אילו מוצרים מאגדת קטגוריית הג'ל תחתיה?

תחום הג'ל ביצע מהפך אמיתי בענף הציפורניים, אין עוררין על יתרונותיו האמיתיים המורגשים אצל המשתמשות, העדפתו בקרב טכנאיות הציפורניים ובעיקר לכך שהוא הפך לשם נרדף ליישום קידמת הטכנולוגיה במניקור. אך האינפורמציה הרבה והקטגוריות השונות בתחום, עלולות לגרום למעט אי-סדר בתפיסה שלנו כלפיו. אילו מוצרים מאגדת קטגוריית הג'ל תחתיה? ננסה לעשות מעט סדר.

מאת אמי טוואס

ענף הציפורניים בכל העולם, מחלק את קטגוריית הג'ל למספר תת-קטגוריות כאשר כל תת-קטגוריה עומדת בפני עצמה והיא בעלת תכונות טכנולוגיות שונות וייעוד אחר. הקטגוריות הן: Traditional Builder Gel, Color Gel, Soak-off Builder gel, Gel Polish, Power Polish.

Traditional Builder Gel

זוהי הקטגוריה המסורתית והוותיקה ה"קושרת" את מוצרי הג'ל לבנייה. חשוב לציין כי במהותו של החומר ובמרכיביו הוא אינו שונה כלל ממוצרי האקריל המוצעים בשוק. כל טכנאית ציפורניים יודעת בוודאי, כי תהליך הבנייה בשיטת אקריל בעצם מחבר בין שני  מוצרים עיקריים והכרחיים: אבקת אקריל ונוזל מונומר. עיקרו של התהליך הוא בעצם ליצור תרכובת נוחה לעבודה בין שניהם.

היכולת לשלוט במרקם התרכובת  הוא של הטכנאית בלבד. נוכחות גבוהה של נוזל תייצר עיסה רטובה ונוזלית יותר ואילו במקרה ההפוך יווצר מרקם גבישי ויבש יותר. יש להמתין לייבוש מלא באוויר של התרכובת על-מנת שנוכל לשייף ולהתחיל במלאכת העיצוב.

אז במה שונה תרכובת הג'ל בנוסף לעובדה שהוא נטול ריח אקרילי לחלוטין?  נציין ונבהיר באופן חד משמעי וברור, כי תהליך בנייה בג'ל בילדר הוא תהליך בנייה זהה לתהליך בנייה באמצעות אבקה ונוזל ולא משנה באיזו טכניקה: תבנית, שימוש בטיפס ואחרות. ההבדל המהותי הוא במבנה המולקולרי של התרכובת המוצעת במצב טקסטורלי ג'לי, כאשר הוא מאגד בתוכו רכיב אקריל לכל דבר, אלא שתהליך בנייה בג'ל מחייב ייבוש במנורת UV.

עוד נציין כי תהליך ההכנה בעבודה הוא תהליך זהה לחלוטין כמו בתהליך בנייה באמצעות נוזל ואבקה. דעה רווחת בקרב רבים, היא כי מראה ציפורניים טבעיות ועדינות ניתן לקבל בעבודה בג'ל בלבד.  טעות לייחס לתהליך בנייה בג'ל תוצאה סופית טבעית ועדינה. תהליך בנייה בנוזל ואבקה יכול להגיע לתוצאות זהות לחלוטין והגורם לכך נמצא במיומנות וברמת הניסיון של טכנאית הציפורניים.  טבעי ועדין הוא סגנון ואין זה נכון לייחס זאת לטכניקת עבודה.

CND-Shellac-Keys-שילאק

תמונה באדיבות פרימיום CND

Color Gel

תחת הקטוגריה Color Gel מתאגדים להם ג'לים, שבמרכיביהם זהים לג'ל הבנייה המסורתי אלא שהם מוצעים בצבעוניות שונה. אם בג'ל הבנייה הגוונים הפופולריים ביותר הם ג'לים שקופים, גוון ורוד נטוראל או לחילופין גוון מייקאפ בהיר, כאן נוכל למצוא גוונים נוספים שאינם סטנדרטים: החל מג'ל בנייה בגוון לבן אטום לטובת מראה הפרנץ ועד לג'ל בנייה בגוון אדום, ירוק, ורוד פוקסיה וכד'.

חשוב לדעת: תהליך בנייה ולא משנה באיזו שיטה, אינו מהווה נזק לציפורן, לא באופן ישיר ולא באופן מצטבר. חספוס שטח הציפורן בבנייה הראשונית או לחלופין שיוף קל בחלק הצמיחה בתהליך המילוי – אינו יוצר נזק לציפורן במידה ונעשה באופן נכון וכראוי.

