ארגון הקוסמטיקאיות בראשות אורנה וובר בכנסת ישראל

משלחת מכובדת של קוסמטיקאיות היתה חלק מ-500 משתתפים שלקחו חלק ביום עיון מיוחד שיזמה חברת הכנסת עליזה לביא תחת הכותרת "מונעים את האסון הבא" – המגזר העסקי והחברה האזרחית במיזמים למניעת אלימות.

ח"כ עליזה לביא מסיעת "יש עתיד" יזמה יום דיונים מיוחד בכנסת במטרה משותפת להיאבק באלימות במרחב הפיסי והוירטואלי, דרך מיזמים קהילתיים וטכנולוגיים. היום התקיים בהמשך למיזם להכשרת קוסמטיקאיות לזיהוי סימני אלימות בקרב נשים שיצא לדרך בחודשים האחרונים בהובלת יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות, הגב' אורנה וובר ובשיתוף ח"כ עליזה לביא. "לקהילה ולסביבה הקרובה יש כוח אדיר לזהות מצוקה ברגע האמת, להושיט יד, ואף למנוע אסון ולהציל חיים", אמרה ח"כ לביא.

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת13

יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות בישראל, אורנה וובר וח"כ עליזה לביא במשכן הכנסת

"לקוסמטיקאיות בישראל יש קשר ישיר ובלתי אמצעי למאות אלפי נשים. הן אינן רק מטפלות בגוף אלא גם משוחחות עם הנשים ומהוות כתף ומשענת, אוזן קשבת לדברים שיש לנשים לחלוק, מה שמאפשר לנו להיות בעמדת מפתח לזיהוי והכוונה במקרים אלה." הסבירה יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות, אורנה וובר. "אותן קוסמטיקאיות יכולות להיות בין הראשונות לזהות סימני אלימות כנגד אותן נשים או סימני מצוקה וככאלה, יש להן תפקיד מכריע בסיוע לקהילה. המיזם נועד לתת לאותן קוסמטיקאיות הכשרה מסודרת שתסייע להן לזהות את סימני המצוקה וכלים להתמודד עם אותן סימנים. מה לעשות? למי לפנות? כיצד לסייע לאותן נשים ועוד. הסברנו לחברי הכנסת ולכל המשתתפים שהקוסמטיקאיות יכולות להוות מרחב בטוח לנשים ולהיות שליחות קהילתיות שיכולות למנוע את האסון הבא. אין בכוונתינו להיות הגורם המקצועי שיטפל במקרי האלימות, אלא להיות צינור, שיפנה את הנשים לגורמים המוסמכים".

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת2

ח"כ עליזה לביא נושאת דברים בפני באי הכנס

הקוסמטיקאיות מובילות שינוי חברתי

הרעיון המקורי נולד מתוך מיזם להכשרת קוסמטיקאיות לזיהוי סימני אלימות בקרב נשים. יום העיון בכנסת נוצר במטרה להרחיב את המענים הקהילתיים והחברתיים ליוזמות נוספות. במהלך היום התקיימו דיונים בוועדת המדע והטכנולוגיה והוצגו מיזמים חדשניים לזיהוי והתמודדות עם אלימות ופגיעות מיניות. דיונים נוספים התקיימו בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הכשרות מקצועיות לזיהוי נפגעי ונפגעות אלימות.

לצד נציגות ארגון הקוסמטיקאיות בישראל, השתתפו גם נציגי גוגל ישראל ופייסבוק, מנכ"לי משרדי ממשלה, בלניות, רבנים, סטודנטים ובנות מכינות. כולם התכנסו במטרה משותפת להיאבק באלימות במרחב הפיסי והוירטואלי, דרך מיזמים קהילתיים וטכנולוגיים.

בין המיזמים השונים הוצגה לדוגמא אפליקציה לסיוע ודיווח על הטרדות מיניות במקום העבודה ומשקפי מציאות וירטואלית המדמים מצב של אלימות ושיימינג ברשת.

