לק בסיס? זה מוצר בסיסי!

מומלץ תמיד להתחיל תהליך של מריחת לק עם בסיס טוב. התוצאות ידברו בעד עצמן.

מאת אמי טוואס

תהיתן פעם האם אנחנו פשוט יכולות לדלג על תהליך מריחת לק בסיס או כפי שנקרא בשמו המקצועי – רידג' פילר? כנראה שהתשובה היא ממש לא! מדוע? כי כמו כל דבר כדאי להתחיל את תהליך מריחת הלק עם בסיס טוב ובמקרה הזה, בסיס טוב זה השימוש ברידג' פילר. כל הסיבות לפנייך.

RidgeFX

RidgeFX

חומר ממלא

בראש ובראשונה הרידג' פילר מהווה חומר ממלא של שטח הציפורן הטבעית. דמיינו קיר לפני פעולת צביעה, על מנת לקבל מרקם וטקסטורה חלקה לקיר אנחנו נוהגים לבצע תיקוני מילוי. אלה יבטיחו לנו קיר חלק למשעי, אחיד ויפה לעין. התבוננות בציפורן טבעית דרך עדשה מיקרוסקופית תחשוף בפנייך מרקם בלתי אחיד, מחורץ, לא חלק ונטול כל אחידות. אלה הן סיבות מצוינות לייצר תנועה של הפיגמנט, לאחר מריחת הלק על הציפורן ולגרום להיסדקותו. תופעה של חריצים על גבי משטח הציפורן מאופיינת בעיקר בציפורן יבשה ללא לחות. שכבת הבסיס תיצור שכבה ראשונה חלקה, אשר תהיה מסוגלת לקלוט את שכבת הפיגמנט של הלק ולקבע אותה היטב למשטח הציפורן הטבעית.

כתמים עקשניים

סביר להניח שגם את (כמו כולנו) השתמשת לא פעם בלק אדום לוהט או בגוון אחר כהה ולאחר מספר ימים שמאסת בו – החלטת להסיר כל זכר ממנו משטח הציפורן. רוב הסיכויים שעם הסרת פיגמנט הלק נגלו לעינייך כתמים צהבהבים ומכוערים אשר הופיעו לאורכה של הציפורן, כאילו מתריסים שאין בכוונתם ללכת לשום מקום. הסיבה לכך היא העדר שימוש ברידג' פילר טרם מריחת הלק. אי מריחת בסיס גורמת לתגובה כימית של התחמצנות אחד מרכיבי הלק על שטח הציפורן. שכבת הבסיס היא ההגנה הטובה ביותר מפני כתמים. היא מספקת שכבת הגנה ברורה בין הציפורן ובין הפיגמנט של שכבת הלק מעל. חשוב לדעת: לקים בגווני ניאון מכתימים את הציפורן הרבה יותר מכל לק כהה אחר. החלטת לדלג על שכבת הבסיס? בשל העובדה כי פיגמנט הלק יבוא במגע ישיר עם שטח הציפורן הטבעית – בחרי גוון לק בהיר וטבעי.

תפסת מרובה לא תפסת

כולנו מתפתים לעיתים למוצרים שהם "הכל". גם, גם וגם. מוצר אחד והכל בו. במקרה של לק בסיס עם מחזק ציפורניים, לדעתי האישית, כדאי לוותר מראש. אלה מכילים ריכוז גבוה של פורמאלדהיד שאולי באופן זמני יקשיחו את הציפורניים אך בטווח הארוך יגרמו להן לפיצול ולפיצוח כי יהפכו קשות מדיי ללא כל גמישות. מחזק ציפורניים הוא תכשיר בפני עצמו אשר צריך לבוא במגע ישיר עם שטח הציפורן הטבעית, על מנת לחלחל אל מיטת הציפורן ולבצע פעולת הזנה מסיבית ומשקמת, על מנת לעודד פעולת צמיחה של ציפורניים בריאות. רוב מוצרי הרידג' פילר מציעים פורמולות של תכשירים מועשרים פרוטאינים, ויטמין E או סידן. מרכיבים אלה מסייעים לשמור על ציפורניים מטופחות ולמנוע שבירה, פיצול ופריכות של הציפורן.

 RIDGE FX CND

RIDGE FX CND

לסיכום אסכם כי קיימות שלוש סיבות עיקריות להקפיד על שימוש בלק בסיס בעיקר במניקור לציפורניים טבעיות:

1. רידג' פילר באמת יוצר שכבה אחידה לציפורן הטבעית, ממלא שקעים וחריצים עדינים הקיימים במרקם הטבעי של הציפורן ומעניק בסיס מצוין לקליטת שכבת הלק והצמדות הפיגמנט עליה.

2. בשל תפקידו של הרידג' פילר לייצר שכבת בסיס המבודדת את שטחה של הציפורן הטבעית משכבת הפיגמנט הנמרחת מעליה, יש באפשרותו למנוע מהפיגמנט להיסדק ולהישבר בעיקר בקצוות. שכבת הבסיס יוצרת מצע גמיש המאפשר לפיגמנטים להיצמד אליו ובשל גמישותו נמנעת שבירה של שכבת בפיגמנטים הצבעונית.

3. רגע לפני העונה הקרה, כאשר מיטב מותגי הלק מציעים לנו קולקציות המאגדות פלטות גוונים כהים, קודרים וחורפיים, חשוב להבין כי במריחת לקים בדרגות כהות גבוהות על ציפורן טבעית יש לנהוג במשנה זהירות. להקפיד על שימוש בלק בסיס טרם מריחתו של הלק על שטח הציפורן הטבעית. אלה, יודעים להיצמד לשטח הציפורן הטבעית ולבצע תגובה כימית של התחמצנות בין הלק הכהה לבין שטח הציפורן הבאה לידי ביטוי בכתמים צהובים עד חומים על גבי שטח הציפורן שאינם מוסרים כלל בקלות.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.