מאיזה גיל מותר לעשות ניתוח הגדלת חזה?

באיזה גיל הכי מוקדם אפשר לעבור ניתוח אף? באיזה גיל אפשר לעשות ניתוח הגדלת חזה? באיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח הצמדת אוזניים? האם יש כללים לגבי הגיל שבו אפשר להתחיל לעבור ניתוחים פלסטיים?

מורה נבוכים לקראת החופש הגדול: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית מפרסם הנחיות חדשות לציבור ההורים בנושא ניתוחים פלסטיים לילדים ובני נוער. הכותרות: הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 (ורצוי אף להמתין לגיל 21), ניתוח אף מגיל 16 ולא לפני וניתוח להצמדת אוזניים אפשר לשקול לקראת גיל 6

הגיל המינימלי לניתוח הגדלת חזה

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית ממליץ לבצע הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 ורצוי אף להמתין עד גיל 21, שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. חשוב לדעת כי פעולה כירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית ולכן האיגוד מדגיש כי גם אם ההורים תומכים בניתוח, מומלץ לחכות ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה.

במקרים יוצאי דופן בהם קיימת אי סימטריה חריגה, העלולה לפגוע בתפיסת הגוף ובביטחון העצמי, ניתן לבצע את הניתוח לפני וגם זאת רק כאשר נשקלו כל האופציות והובנו הסיכונים על ידי הנערה והוריה.

ניתוח-הגדלת-שדיים

ניתוח חזה – מומלץ להמתין עד גיל 21. צילום: יח"צ

מאיזה גיל מותר לעבור ניתוח פלסטי באף?

באשר לניתוח פלסטי באף, בשל העובדה כי האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 16 ניתן לבצע את הניתוח לאחר ההגעה לגיל זה. כך או אחרת, מאחר שיש השלכות מנטליות, חברתיות ופסיכולוגיות למראה החיצוני, לשינוי הקוסמטי, ולביצוע התהליך בגיל כה צעיר, יש להיוועץ עם כמה שיותר בעלי מקצוע ולבחון את הנושא בקפידה.

ניתוח-אף-מאיזה-גיל

ניתוח אף בקרב בני נוער: לא לפני גיל 16. צילום: יח"צ.

ניתוח הצמדת אוזניים בגיל צעיר

ביצוע ניתוח להצמדת אוזניים בולטות, על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, בגיל 10 ואף פחות מזה שכן התפתחות המבנה שלהן מסתיימת לקראת גיל 6-8. בהקשר זה ראוי לציין כי בעוד שילדות יכולות להסתיר אוזניים בולטות מאחורי שיער ארוך, אצל בנים הבעיה מתעצמת ומכאן חשיבותו של הניתוח.

מוכנות נפשית לניתוח פלסטי בקרב ילדים ובני נוער

האיגוד מזכיר להורים ולבני הנוער כי כל ניתוח פלסטי, כרוך בהחלמה של לפחות שבוע ימים ויש לקחת בחשבון את המוכנות הנפשית והפיזית לתקופת ההחלמה ולא רק לניתוח. האיגוד מדגיש, כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי ולהשפיע על תחושת הביטחון העצמי של ילדים ובני נוער, אך יחד עם זאת יש לשקול את ההחלטה לעומק ולבנות ציפיות ריאליות אשר יאפשרו למומחים לבצע ניתוחים בטיחותיים.

האיגוד ממליץ לבני הנוער ולהורים להתעמק בתהליך. לא לסמוך על פרסומות או הנחות במחיר ולוודא שהרופא המנתח שבחרתם הוא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

מנתח-אף-ניתוח-אף-לילדים

ניתוח פלסטי לילדים: כללים והנחיות ברורות.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.