בועז שטיין על ההבדל בין קולור קורקטינג לקונטורינג

היוטיוב והאינסטגרם מלאים בסרטונים בהם תהליך האיפור מתחיל במריחת פסים בצבעים של חום ולבן. האם מדובר בשיטה חדשה?

מאת בועז שטיין

לפני כשנתיים חשפה מלכת הטראש, קים קרדישאן, בחשבון האינסטגרם שלה תמונת סלפי, כשעל פניה פסים לבנים וחומים בדומה ללוחמת שבט קדום שנכחד וטענה כי זוהי השיטה המוצלחת ביותר לעיצוב הפנים. מלכת טראש אמרנו? עדיין, מדובר באישה ששברה את האינטרנט ולפיכך, כל פיפס שהיא מצייצת נלקח ברצינות תהומית על-ידי מיליוני עוקבים בעולם. אז האם מדובר בטרנד חדש? לא ממש. בעולם האיפור המקצועי משתמשים בו כבר עשרות שנים והוא כנראה מתכוון להישאר לשנים רבות נוספות. כל מה שצריך לדעת לקבלת מרקם עור מושלם.

נראה כאילו טרנד חדש השתלט על עולם האיפור. יותר ויותר, נראים סרטונים ברשתות החברתיות, המציגים תהליך איפור המתחיל בשיטת הקונטורינג. תהליך זה, חושף מריחת פסים שונים בצבעים של לבן וחום כהה, באזורים שונים ובעצם יוצר מעין פיסול מחודש של קווי המתאר. טרנד חדש? לא ממש. אלה 'טריקים' ישנים מאד, שעולם האיפור המקצועי מכיר ויודע ואף מלמד בכל תכנית לימודים בסיסית בתחום האיפור המקצועי.

קונטורינג: איך זה עובד?

הטכניקה היא פשוטה להפליא. הנחת היסוד היא ככל שצבע בהיר יותר הוא יוצר אפקט של נפח, מרחב ומייצר אשליה אופטית של גדול יותר וההפך. ככל שצבע כהה יותר הוא יוצר אפקט של מראה צר, עמוק וקטן, בדיוק כמו בעולם האופנה. כשהבחירה היא בפריטי לבוש כהים ושחורים התוצאה היא צרה יותר, אסופה ובלתי מתפזרת. הנחת יסוד זו באה לידי ביטוי גם על הפנים. אזורים הנדרשים להבלטה ולהדגשה יאופרו בגוון לבן כגון: עצמות לחיים, קצה אף, צדי המצח, עפעף ועוד לעומת אזורים הנדרשים לעומק ולצמצום בדומה לעצמות סנטר, עצם לחי ללא חיטוב, קווי מתאר של מבנה פנים רחבות ועוד.

%d7%90%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%a9%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%91%d7%95%d7%a2%d7%96-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%a6%d7%97%d7%99

בועז שטיין

תחילה מורחים קרם לחות ופריימר. את הקורקטורים מניחים באמצעות מברשת ייעודית לכך. ותרו על שימוש באצבעות. הטכניקה חייבת להיות מדוייקת ולא בדומה למריחת מייקאפ קרמי בגוון אחיד. יש להדגיש מקומות אותם נרצה להבליט בגוון מייק אפ בהיר או לבן ולמרוח גוון מייקאפ כהה באזור בו נרצה ליצור עומק או אשליה של אזור צר. האזורים הפופלאריים להדגשה בעזרת מייקאפ כהה הם דווקא עצמות הלחיים. ממש מתחת לקו העצם מריחת פס של מייקאפ כהה ייצור הבלטה של העצם מעליה. במידה ונרצה להעצים את האפקט, נניח מייקאפ לבן מעל קו עצם הלחי ובכך ניצור נפח והגדלה של תפוחי הלחיים. כך נתייחס לכל איזור בו נרצה לייצר אשליה אופטית בהתאם לתיקון הנדרש. לאחר מכן ניצור מעברי צבעים הרמוניים עם גוון המייקאפ הכללי של עור הפנים.

האם זה תמיד עובד?

הקושי האמיתי מתחיל עם הרצון לכסות פגמים "צבעוניים" בעור שאינם קשורים בחיטוב הפנים. כולנו מכירים נשים המתמודדות עם עיגולים כהים בדומה לגוון כחול אפור מתחת לעיניים. רובן תמיד בוחרות בקונסילר בהיר עד מאד על מנת ליצור אפקט מואר יותר באזור החשוך. התוצאה: כתם צבע אפור ובלתי אסתטי. כיצד עובדת טכניקת הקורקטורים הצבעונית? התשובה טמונה בגלגל הצבעים הקלאסי והכרת כל צבע ויכולתו לבצע פעולת ביטול לצבע אחר.

אז מהי צבעוניות מתקנת?

תופעות הצבע הידועות במרקם עור הפנים באות לידי ביטוי בגוונים שונים: אדום, כחול/סגול וצהוב. אדמומיות היא תופעה ידועה הבאה לידי ביטוי בשל פצעונים, קופרוז, ועור הנוטה להתלהט ולהאדים. תופעות אדמדמות אלה ניתנות לטשטוש ולביטול על-ידי גוון מייקאפ ירקרק. לעומתן  כהויות בתת גוון אפור כחול (כלי דם המשתקפים מתחת לעור הדק והחצי שקוף באזור העפעפיים התחתונים ) יטושטשו על-ידי קונסילר בגוון כתמתם. אם שאלתם כיצד מתמודדים עם כתמים צהבהבים ומודגשים, התשובה היא: שכבה דקה של קונסילר סגלגל ינטרל לגמרי את הגוון הצהוב ויעניק מרקם אחיד.

למרות פשטות העניין הביצוע מחייב מיומנות גבוהה כי אלמלא כן התוצאה הבלתי מוצלחת העלולה להתקבל היא בדומה לכלב דלמטי שגופו מרובה בכתמים. עוד מומלץ להיזהר בכמויות. שימוש בכמויות מזעריות עם יכולת להוסיף עוד ועוד היא הנכונה על מנת ליצור איזון ושליטה בעבודה ולמנוע כתמי צבע מרדניים בלתי  ניתנים לריסון.

%d7%aa%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%a0%d7%92-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%a7%d7%98

קונטורינג: איך זה עובד?

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.