חברת איינייל inail בהפקת ציפורניים מיוחדת לסולידריות בינלאומית

ברוח הפילוסופיה הזאת, בחרה חברת Inail לייחד הפקת ציפורניים מיוחדת המציגה את המגוון והעושר התרבותי המקיף אותנו בני האנוש, כסמל אחווה אנושית. פרויקט "אינטרנשיונל פרינט ניילס" – עושה שימוש במדפסת חדשנית ומשוכללת שבכוחה לארגן לכל אחת ואחת ציפורניים הנושאות ציורים, סמלים או צילומים של סמלים אייקונים מובהקים שמקורם במדינות שונות ברחבי תבל, וזאת בשמונה שניות בלבד – ובכך לחגוג על קצות האצבעות את הרב תרבותיות הגלובאלית.

הפילוסוף היהודי מרטין בובר נהג לומר בתקופת המלחמה הקרה כי על האנושות לבחון את גלגוליה של סיסמת המהפכה הצרפתית "ליברטה, א-גליטה פרטרניטה – חירות, שוויון ואחווה". לשיטתו, החירות הלכה מערבה ושכחה את השוויון, השוויון הלך מזרחה ושכח את החירות ואת האחווה שכחו כמעט כולם.

ב-20 בדצמבר – יציין העולם את היום הבינלאומי לסולידריות אנושית. הסולידריות היא למעשה מילה לועזית המייצגת את יסודות השותפות, היחד, הפעולה למען מטרות משותפות והתמיכה ההדדית. סולידריות אינה מייצגת בהכרח אינטימיות, והדגש בה הוא על נאמנות והקרבה. מקורה במילה הלטינית solidus, שהוראתה “שלם” והיא גם שמו של מטבע זהב רומי. הסולידריות, זוהתה כאחד הערכים הבסיסיים והאוניברסליים הנדרשים בבסיס מערכת יחסים בינאישית, במאה ה-21 ולצידה נשתרש גם המונח "אחווה", שהיא המילה הקרובה ביותר לסולידריות בעברית; קרבה במחשבה, ברגש ובמעשה בין בני הקבוצה. מקורה של האחווה בספר זכריה. "אחווה" היא מונח כללי הנגזר מ"אח". גזירה כזו מוכרת גם בשפות אחרות, כגון אנגלית, גרמנית וצרפתית בה כאמור היא אחד משלושת יסודות המהפכה: "חירות, שוויון ואחווה". האחווה והאחריות קשורות יחדיו במילה אח ובין המילה "אחריות" למילה "אחר" ישנו קשר המסמל את האידיאל האלטרואיסטי הקושר את האחר, את הזר והרחוק עם הקרוב בקשר של אמפטיה וחובה כאחד. בובר אגב, סבר כי האחווה והסולידריות נשענים על דו- שיח פלאי.

ברוח הפילוסופיה הזאת, בחרה חברת Inail לייחד הפקת ציפורניים מיוחדת המציגה את המגוון והעושר התרבותי המקיף אותנו בני האנוש, כסמל אחווה אנושית. פרויקט "אינטרנשיונל פרינט ניילס" – עושה שימוש במדפסת חדשנית ומשוכללת שבכוחה לארגן לכל אחת ואחת ציפורניים הנושאות ציורים, סמלים או צילומים של סמלים אייקונים מובהקים שמקורם במדינות שונות ברחבי תבל, וזאת בשמונה שניות בלבד – ובכך לחגוג על קצות האצבעות את הרב תרבותיות הגלובאלית. "לסולידריות אין מונח עברי מקביל פשוט וחד-משמעי" אומרת קטי ליבסון – מבעלי חברת איי –נייל. "בסולידריות יש בעת ובעונה אחת יסוד נפשי ויסוד של פעולה ומשימה; יש בה קרבה רגשית מסוימת, אבל בדרך כלל היא "סולידריות אד הוק". היא ניזונה מתחושות של זהות משותפת, אבל אינה חופפת לזהות הזו. אי לכך בחרנו מספר מדינות בולטות ברחבי הגלובוס שכל יד בפרוייקט מייצגת מדינה נבחרת ומוכרת. כל אצבע מאצבעות היד המצולמת  נושאת בגאון מאפיינים מובהקים של זהות, תרבות, היסטוריה ושפה הקשורים במדינה אותה היד מייצגת. אך, מתוך רעיון שדווקא המגוון הפלורליסטי, השפע התרבותי והשונות כפי שבאים לידי ביטוי בהפקה  – מעידים בסופו של דבר על קרבה וזהות. הטכנולוגיה בה נסתייענו  והיכולת להדפיס באופן מניאטורי ומדוייק להפליא על שטח הציפורן כל סימבול תרבותי של מדינה נבחרת, סייעה 'להלביש' את הציפורניים במאפיינים המוכרים לה. ההפקה בכללותה מוכיחה כי קיים דמיון רב באורח חייהם של אנשים ממדינות שונות ועל אף ההבדלים רובנו שואפים לסולידריות אנושית".

i-nail-ציפורניים-5 i-nail-ציפורניים-4 i-nail-ציפורניים-3 i-nail-ציפורניים-2 i-nail-ציפורניים-1

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.