הצבע הירוק (ה"גרינרי"), ככל הנראה ישתלט על תיק האיפור שלכן ב-2017…

חברת הצבע "פנטון" הגדירה את ה-"גרינירי" כגוון הנכון לשנת 2017. "הגוון משקף את התגובה הטבעית למה שמתרחש בעולם ואת הכמיהה של כולנו לחיים שפויים, רגועים ושמחים יותר", נכתב באתר החברה.

כמדי שנה מכריזה פנטון, החברה האמריקאית לייצור צבעים ומי שנחשבת בעיניי רבים לתנ"ך של עולם הצבע את הצבע שמבחינתה יחשב ל"צבע השנה" לשנה הקרובה. הצבע הנבחר משקף לשיטתה את רוח הזמנים ("zeitgeist") ובשל מעמדה הרב והנחשב של החברה, צבעי השנה הנבחרים שלה לרוב משפיעים באופן מובהק על מעצבים בתחומים שונים: אופנה, עיצוב, איפור וכדומה.

שברו שמאלה ובחרו בגוון ירוק תפוחי

לפני מספר חודשים ולקראת החורף הנוכחי הסתמן בפנטון גוון הירוק -מרעה כמי שהולך לקטוף את התהילה לשנת 2017. הגוון שיש המכנים אותו "ירוק יער", "ירוק דשא" או סתם "ירוק עשב" – חזר לאופנה ביחד עם גוונים עמוקים נוספים מהאייטיז, ולמרות העונה הקודרת הצבע האמור כבש את מסלולי התצוגות וחלונות הראווה בסתיו, והצליח להסתנן לו לעונה הקרה על אף היותו צבע רענן ולגמרי לא צפוי. פנטון – מצידה הזדרזה להכריז עליו כבר בעונת המעבר הקודמת כאחד מעשרת הצבעים המובילים לעונה הקרה והיא אף קיטלגה אותו תחת השם  Lush Meadow ("אחו רענן") מספרו: 18-5845. ואכן, פנטון לא טעתה. בתצוגות של ג'וצי וקארל לאגרפלד ל'פנדי' נראה כי צבע המרעה אכן הולך להיות הצבע הלוהט ביותר בעונה הקרה. אלא שאז הגיע הטוייסט בעלילה. קברניטי החברה "שברו" לפתע שמאלה בפלטת הגוונים והציבו בתחילת החודש בקדמת הבמה גוון ירוק תפוחי שמספרו המדויק במניפת הצבעים שלה הוא 15-0343.

pantone-color-of-the-year-2

הצבע של 2017 – גרינרי. מתוך ההודעה הרשמית של חברת פנטון

בדומה לזה הקודם גם הירוק החדש שנבחר, גרינירי שמו (Greenery) מציג רעננות מהטבע שגורמת לו להיראות ממש כמו ירק טרי. מדובר בצבע מואר וכך, בכוחו להעניק תמסורת טובה יותר של צבע לכל הנמצא בסמוך לו. הגרינירי הוא למעשה ירוק חי, בועט ורענן המכיל בתוכו גוון צהבהב המאזכר את העשב הרענן שצומח באביב, אחרי ימות הגשם והוא למעשה מייצג את כל השפע בטבע.

"זהו צבע ניטרלי", נכתב באתר החברה. "גרינרי הוא סימבול של התחלות חדשות. זהו גוון ירוק-צהוב רענן שנראה בימיו הראשונים של האביב כשהירוקים של הטבע שבים לחיים ומתחדשים. ככל שאנשים שקועים בחיים העירוניים המודרניים הם כמהים ליופי הפיזי של עולם הטבע. וזה בא לידי ביטוי גם בתכנון האורבני ובשילוב של הצמחייה במבנים העכשוויים בצורה מרבית, במיוחד בצורה של גינות תלויות ומעטפת ירק על מבנים שנראים יותר ויותר". "אנחנו בהחלט מודעים לעולם המלחיץ, התובעני והאינטנסיבי שבו אנו חיים", הוסיפה לאטריס אייזמן, מנהלת בפועל של מכון הצבע של פנטון. "הגוון הירוק, הנמרץ והפעלתן, הוא מבחינתנו בחירה טבעית ומעין תשובה לשנה מטלטלת, סוערת ורוויית אסונות שפקדה אזורים רבים בעולם". כך, שהגרינירי מסמל יותר מכל תקווה להתחלות חדשות וכמיהה לתקופות טובות יותר. "בחרנו בגוון שמדבר במונחים של התחדשות ובהם להחיות, לחדש ולרענן, כשהמטרה לנסות ולספק עידוד והרגעה ולייצר קשר מחודש עם עצמנו ועם יופיו של הטבע", מסרה אייזמן לתקשורת. "הדאגה לטבע, לסביבה ולכדור הארץ וכן לחיים בריאים ונכונים יותר הביאה לבחירה של גוון מלא אנרגיה המניע לפעולה ומשדר חיוניות ואופטימיות".

