טיפוח איזור ה-Y | מירב בן יקר מסבירה כיצד

אזור הסנטר, הלסת והצוואר, הוא אחד האזורים הראשונים המסגירים את הגיל. מאיזה גיל כדאי לטפל בו, ומהם הרכיבים החשובים בטיפוחו?

אזור ה-Y, החלק התחתון של הפנים הכולל את הסנטר, הלסת והצוואר, הוא אחד האזורים הראשונים המסגירים את הגיל. גם כשעור הפנים מטופח, העור הרפוי והצנוח באזור הזה תורם למראה מבוגר יותר ומוסיף לנו שנים. למרות זאת, חלק גדול מהנשים נוטות להזניח דווקא את האזור הזה. מה מאפיין את אזור ה-Y, מדוע העור בו נוטה לצנוח ולהתקמט מוקדם יותר, מאיזה גיל כדאי לטפל בו, ומהם הרכיבים החשובים בטיפוחו?

צוואר-סנטר-ולסת-HL

כיצד לטפח את איזור הצוואר? HL

מאת מירב בן יקר, מנהלת מחלקת הדרכה חברת HL

הצניחה, הרפיון, הקמטים והמראה המבוגר המאפיינים את  אזור ה-Y מתחילה בגילאי 40-50, ואחראים לכך מספר גורמים:

•    ירידה בייצור הקולגן והאלסטין – הירידה ההדרגתית בייצורם של שני חלבוני עור אלו, האחראים למוצקותו ולגמישותו של העור, היא תוצאה ישירה של ההפחתה בייצור ההורמונים הנשיים המתחילה בגיל המעבר. תהליך זה אינו פוסח כמובן על אזור ה-Y ותורמים לצניחה ולהופעת הקמטים.
•    כמות מופחתת של שומן תת-עורי – העור באזור הצוואר דומה מאוד לעור באזור העיניים. הוא דק ועדין יותר מעור הפנים ומאופיין בהרבה פחות בלוטות חלב ושכבת שומן תת-עורית. לכן, הוא נוטה להתקמט מוקדם יותר. לכך תורמת רבות הירידה בכמות השומן העורי שמתרחשת עם השנים, כתוצאה מהשינויים ההורמונליים והביוכימיים.
•    ירידה בכמות החומצה ההיאלורונית – עם ההתבגרות, פוחת בעור ייצור החומצה ההיאלורונית  – שלה יכולת גבוהה לספיחה ולאגירת נוזלים. כתוצאה מכך, פוחתת יכולת שימור המים בעור והנטייה לקמטים בעור הצוואר גוברת.
•    כוח המשיכה – שגם הוא, עם השנים תורם לרפיון ולצניחה של החלק התחתון של הפנים ושל עור הצוואר.
•    ספיגה של עצם הלסת – עם השנים, עצם הלסת, המגדירה את הזווית התחתונה של הפנים, נספגת. כתוצאה מכך, הזווית של הלסת התחתונה הולכת ונעלמת, והרקמות הרכות שעצם הלסת תומכת בהן צונחות מטה.
•    צניחה של שריר הפלטיסמה – עם השנים, שריר הפלטיסמה – השריר ש"מחזיק" את שכבות הצוואר העמוקות במקומן ומעניק מבנה לצוואר, מאבד מגמישותו ונמתח בהדרגה עד שהופך לדק וחלש מאוד. כתוצאה מכך, הוא מושך עמו את עור הצוואר כלפי מטה.
•    שוכחים למרוח מסנן קרינה – קרינת השמש איננה פוסחת על אזור ה-Y, החשוף אליה. למרות זאת, חלק גדול מהאנשים שוכחים למרוח קרם הגנה על אזור זה, ובמיוחד על עור הצוואר, ומותירים אותו חשוף לקרינה ולפגעי הרדיקלים החופשיים.
בשנים האחרונות פותחו בתחום הכירורגיה הפלסטית לא מעט טכנולוגיות חדשות לטיפול באזור ה-Y. ואולם, לצד טכנולוגיות אלו, גם לעולם הקוסמטיקה יש לא מעט טיפולים חדשניים להציע, המבוססים על מרכיבים אפקטיביים ומספקים פתרונות למגוון הבעיות המאפיינות את האזור הזה. יש לזכור שלצד העובדה שאזור ה-Y זקוק לטיפוח מתמיד ולחומרים פעילים שיעודדו ייצור מרכיבים צעירים יותר בעור, הרי שהעור באזור זה, ובפרט באזור הצוואר, גם רגיש יותר לחומרים פעילים וסבילותו אליהם נמוכה יותר, כך שהוא עלול לסבול בקלות רבה יותר מתופעות לוואי כגון גירוי יתר, אדמומיות וצריבה. לכן, חשוב לבחור בתכשירים מתאימים.