Soak-off Builder Gel

כאן הסתיימו להן קטגוריות הבנייה בג'ל. קטגורייה אמצעית שאינה נכללת כג'ל בנייה באופן חד משמעי אך יחד עם זאת מאפשרת ציפוי ציפורן טבעית והארכת הציפורן באופן קל היא קטגוריית ה- Soak-off Builder Gel. מה מבדיל שיטה זו מחברותיה הקודמות? ההבדל העיקרי הוא בהסרת החומר.

שיטה זו מאפשרת הסרת החומר באופן מוחלט ללא כל שיוף באמצעות אצטון טהור או לחילופין באמצעות מוצרי הסרה המבוססים על אצטון ומועשרים בשמנים.

Gel Polish ו- Power Polish

שתי קטגוריות מובילות את תחום הג'ל לק הבינלאומי: Gel Polish ו- Power Polish. הקטגוריות אינן חדשות בענף הציפורניים והקטגוריה הפופולארית ביותר היא קטגוריית הג'ל פוליש. זו מאגדת תחתיה עשרות רבות של מותגי ג'ל לק המבטיחים עמידות של לק צבעוני עם ברק מרהיב המתייבש במנורת UV בלבד. תהליך ההסרה שלו מתבצע בהשריית הציפורניים באצטון 100% או לחילופין מוצר ייעודי המבוסס על  שילוב חומרי לחות ושמני הזנה. יחד עם זאת ברוב המקרים אין מן הנמנע מלבצע שיופים בכדי להגיע לתוצאה אבסולוטית של הסרת החומר משטח הציפורן וזאת בשל העובדה כי כל מוצרי הג'ל לק של מיטב המותגים מכילים אקריל. טיפול קבוע לאורך זמן של ג'ל לק ותהליך הסרת החומר מדי שבועיים ויותר, על מנת לחדש את הגוון על כל שטח הציפורן, עלול עם הזמן לגרום לציפורן דקיקה, פריכה ושבירה.

זכרו: זוהי אינה חולשה או חסרון של מוצרים מבית מותג זה או אחר זוהי חולשתה של השיטה. אז מה הפתרון? ברוב המקרים בוחרות טכנאיות הציפורניים להניע את לקוחותיהן לבצע שלב של "טבילה" (שילוב של מריחת דבק על הציפורן וטבילה באבקה אקרילית) על-מנת למנוע את תהליך שיוף הציפורן הטבעית וליצור מעין שכבת חיץ אקרילית דקה. אותו תהליך מוצע גם במריחת שכבת ג'ל בילדר. שימו לב, זהו תהליך בנייה לכל דבר ועניין. אותה לקוחה שנמנעה מתהליך בנייה נאלצת לפגוש אותו כתהליך מומלץ לחיזוק עמידותו של הג'ל. בסופו של דבר, הלקוחה חווה תהליך בנייה לכל דבר.

קטגוריה נוספת והחדשנית ביותר של שימוש בתכשיר ללא שיוף בעת המריחה וללא שיוף בעת ההסרה, היא ה- Power Polish. זוהי טכנולוגיה המאפשרת הצמדות של הפיגמנט לציפורן טבעית ללא שיוף  כלל. אין פגיעה במרקם הציפורן הטבעית ותהליך ההסרה מתבצע באמצעות השריה באצטון 100% או בכל תכשיר ייעודי לאותו צורך המכיל אצטון ושמני הזנה והגנה לציפורן.  כן, גם תהליך הסרה באמצעות עיטוף קצות האצבעות בצמר גפן ספוג באצטון או בחומר מסיר ג'ל-לק בנייר כסף על-מנת להאיץ ולזרז אותו, בהחלט מקובלים בכל המכונים בעולם.

אז מי בכל זאת לא תהנה משיטה זו?  לקוחה בעלת ציפורניים דקיקות המצריכות שיקום, ציפורניים כסוסות ללא קצה חופשי וציפורניים פגומות. שימוש במוצרים המשתייכים לקטגוריה זו היא בעיקרה שמירה על ציפורן הלקוחה אשר אינה מצריכה כלל שיוף מסיבי במכונה בכל שלבי התהליך – לא בהכנת הציפורן ולא בהסרת החומר.

לדאבוני, יותר ויותר לקוחות מתלוננות כי טיפול ג'ל לק מחליש את ציפורניהן והמחמירות אף ציינו באוזניי כי ציפורניהן בטווח הזמן נחלשו מאד ואף הפכו דקיקות כנייר. הסיבה ברורה לגמרי וכדי לא להפסיד את המשאב החשוב ביותר במכון שלך – הלקוחות, כדאי מאד להיות קשובה אליהן ולהציע להן טיפולים חלופיים בהתאמה מושלמת לצורכיהן. שפע המוצרים המוצעים בשוק מציע מענה לכל צורך המתעורר אצל לקוחותינו, הדבר העיקרי שהוא חלק מהאחריות המקצועית שלנו הוא להתאים את השיטה והטכנולוגיה לתוצאה הנדרשת.

CND-Shellac-שילאק

תמונה באדיבות פרימיום CND

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.