בכנס המרכזי, הציג מנכ"ל משרד הרווחה, אביגדור קפלן, את חזון המשרד למאבק באלימות, והתחייב כי המשרד יתקצב את תכניות ההכשרה בתקציב הקרוב, ומנכ"ל משרד הדתות, המפעיל מיזם דומה להדרכות לבלניות לזיהוי סימני אלימות. יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות בישראל מספרת כי כבר למחרת האירוע הופיעה ידיעה בעיתון ידיעות אחרונות שלפי במהלך 2018 ישקיע משרד העבודה והרווחה משאבים להכשרת קוסמטיקאיות לזיהוי סימני אלימות.

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת12

מייצגות בכבוד את מקצוע הקוסמטיקאיות בכנסת ישראל

עוד השתתפו בנכס, נציגה מיוחדת של פייסבוק ממטה החברה המרכזי באירלנד, נועה אלפנט לפלר מגוגל שהציגה את הכלים של גוגל לקידום יוזמות חברתיות, נציבת השב"ס רב-גונדר עופרה קלינגר, צילית יעקובסון, יו"ר "בת מלך" שהשמיעה את קולן של נשים השוהות במקלטים לנשים מוכות, העיתונאית ענת לב, מוטי רייף שדיבר על הבעייתיות שבאי-העשייה המערכתית ועל כך שכמעט ואין טיפול בגברים אלימים, ד"ר חנה קטן שסיפרה על מקומן של רופאות הנשים בזיהוי מקרי אלימות והזמרת דנה ברגר שריגשה בשירים.

קהילה גדולה המשלבת ידיים במאבק בנגע האלימות

ח"כ עליזה לביא סיכמה ואמרה: "יצרנו קהילה ענקית שמשלבת ידיים במאבק בנגע האלימות שמשחית כל חלקה טובה. טכנולוגיות שנכנסו לחיינו מייצרות סכנות חדשות, אך מצד שני גם הזדמנויות חדשות, שבכוחן להגן על הילדים והנכדים שלנו. היום הזה הוא רק ההתחלה. בכוונתנו להמשיך ולרתום עוד בעלי מקצוע, טכנולוגיות וקהילות כדי להילחם בנגע האלימות, ברחוב וברשת. יש כאן הזדמנות נדירה לעשות צעד דרמטי במאבק באלימות במשפחה ובכלל. – אני חושבת שלקהילה יש כוח אדיר שלא מנוצל בעוד הרבה מאוד תחומים. עם חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה – ניתן להגביר את המודעות, לרתום את הסביבה הקרובה, ולמנוע את הטרגדיה הבאה".

"מעבר ליום המרתק שחווינו כולנו, מבחינתי זהו יום שבו ייצגנו את הנשים בגאווה" הוסיפה אורנה וובר, "עמדנו בבית המחוקקים כקוסמטיקאיות גאות, חזקות, יפות ועצמאיות אשר באות להעצים נשים בכלל ואת המקצוע שלנו בפרט ולהיות חלק מהמאמץ הארצי החשוב למיגור אלימות כנגד נשים".

הכנס השנתי של ארגון הקוסמטיקאיות – 19 בפברואר 2018

כנס CIDESCO ה-36 של ארגון הקוסמטיקאיות בישראל יתקיים ב-19 בפברואר במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון. הכנס השנתי, שהשנה יהיה תחת הכותרת "DNA של מצויינות" יעסוק במגוון נושאים מקצועיים הקשורים לקידום הקוסמטיקאיות בישראל. לצד תכנית הכנס המגוונת, תתקיים תערוכה של מציגים ממיטב החברות בתחום הקוסמטיקה בישראל וכמובן הרצאות, הדגמות ועוד.

לפרטים נוספים אודות כנס ארגון הקוסמטיקאיות, לתכנית הכנס ולטופס ההרשמה לכנס CIDESCO ה-36 של ארגון הקוסמטיקאיות, ניתן ללחוץ על הלינקים.

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת6

נציגות ארגון הקוסמטיקאיות בישראל בכניסה למשכן הכנסת

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת4

עם מוטי רייף שנשא דברים בנושא העדר הטיפול בגברים אלימים

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת11

"מונעים את האסון הבא" – הזמרת דנה ברגר

ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת1     ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת10 ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת8 ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת7  ארגון-הקוסמטיקאיות-בכנסת5

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.