צוואר-סנטר-ולסת

טיפוח איזור הצוואר, הלסת והסנטר

מה צריכה לכלול שגרת הטיפוח של אזור ה-Y ומהם הרכיבים החשובים בטיפול באזור זה?

להשתמש בקרם לצוואר ולמחשוף

בראש ובראשונה, חשוב להשתמש בקרם ייעודי לאזור הצוואר והמחשוף, שימצק את העור באזור רגיש זה וישקם את מבנהו. קרמי צוואר איכותיים, כמו למשל, קרם מיצוק למתאר הצוואר מסדרת "פרפקט טיים" של מעבדות HL, מכילים מספר רכיבים החיוניים לשיקום אזור זה:
•    חומצה היאלורונית –  כדי להחזיר לעור את יכולת שימור המים. החומצה ההיאלורונית משמשת כמעין ספוג הסופח את המים ומחזיק אותם בתוך העור. על ידי כך, היא מספקת לעור לחות, רכות ונפח, ומסייעת למצק אותו ולצמצם את מראה הקמטים.
•    ליפו-פפטידים – רכיבים אלו, המשמשים כיום בתכשירי קוסמטיקה חדשניים, פועלים בדרכים מתוחכמות להשגת מספר מטרות החשובות במיוחד באזור ה-Y, בהן עיכוב מתווכים עצביים הגורמים להתכווצות שרירי ההבעה (בדומה לפעולת הבוטולינום טוקסין), חסימה של אנזימים מפרקי קולגן, איתות לתאי העור להגביר את הייצור של קולגן ורכיבים מבניים אחרים בעור והמרצה של מחזור הדם. על ידי כך, הם תורמים למיצוק העור, לצמצום הקמטים הקיימים ולהפחתה בהיווצרות קמטים חדשים באזור הצוואר. קרם מיצוק למתאר הצוואר של מעבדות HL לדוגמה, מבוסס על שילוב של פפטידים ורכיבי לחות, בהם מטריקסיל, Serilesine; ואת תרכובת הפפטידים והפוליסכרידים Lipormoist 2036, המופקת בטכנולוגיה ייחודית. תרכובת זו מלחחת, מרככת וממצקת את העור, כשהיא מספקת תוצאות מידיות וארוכות טווח.
•    מרכיבים שומניים – כדי להחזיר לעור הצוואר את השומן שאבד לו. מרכיבים כמו חמאות מורו-מורו וקפואסו פועלים לאיזון פעילות השומנים בעור וגם לשיפור רמת הלחות בעור.

שימוש בסבון או תכשיר ניקוי עדין

חשוב מאוד להימנע מסבונים בעלי PH בסיסי, שעלולים לייבש עוד יותר את העור באזור עדין זה. במקומו, מומלץ להשתמש בסבון או קלינזר עדין, שיכיל מרכיבי לחות, כגון אוריאה, שמלבד העובדה שהיא מבצעת פילינג עדין המחדש את העור, יש לה גם יכולת מעולה להחזקת מים; סודיום לקטאט, שהוא אחד מגורמי הלחות הטבעיים בעור (NMF). הסבון העדין לניקוי יסודי של העור מסדרת "פרפקט טיים" של HL מכיל רכיבים אלו, וכן תמצית רימונים, הפועלת נוגד חמצון ונוגד דלקת עוצמתי, משפרת את מרקם העור ומעודדת את התחדשותו.

הקפידו על מסנן קרינה

מעבר לתכשירים הייעודיים לצוואר, מסנן קרינה הוא המרכיב החשוב והמוכח ביותר למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, שחלק מכריע ממנה נגרם על ידי קרינת השמש. לכן, חשוב להשתמש בתכשיר בעל מקדם הגנה של 15 SPF לפחות ולהקפיד למרוח אותו מדי יום גם על הצוואר והעורף ולא רק על הפנים.

HL--סדרת-פרפקט-טיים2

סדרת פרפקט טיים מבית HL

HL--סדרת-פרפקט-טיים

טיפוח אזור ה-Y – סדרת פרפקט טיים מבית HL

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.