בלה גאי | שמירה על העור בעונה החמה וצמצום נזקי הקיץ

בקיץ עורנו נפגע מהשמש, החום, המזגנים, מי הים המלוחים והכלור בבריכות. גורמים סביבתיים אלה פוגעים במנגנוני ההגנה של העור, וגורמים לו להיראות עייף, מיובש, חסר ברק ובעל גוון בלתי אחיד. כיצד ניתן למנוע, או לפחות לצמצם את נזקי הקיץ לעור?

מאת: בלה גאי, קוסמטיקאית מוסמכת ראשית HL

אל תסתפקו בקרם לחות עם מסנן קרינה

מסנן קרינה הוא המרכיב החשוב והמוכח ביותר למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, שחלק מכריע ממנה נגרם על ידי קרינת השמש. למרות זאת, נשים רבות מסתפקות בתכשירי קוסמטיקה המכילים מסנני קרינה, ואינן משתמשות בתכשירי הגנה ייעודיים. הבעיה היא שאף כי מסנני הקרינה בתכשירים הקוסמטיים זהים לאלו המצויים בתכשירים הייעודיים, הרי מאחר שבניגוד לתכשיר הגנה, קרם לחות מורחים בכמות קטנה יחסית, כמות החומרים המסננים אינה מספיקה כדי להעניק לעור הגנה נאותה. על פי הנחיות ה-FDA, חשוב לבחור בפורמולה המספקת הגנה בפני קרינת UVA ו-UVB גם יחד, ושהיא בעלת מקדם הגנה (SPF) 15 לפחות, ולמי שמשתייך לקבוצות סיכון, או כאשר יוצאים לפעילות ממושכת מחוץ לבית – מקדם הגנה של 30 (SPF) לפחות. חשוב למרוח את התכשיר גם על הצוואר ולא רק על הפנים, ולא לשכוח גם את האוזניים והעורף, במיוחד למי שיש לו שיער קצר.

הקפידו על קרם לחות איכותי

פרט לאחוז גבוה של מים, קרמי לחות איכותיים מכילים גם מרכיבים מתוחכמים נוספים, אשר מסייעים להחדרת המים לעור וגם גורמים לספיחתם ולהחזקתם בעור, ומונעים את אידויים והתנדפותם לסביבה. כך לדוגמה, החומצה ההיאלורונית, המבוססת על חלבונים סוכריים, משמשת כמעין ספוג הסופח את המים ומחזיק אותם בתוך העור. היא מעניקה לעור נפח, רכות ואלסטיות, וגורמת לו להיראות חלק, מתוח וצעיר. רכיבים סופחי מים אחרים הם חומצות אמינו, חומצות אלפא הידרוקסיות, אוריאה וגליצרין, שכמה מהם מהווים את גורמי ה-NMF's הטבעיים בעור וחלקם מחקים אותם. ללא חומרים אלה, מריחת קרם הלחות דומה למריחת מים על העור. המים מתנדפים מהעור ואף מושכים איתם מים נוספים שנמצאים בעור, וכך עלולים לייבש אותו עוד יותר. נוסף על כך מכילים תכשירי לחות איכותיים גם סרמידים, חומצות שומן וכולסטרול המיוצרים בעור באופן טבעי, שעוזרים לתקן את שכבות השומן הטבעיות במחסום ההידרו-ליפידי, וכן חומרים הידרופוביים, המסייעים באיטום העור ובמניעת התנדפות המים. את קרם הלחות חשוב להקפיד למרוח לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובערב, ובקיץ רצוי גם למרוח פעם נוספת באמצע היום.

תקנו את נזקי השמש

הזינו את העור בתכשירים המכילים נוגדי חמצון כגון ויטמיני A, C ו-E, אשר מסייעים למנוע את נזקי החמצון הנגרמים על ידי הרדיקלים החופשיים ופוגעים גם ביכולת העור לשמר לחות. בנוסף, רכיבים אלו פועלים לשיקום מנגנוני שימור הלחות באפידרמיס ובדרמיס על ידי האצת פעילות התאים הפיברובלסטים יצרני החומצה ההיאלורונית והחלבונים הסוכריים. רכיבים יעילים נוספים המסייעים לשיקום העור הם אנזימי תיקון. אנזימים ייחודיים אלו, המיוצרים בעורנו, מתקנים את הנזק שנגרם לדנ"א של תאי העור על ידי הרדיקלים החופשיים כתוצאה מחשיפה לקרינת UV, ועל ידי כך פועלים לנרמול התאים ולשיקום העור.

טפלו בכוויות שמש

חשוב להרגיע את הדלקת הנוצרת כתוצאה מהכוויה מהר ככל האפשר, בכדי להרגיע את האדמומיות והכאב ולמנוע את המשך הנזק לעור. השתמשו בתכשיר המבוסס על ג'ל אלוורה, שירגיע את העור יחזיר לו לחות ויזרז את שיקום העור. טיפ נוסף הוא ליטול כדור נוגד דלקת המבוסס על איבופרופן כגון נורופן, אדוויל וכד', שיעזור אף הוא להרגיע את הדלקת וגם יעזור נגד הכאבים.

הקפיאו את האדמומיות

אם החום גורם לכם לנטייה להסמיק ולהאדים, השרו מטלית נקייה במי קרח, סחטו אותה והצמידו לפנים ולצוואר. הקור יפחית את זרימת הדם לפנים וירגיע את האדמומיות. בנוסף לאפקט המיידי, חזרה על הפעולה מדי יום תעזור גם להפחית במשך הזמן הופעת נימים מורחבים בפנים.

פילינגים גם בקיץ

נקבוביות מורחבות בולטות יותר במזג אוויר חם ולח. לכן, רצוי לבצע פילינג ביתי לפחות פעם אחת, ורצוי אפילו פעמיים בשבוע במהלך הקיץ. בנוסף, הפילינג מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפולים לשיקום העור, שכן הוא מאפשר חידוש של תאי העור ומעודד ייצור רכיבים חיוניים כגון קולגן ואלסטין, הבהרה של העור ואף החזרת לחות. פורמולות פילינג חדישות המיוצרות כיום פועלות לא רק להשגת אפקט פילינג, אלא גם להחדרת רכיבים פעילים חיוניים הנותנים מענה למצב העור ולצרכיו הספציפיים.

בלה-גאי-קוסמטיקאית-מוסמכת-HL

בלה גאי HL

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.