ד"ר ג'ני שטיימן | התחדשות העור ללא קילוף יתר

חידוש העור לא חייב בהכרח להתבצע על ידי חומצות חזקות או אנזימים עדינים כל עוד נבין את התהליך הטבעי

מאת ד"ר ג'ני שטיימן

עם השנים תהליכי חידוש העור הופכים איטיים יותר ויותר, דבר הגורם לעיבוי ויבוש יתר של השכבה הקרנית הבנויה מתאים מתים, מראה עור עמום והרגשת התכווצות העור.

לתחזוקת עור בריא ומראה צעיר יש להסיר שכבות תאים מתים מיותרים על ידי חידוש העור. החידוש לא חייב בהכרח להתבצע על ידי חומצות חזקות או אנזימים עדינים. אם מבינים את התהליך הטבעי של חידוש העור אפשר לתמוך בתהליך.

%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%95%d7%97-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%a8

באקלים יבש או בעקבות התייבשות כללית של הגוף והעור בפרט, פעילות הכימוטריפסין קטנה משמעותית.

באופן טבעי בגוף, התקרנות התאים מתבצעת בעזרת אנזימים פרוטליטיים – בעיקר בעזרת אנזים כימוטריפסין. בעור צעיר, האנזים פעיל ללא מפריע ומפרק גשרים חלבוניים בין התאים, ובכך גורם להתחדשות תקינה. כמו רוב האנזימים, כימוטריפסין זקוק לרמת מיום מסויימת לפעילותו. באקלים יבש או בעקבות התייבשות כללית של הגוף והעור בפרט, פעילות האנזים קטנה משמעותית.

עוד תנאי חשוב לפעילות כימוטריפסין הוא מאזן ה-pH בעור. ידוע כי pH בשכבות תאים חמים מגיע ל-7 לעומת ה- pH על פני העור שהוא 4.7-5.5. ככל שהסביבה על פני העור מתקרבת ל- pH ניטרלי או אפילו בסיסי פעילות האנזים נחלשת משמעותית, ובכך פוחחת פעילות וההתקרנות התקינה.

גורם נוסף לשיבוש התקרנות תקינה הוא שומניות יתר בשל פעילות יתר של בלוטות חלב או לחילופין משימוש במוצרי קוסמטיקה אוטמים (אוקלוסיביים) את העור. שומנים מדביקים את התאים המתים על פני העור ובכך מונעים סילוקם מהעור בקלות.

לאור כל הנאמר ישנן מספר פעולות יחסית פשוטות ולא אגרסיביות להסדר התחדשות טבעית ותקינה של העור:

  • הימנעו משימוש בשומנים או אמוליינטים כבדים. נכון שהרגשת הריכוך בזמן השימוש בחומרים מזינים היא מיידית ונעימה לעור, אבל שימוש מתמיד בפורמולות אלו מביאים למראה עור חסר חיים, מיובש ואפילו מגורה. רשימה ארוכה של חומרים נכללים לתוך חומרים אוטמים, אבל בראשם, ללא כל ספק, עומדים שמנים מינרליים: mineral oil, paraffin, petrolatum, vaseline
  • אזנו את רמת ה- pHשל העור בעזרת שימוש בחומרים חומציים עדינים, כמו אל סבון חומצי, תכשירי לחות עם ריכוז נמוך של חומצות אלפא הידרוקסיות.
  • דאגו למחסום אפידרמלי תקין בעור על ידי שימוש בחומרים המדמים או משקמים אותו, כגון: פוספוליפידים, ספינגוליפידים, חומצות שומן חיוניות וכד'.
  • שמרו על רמת המיום בעור בטיפול יומיומי בעזרת תכשירים עשירים במרכיבי NMF (גורם לחות הטבעית): חומצה היאלורונית, חומצות אמינו ועוד.
  • והכי חשוב לזכור, כי הרבה יותר קל למנוע מאשר לטפל. שמרו על עורכם בריא והוא יחזיר לכם בזוהר, יופי ומראה צעיר.

ד"ר ג'ני שטיימן, נטורופתית – מומחית לטיפולים קוסמטיים, מנהלת מטודיסטית של מרכז לימודי MHC, מדריכה ראשית של חברת מאג'יריי, מורה מסומכת מטעם משרד התמ"ת. מבוסס על כתבה של גב. אנה מרגולינה (ביולוגית, מומחית לחקר העור, מחברת ספרי לימוד לקוסמטיקאיות ורופאי עור) ובאישורה.

%d7%94%d7%aa%d7%97%d7%93%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%95%d7%a8-%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%95%d7%97-%d7%a2%d7%95%d7%a8

מאג'יריי. התחדשות העור ללא קילוף יתר

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.