עור שמן ואקנתי – אמיתות ומיתוסים

מיכל גייטו אלבז, סמנכ"ל הדרכה ושיווק OFRA וגליה תורן חן, יועצת מגמות למותגי יופי, מסכמות כמה טיפים קטנים אך חשובים שיעזרו בשמירה על עור נקי ובריא יותר.

אקנה, פצעונים, חצ'קונים, עור שומני – לא משנה איך תבחרו לכנות את הבעיה, היא מהווה מפגע אסתטי, בריאותי וכמובן פסיכולוגי לסובלים ממנה. נהוג לחשוב שאקנה ופצעונים הם נחלתם הבלעדית של הצעירים, אך לא כך הדבר. ממחקר שנערך לאחרונה בארה"ב עולה כי 30% מהסובלים מאקנה הם מעל גיל 30. הבעיה שכיחה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב גם מעבר לגיל 40.

מה עושים? כיצד כדאי לנהוג כדי למזער את הנזקים? אספנו עבורכם שלל עצות והסברים שיהפכו את החיים למעט יותר קלים ולהרבה יותר יפים

מייק-אפ-לעור-שומני

להימנע מאיפור שומני על הפנים

איפור והיגיינה – מניעת הדבקה חוזרת ושומניות יתר

כדאי להימנע מאיפור שומני על הפנים אשר יגרום להברקות מיותרות ולמראה מיוזע, בנוסף לכך אקנה היא דלקת שמתפתחת בזקיקי השערה ובבלוטות החלב שבדרמיס (השכבה הפנימית, האמצעית של העור) והשומניות היתרה יכולה לעודד פצעונים נוספים לצוץ.

בשל האפשרות להדבקה חוזרת מאקנה הקשורה לחוסר היגיינה מומלץ לחטא ולשטוף את מברשות האיפור לעיתים קרובות (עדיף לאחר כל שימוש) במיוחד כשמדובר במברשות מייק אפ ופודרה הנוגעות באזורים גדולים בפנים. השטיפה תעשה במים פושרים ובסבון נוזלי עדין והייבוש בשכיבה כשראש המברשת חורג כדי לייבש היטב את כל כיווני המברשת ולמנוע התפתחות בקטריות וחיידקים שיעוררו את הדלקת לשוב ולנגע לפרוח.
ניתן גם לחטא את המברשות והמכחולים בעזרת נוזל ניקוי מכחולים ייעודי, בנזין לבן או אלכוהול. אך ההמלצה הגורפת היא שטיפה בסבון ובמים בכל עת שמתאפשר.

פריימר, מוצר הכנה לעור הוא בגדר חובה לסובלים מעור שמן – הפריימר מעניק מראה מט וסופח עודפי שומן כך שהאיפור יחזיק מעמד כל היום ולא יראה מיוזע ומבריק (המראה האופייני לעור שמן לא מטופח..).

מומלץ לבחור במייק אפ על בסיס אבקתי מינרלי ולא שומני המכיל רכיבים מחטאים ונוגדי דלקת שימתנו את התפרצויות האקנה. הפרופוליס המוכר לנו כרכיב טבעי, תוצר לוואי של דבש, לחיטוי גרון מודלק, יעיל מאוד גם בחיטוי עור אקנתי ולכן הוא משולב במייק אפים מהדור החדש. את המייקאפים האבקתיים מניחים עם מברשת קבוקי רחבה וצפופה כדי להשיג כיסוי מושלם. רצוי להניח בתנועות סיבוב עגולות כיוון שכך משיגים כיסוי מלא של הפצעונים וחוסר האחידות בעור ונהנים מתכונות הטיפוח של המייק אפ לעור שמן.

בהמשך להמלצות ההיגיינה כדאי גם להחליף סדינים ומגבות פנים בתדירות גבוהה, כיוון שהחיידקים של האקנה והשומניות מן הפנים עשויים לעבור מן הסדינים והמגבות וליצור הדבקה חוזרת של התופעה.

שימוש באלכוהול? ממש לא

מהצד השני של המתרס נציין גם כי ייבוש יתר של העור מוביל  אף הוא לתופעה של שומניות יתר. ברגע שמשטח העור מיובש מדי, בלוטות החלב מקבלות איתות לייצר יותר שומן ונוצר מעגל קסמים שקשה לצאת ממנו. לכן, כדאי להימנע כליל משימוש במוצרי ניקוי עם אלכוהול ולהעדיף סבון פנים או ג'ל ייעודי אשר מנקים ומחטאים באופן עדין ומאוזן ולא מייבשים. כדאי לשטוף פעמיים ביום בוקר וערב ואף לשאת דוגמיות של סבון פנים ולשטוף את הפניםבמשך היום, במידה מזיעים ומתאפשר לעצור ולטפל בכך. כדאי להעדיף אל סבון ולא סבון רגיל כי הוא ניחן בחומציות מאוזנת שלא תייבש או תשמן את העור המגורה הסובל מפצעונים.

לנשים שמתאפרות, לא חייבים להסיר את כל האיפור, אפשר להשתמש במוצרי אנטי שיין (מונעי ברק ) מעל האיפור או לפזר בכל עת שמעוניינים לחדש את האיפור, מייק אפ מינרלי באבקה המכיל חומרי חיטוי טבעיים ויעילים כמו פרופוליס ואבקות פרחים סופחות שומנים.

את מוצר הקוסמטיקה והאיפור שלכם כדאי לאחסן תמיד בתנאים יבשים וקרירים, באזור חשוך וסגור כמו ארון או מגרה ולא בחשיפה לשמש או ללחות. כך הם יישמרו לזמן ארוך יותר.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.