים שבהם משתמשים חשובים לא פחות מהטכניקה

ליאה וייזר: "האיפור הקבוע כבר מזמן שאינו נחשב לטרנד. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שתפסה לעצמה מקום של כבוד וכיום משמשת למגוון רחב של שימושים. המכשירים השונים שבהם ניתן להשתמש לצורך יישום האיפור הקבוע הם רבים וחלקם נבדלים זה מזה בניואנסים דקים. לצידם, יש לתת את הדעת בצורה משמעותית לשימוש בצבעים איכותיים בתהליך האיפור הקבוע."

תארו לעצמכם את העולם ללא צבעים. האם אתם יכולים? עולם ללא כחול כמו השמיים והים. עולם ללא ירוק של העלים והגבעולים. עולם שבו השמש היא אפורה ואינה צהובה בבוקרו של יום והולכת והופכת כתומה ככל שהיום מתקדם. האם בכלל נוכל לחיות בעולם נטול גוונים וצבעים? הרי הצבע מגדיר את תכליתו של הפרח, את יופייה של ציפור שיר ואת הפלא של הקשת המופיעה ברגע הקסום שבו הגשם טרם פסק וקרני האור נשברים על טיפות המים. העולם יפה יותר בשלל צבעיו. מלא תפארת, הוד והדר. הצבעים מסמלים חיים וכך גם האנרגיות הנלוות אליהם.

כמו בחיים, גם באיפור הקבוע, לצבעים יש חשיבות יוצאת דופן וממשית ביצירת תוצאה מושלמת. החשיבות אינה רק בתוצאה המיידית, זו הנשקפת במראה מיד לאחר גמר הטיפול. החשיבות היא התוצאה הנשמרת, שאינה משתנה עם הזמן, זו שיציבה ועמידה גם לאורך חודשים ארוכים ואף שנים.

ליאה-וייזר-איפור-קבוע5

השימוש במכשיר הנכון חשוב מאוד, אבל לא רק

האיפור הקבוע, שעוד מעט יציין כשני עשורים לשימוש בטכנולוגיה שביצעה מהפיכה של ממש בעולם האיפור והקוסמטיקה, הוא למעשה טכניקה שבה מוחדרים פיגמנטים של צבע אל מתחת לשכבה העליונה של העור תוך שימוש במחט חשמלית הנעה במהירות גבוהה. יש שמגדירים את האיפור הקבוע בפשטות: "קעקוע לייט" האמת היא שבכדי להסביר את התהליך על רגל אחת ולמי שאינו בקיא ברזי העור, אפשר לחיות עם ההגדרה הבנאלית הזאת.

להצלחת האיפור הקבוע יש מספר גורמים ששילובם יחד חייב להתקיים בכדי שהלקוחה שתחת המחט תקבל את התוצאה שלה ציפתה ואולי אף טובה מכך. יש חשיבות עליונה ליכולות של המאפרת (נתייחס במחילה מכבודם של הגברים המאפרים, שחלקם מצוינים טובים ממאפרות רבות אחרות, בגוף נקבה). יכולות המאפרת נמדדות לא רק בניסיונה ובטיב הקורס שעברה לשימוש במכשיר. יש צורך אמיתי בכישרון איפור. זו המיישמת את הטכניקה בצורה נכונה ומדויקת, אין הדבר אומר בהכרח שהיא מאפרת מוכשרת. השימוש במכשיר הטוב ביותר, גם הוא חשוב. אם כי הטכנולוגיה היא אותה הטכנולוגיה והניואנסים השונים בין מכשיר למכשיר מצטמצמים לכדי אפס. במיוחד כאשר המאפרת המיישמת את הטכניקה עושה זאת בדיוק רב ובכישרון. יש לא מעט אספקטים שקשורים לעבודת האיפור הקבוע. ביניהם גם שמירה על סביבת עבודה נכונה, תאורה טובה ובצבע מסוים (יש לזה חשיבות לא קטנה בצורה שבה רואים את התוצאה בזמן אמת), שמירה על סטריליות ושימוש נכון במחטים השונות לאזורים השונים. יחד עם כל אלה, חשובים שבעתיים הצבעים שבהם נשתמש.

איכות הצבעים תשפיע ישירות על התוצאה באיפור הקבוע

איכות הצבעים שבהם נשתמש היא דבר שכל בר דעת יבין שאין לזלזל בה. לצורך השוואה בסיסית, גם אמן היוצר בצבע יעדיף להשתמש ביצירתו בצבעים שאיכותם גבוהה, כאלו שעמידותם אינה מוטלת בספק ושיתנו לו לבטא בצורה הטובה ביותר את יכולותיו כאמן מבלי שנפחם וצורתם תשתנה לאחר הנחתם על הקנבס. כך גם באיפור הקבוע. בשונה מקוסמטיקה הנמשחת על העור (לא שבנושא זה מומלץ לבצע הנחות מיוחדות לעצמנו) האיפור הקבוע, כשמו כן הוא קבוע. אמנם אין מדובר באורך חיים של קעקוע תמידי, אך הפיגמנט מוחדר לעור על מנת להישאר בו. אם נשתמש בצבעים שאיכותם ירודה, אנו עלולים לחוות תופעות שליליות של שינוי גוון, דהייה של הצבע ואף שינוי צורה כתוצאה מהתפשטות הצבע. יש לזכור כי העור והפנים, בשונה מהקנבס, הוא מרקם חי שמושפע מהמון גורמים פיזיולוגיים. לאיכות הצבע יש חשיבות עליונה בהבטחת עמידותו.

ליאה-וייזר2

ליאה וייזר

עשרות גוונים שהבחירה בהם חייבת להיות מושכלת

בבחירה בחברה יצרנית של צבעי איפור קבוע, עלינו לשים את דעתנו גם למגוון הצבעים הקיים ולקשת הגוונים שעמודים לרשותנו. למגוון הצבעים והגוונים יש משקל מכריע בין אם מדובר באיפור קבוע של גבות, שפתיים, אייליינר ואפילו שימוש בהדמיית זקיקי שיער, הטרנד הלוהט החדש שמבוצע בבסיסו בטכניקת איפור קבוע. חשוב גם לבדוק האם הצבעים עומדים בתקני בטיחות לפי התקן האירופאי המחמיר. חלק גדול מהצבעים המוצעים בענף אינו בהכרח עומד בפיקוח ולפיכך על המאפרת לבחון את צעדיה בקפידה בבואה לבחור צבעים למלאכת האיפור הקבוע. המנוסות שבין המאפרות יוכלו לומר בבטחה מניסיונן העשיר שלעיתים אין זה מספיק להשתמש בגוון אחד ליצירת המראה הרצוי ובדרך כלל, התוצאה הטובה יותר תתקבל דווקא משילוב של שניים או יותר גוונים באזור המטופל. אגב, בדיוק כמו באיפור רגיל.

הכותבת היא ליאה וייזר, בעלת מרכז הדרכות המתמחה באיפור קבוע, עיצוב גבות והארכת ריסים. מייבאת את מותגי הקוסמטיקה ד"ר נוביס, ד"ר לידיה דיינוב, מותג האיפור סטייג'קולור וצבעי הגבות קומבינל.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.