הבחירה בגרינירי היא, ללא ספק, המשך ישיר וטבעי לטרנדים שכבר מלווים אותנו תקופה לא קצרה ובהם אדריכלות ועיצוב בני קיימא, חיזוק הקשר בין פנים לחוץ, גינון חברתי של תוצרת עצמית למאכל, סוקולנטים וצמחי אוויר, קירות ירוקים, מיחזור, מיחדוש וכדומה. עתה יש להניח שבעקבות ההצהרה המחייבת משהו של פנטון הצבע, ישתלט על כל חלקה גם במלתחה שלנו, מחולצות, דרך מכנסיים, שמלות, תיקים, נעליים, תכשיטים וכמובן במוצרי איפור וציפורניים.

לק-ירוק-ביוסקלפצר-CND

גם בציפורניים. גרינרי

ירוק בעל טונים צהבהבים, מסביר בועז שטיין

"אני בהחלט מבין את בחירת הגוון המרענן", קובע גורו המייקאפ בועז שטיין. "אם להיות מדויק, לא מדובר בירוק תפוח, או בירוק דשא וכמובן שאין הכוונה לירוק בקבוק. הירוק המסוים שנבחר הוא ירוק בעל טונים צהבהבים הנראה כמו ערבוב בין קיווי, אבוקדו, חסה ולימון וככזה מבין מנעד הירוקים הוא אולי הגוון שבכוחו להעצים כל מראה איפור ולשדר את הלוק של "חזרתי עכשיו מחופשה נהדרת ומאד פאן לי". סביר להניח כשפנטון בחרה בגוון היא לא תיארה לעצמה שנשות המידל איסט תהיינה הראשונות והעיקריות ליהנות ממנו.  נשים בעלות גוון עור שחמחם (נוכחות פיגמנט חום) וכאלה הניחנות בעיניים חומות בדרגות כהות שונות תהיינה המרוויחות הגדולות מרעננותו של הגרינירי. אגב, גם נשים בהירות עור תוכלנה ליהנות מחיוניותו של הגוון אך זאת בהתניה ברורה שאינן בעלות עיניים ירוקות או כחולות", פוסק שטיין.

"בדומה לגישה האיפורית, גם בגזרת הלק הכללים די דומים", אומרת אמי טאווס – המנהלת מקצועית של CND ישראל.  "היות והגריינרי מבוסס בעיקרו על גוון ירוק רווי בפיגמנט צהוב, נשים בעלות גווני עור שחומים או לחלופין נשים בעלות עור בתת גוון צהבהב הן אלו שהצבע הזה יתאים להן במיוחד. על כהות העור הוא ייראה כקונטרס  מרשים ואילו על האחרות הוא ייראה הרמוני ומתמזג. היחידות שמתבקשות להתרחק ממנו הן נשים בעלות גוון עור עם תת גוון ורוד", היא אומרת.

"בניגוד לעבר, היום הגוון הירוק מקושר בהחלט לחדשנות ולעתידנות וכבר אנחנו רואים הרבה ירוק המבוסס על טונים צהובים בהקשרים של טכנולוגיה ואפליקציות וכך גם אצל מעצבי אופנת העילית כמו גוצ'י, פוצ'י ופראדה", הויסיפה אייזמן.

צללית-אבקה-מינרלית-של-בועז-

גרינרי. בועז שטיין

pantone-2017-greenery-opi

OPI בצבע הנבחר של פנטון לשנת 2017

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.