מעצבת גבות? קודם כל תבחרי פינצטה נכונה…

לפסי שיער שמעל העיניים שלנו, יש את היכולת להסגיר רגשות של הפתעה, כעס, פליאה ורוגע. תורה שלמה ומקצועית התפתחה לה סביב עיצובי הגבות. בנוסף לכך שהן מבטאות את תחושותינו ללא מילים, הן גם מתכתבות עם שיק וסגנון אישי. יש בכוחן אפילו "לתקן" פגמים, לטשטש או להדגיש תווי פנים וקווי מתאר. לגבות שלנו, מסתבר, יש תפקידים רבים. גבה ישרה, גבה משולשת, גבה עגולה וגבה במבנה כנף. לא משנה איזו גבה תבחרו לעצב, הפינצטה היא חלק מהתהליך.

נהוג לחלק את עיצובי הגבות לארבעה עיקריים ומובילים בתחום: גבה ישרה, גבה משולשת, גבה עגולה וגבה במבנה כנף. כלל יסוד הוא, שגבות שאינן מותאמות למבנה הפנים עשויות ליצור חוסר איזון ופרופורציה. גבות ישרות יתאימו למבנה פנים צר וארוך וייצרו אשליה של מראה פנים קצר יותר. לעומתן גבות עגולות יעניקו אשליה של קווים מעוגלים ורכים לפנים בעלות מסגרת צרה וארוכה. את מבנה הכנף הייחודי רוב נשות תבל אימצו ולו בשל העובדה כי הוא אינו מוגבל במיוחד למבנה פנים כזה או אחר ומעניק אשליה של עין פקוחה ומורמת, רעננה ומתוחה מעט כלפי מעלה. 2/3 הראשונים של הגבה מעוצבים בקו אלכסוני ובשליש האחרון שלה היא יורדת  בזווית קלה מטה. עיצוב זה מצוין לעפעף שמוט. עיצובן של הגבות המשולשות מומלץ למבנה פנים עגול או מרובע כי בשניהם הוא מטשטש את קווי המתאר הטבעיים ומעניק מראה ארוך יותר, מה שטוב בשני המקרים.

מסקרה-לגבות-לוריאל-פריז-5

גבות מעוצבות – תמונה באדיבות לוריאל פריז

השיטות השונות לעיצוב הגבות נעזרות תמיד באמצעי עזר: חוט, שעווה וסכין הם שלושת המקובלים ביותר לטובת העניין ויש שיגידו, כי זוהי גם החלוקה לשיטות השונות, על-פי אמצעי העזר הדומיננטי. לא משנה באיזו שיטה תבחרו – מי שיוביל בסופו של דבר את תהליך העיצוב לצד מסרק הגבות והמספריים, היא הפינצטה. פינצטה, או כפי שקבעה האקדמיה לעברית שיש לומר: המלקטת, היא זו שמאפשרת לנו ליצור עיצוב אחיד וממוקד שערה.

כלל חשוב: בבואנו לעצב גבה, רצוי לבחור בסגנון הגבה הקרוב ביותר לגבה הטבעית. במידה והמבנה הטבעי קרוב יותר לגבה בעובי ביניים אין טעם לנסות לעבות אותה באופן חריג, כמו כן כשהמבנה הטבעי הוא רחב וצפוף אין כל טעם לבחור בעיצוב גבה דקיקה ולהתחיל בפעולות מריטה ותלישה מסיביות לפעולת דיקוק.

פינצטה-עגולה-של-טוויזרמן-לא

פינצטה של טוויזרמן עם נקודות אחיזה רחבות

אז איך יודעים מהו אורך הגבה הרצוי? כדי למצוא את נקודת ההתחלה הנכונה של הגבה, נעזרים בעיפרון ומצמידים אותו לכנפות האף (צידי הנחיריים) באופן אנכי עד למפגש עם תחילתה של הגבה. נקודה זו היא הנקודה שבה אמורה הגבה להתחיל.

החשובה ביותר היא  נקודת הסיום הנכונה של הגבה, והיכן מוצאים את זו? אוחזים את העיפרון באלכסון, כשקצהו צמוד לזווית הפה החיצונית וקצהו השני נוגע בזווית החיצונית של העין. הנקודה שבה העיפרון נפגש עם הגבה היא הנקודה שהגבה צריכה להסתיים.

שוק הפינצטות מציע מגוון עצום של מלקטות, חלקן מושחזות על-ידי לייזר, חלקן מלקטות ישרות, זוויתיות ואפילו בעלות קצה חד במיוחד בדומה לראש סיכה. כל אלה מיועדות לענות על הצורך לבצע מריטה מלאה של שיער הגבה, למנוע תלישתו ובכך לייצר צמיחה מחודשת אחידה.

ידוע כי מריטת שיער באמצעות פינצטה, שאינה אוחזת את קצה השערה ומבצעת קריעה שלה, בעצם מותירה שיער קצר מאד וקשה על פני העור המחייב טיפול ממוקד. פינצטה איכותית תמנע פעולה זו ותדאג למריטה של השערה בשלמותה. מקרים שכאלה ניכרים בצמיחה החוזרת, בשל נוכחותן של מעין נקודות שחורות מתחת לפני העור. תופעה זו מעידה על קריעה של השיער וזקיקי שיער שנשארו כלואים מתחת לעור ונראים כנקודות כהות. לטובת אלה מוצעות פינצטות חדות מאד דמויות ראש סיכה החודרות אל מתחת לעור ומשחררות אותן או לחילופין פינצטות בעלות ראש אלכסוני.

ועוד טיפ קטן: בכל פינצטה שתבחרי, בסיום התהליך הקפידי למרוח ג'ל אלוורה להרגעת האזור. ניתן להשתמש גם בשמן או קרם מרגיע אחר.

מספריים-של-טוייזרמן-לגבות-

מספריים של טוייזרמן לגבות נטולות חוד

עיצוב-גבות-מכחולים

מכחולים ומברשות לעיצוב גבות – ICC

פינצטה-אלכסונית-טוויזרמן-לש

פינצטה אלכסונית של טוויזרמן לשערות עיקשות במיוחד

פינצטה-מחודדת--צהובה-טוויזר

פינצטה מחודדת צהובה של טוויזרמן לשיער קצר ושבור

פינצטה-מחודדת-של-טוויזרמן-ל

פינצטה מחודדת של טוויזרמן לשיער קצר ושבור

מספריים-של-ICC-דיזנגוף-

מספריים של ICC – דיזנגוף סנטר. צילום אלון גנון

פינצטות-אל-חלד-של-שיק

פינצטות אל חלד של שיק CHIC

תער-מתקפל-לעיצוב-מדוייק-של-

תער מתקפל לעיצוב מדוייק של הגבה טוויזרמן

 

 

מספריים-של-ICC

מספריים לעיצוב הגבה של ICC – דיזנגוף סנטר צילום אלון גנון

 

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.