פאניקת השתלים בארה"ב: יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מגיב

בהמשך להודעת ה-FDA על מקרי מוות כתוצאה מסרטן נדיר והקשר שלו לשתלי שד עם סליין או סיליקון ולפאניקה בארצות הברית בעקבות ההודעה, מגיב ד"ר יורם וולף, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

גידול נדיר מאוד, שנכון להיום עדיין לא אובחן בישראל

"מדובר בגידול נדיר מאוד, שנכון להיום עדיין לא אובחן בישראל ונקרא לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים (ALCL). כבר בשנת 2016 הצביע ה-FDA על הקשר בין שתלי שד עם סליין או סיליקון ובין הסוג הנדיר של הסרטן הזה ואנו, מומחי הכירורגיה הפלסטית, היינו ערים לכך" מוסר ד"ר יורם וולף יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

"לפני כשנה הקמנו ועדת מומחים ציבורית, שערכה בדיקה של החומר הרפואי ומצאה כי ניתן להמשיך לבצע ניתוחים עם שתלי סיליקון בביטחון מלא." מוסיף ד"ר ווללף. "החלטנו גם להקדים תרופה למכה  וכתבנו נייר עמדה מסודר ומקצועי שהופץ באפריל 2016 לכל העוסקים בכירורגיה פלסטית בארץ, במטרה לייצר אחידות בין המנתחים בכל הנוגע לרישום, בירור, איבחון ודיווח על מקרים ולהגדיר את המדיניות של האיגוד בנושא."

אין סיבה לחשש או דאגה

ד"ר יורם וולף מרגיע: "נכון להיום אין סיבה לחשש או דאגה ואף אין צורך בשינוי המעקב הרפואי השגרתי של נשים שעברו הגדלת חזה או שחזור עם שתלי שד, שכן ALCL היא מחלה נדירה ביותר והיא הופיעה בקרב מספר קטן מאד של מקרים מתוך מיליוני הנשים בעלות שתלים בגופן.

יחד עם זאת ובלי קשר לבהלה הנוכחית, אנו קוראים בדאגה רבה לנשים בעלות שתלים לעקוב תמיד אחר מצב שתלי השד שלהן ולבצע בדיקת אולטרא-סאונד פעם בשנתיים. במקביל – לכלל הנשים בישראל, שלא עברו הגדלת חזה, אנו קוראים לאמץ את המלצת האגודה למלחמה בסרטן כי גילוי מוקדם מציל חיים ומפצירים בהן לקחת אחריות על בריאותן, ללמוד להכיר את שדיהן, כך שבכל מצב, אם מתגלה שינוי חשוד, שיפנו לרופא באופן מיידי ובמקביל –  גם אם הכל בסדר, יבדקו בבדיקות השגרתיות הכלולות בסל הבריאות כחלק מהתוכנית הלאומית לאבחון מוקדם של סרטן השד".

על האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הינו חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל שהוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לרופאים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בישראל. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ לציבור להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח plasticsurgery.org.il

בחירת-מנתח-פלסטי

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.