עד כמה התקדם תחום הסרת השיער בלייזר והאם הבשורה הגיעה לכל לקוחה?

בנבכי קרן הלייזר: עולם הלייזר חבר משמעותית לעולם הסרת השיער בשנות ה-90. עד כמה התקדם התחום מאז והאם הבשורה הגיעה לכל לקוחה?

מאת ד"ר דיוויד פרידמן

כשהטכנולוגיה בשיאה, כשהקדמה לא יכלה להיראות קרובה יותר ונדמה כי בשנים הקרובות נדבר אל רובוטים, נראה כי דווקא בתחום הסרת שיער יש אחוז לא מבוטל של משתמשים בטכנולוגיות פחות חדישות שיעילותן מופחתת. כך עלה מסקר שנערך בשנת 2013 מטעם חברת סינרון מדיקל בשיתוף עם חברת מדגם. מהסקר עלה כי 98% מהישראליות מסירות שיער אולם למעלה משליש (36%) מסירות את השיער באמצעות סכין גילוח, או קרמים להסרת שיער (השפעה כמעט זהה לגילוח). הפער בין הבוחרות בהסרת שיער מיושנת  אל מול הטכנולוגיה המתקדמת יכול אולי להיות מוסבר בתחושות של חשש, חוסר אמון בהצלחת הטכנולוגיה בתחום או הישענות על הרגלים נושנים מבית.

עולם הלייזר חבר לעולם הסרת השיער בשנת 1996, אך המכשור הראשוני שיצרו דאז היה מאוד איטי, לכן אזורים גדולים בגוף כמו רגליים או ידיים לא נלקחו בחשבון כלל. בסוף שנות ה-90 פיתחו מכשירים שיכולים להתמודד עם הסרת שיער בשטחים גדולים יותר בגוף, כמו ידיים או רגליים אך זמן הטיפול היה עדיין ממושך. לדוגמא: 4 שעות היה זמן טיפול לייזר ברגליים. עם השנים זמן הטיפול התקצר, ואף הגיעו לטיפול האורך שעה בלבד. כיום ניתן להסיר שיער ברגליים בטיפול שאורך 20 דקות בלבד באמצעות טכנולוגיה מתקדמת מאוד.

בעולם הלייזר פותחו טכנולוגיות שאינן כואבות למטופלים, מאחר  ומדובר בשיטות קירור של גז או אוויר קר על מנת לאלחש זמנית את האזור בזמן הפולס על מנת שלא יורגש בזמן הסרת השיער. למעשה, הפחד העיקרי של אנשים כיום להתמסר לטיפולי לייזר אינו מבוסס כי למעשה אין כמעט כאב למעט אזורים רגישים.

הסרת-שיער-בלייזר-סינרון

הסרת שיער בלייזר. צילום: סינרון קנדלה

גם בתחום הלייזר ישנם סוגים שונים וחשוב לקחת בחשבון מספר קריטריונים על מנת להשיג את התוצאה היעילה ביותר. הצלחת טיפולי לייזר מבוססת על מספר פרמטרים עיקריים:

אפקטיביות המכשיר הנבחר–  מיטב הפיתוחים היום מתבססים על שני סוגים:  קרן אור IPL ולייזר. רבים נוטים להתייחס לשניהם כפיתוח זהה אך אין הדבר כך, IPL היא לא לייזר וכך להפך. יש שיטענו כי הלייזר הוא פיתוח מתקדם יותר ומועיל יותר מה- IPL. למרות זאת ישנם מטופלי IPL שהתוצאות שלהם מעולות באופן משמעותי מאחר וישנם עוד פרמטרים הקובעים את איכות התוצאות של הסרת השיער כמו אופי העור או השערה של המטופל. בשורה התחתונה, לטעמי, לייזר במרבית המקרים יעיל יותר מקרן אור IPL שדווקא היא ידועה כשיטה הפופולארית בקרב קוסמטיקאיות.

הסרת-שיער-בלייזר-גנטל-לייז-

הסרת שיער בלייזר. צילום: סינרון קנדלה

גוון העור –  גוון עור הוא פרמטר מאוד חשוב להליך הסרת השיער בכל מכשיר באשר הוא ואופן הטיפול משתנה בהתאם לאורך גל הלייזר. ישנם  מכשירים שנועדו בפיתוחם לטפל במיוחד בגוון עור כהה, שזוף עם פיגמנט חזק לעומת מכשירים שפותחו במיוחד לטיפול בעור בהיר. בשורה התחתונה – לבעלי עור כהה יש יתרון לטפל בלייזר בעל אורך גל של  1064 ננו מטר. לבעלי עור בהיר- ניתן לטפל בכל לייזר מהפיתוחים האחרונים בשוק (מטופל אידיאלי להסרת שיער הוא בעל גוון עור בהיר ושיער כהה). כיום ישנם פיתוחים חדשים ומתקדמים של מכשור לייזר המשלב בתוכו שני גלים המאפשרים לטפל בכל גווני העור.

פיגמנט ועובי השערה –  עובי השערה הוא פרמטר מאוד חשוב שייקבע את התהליך לקראת התוצאה הסופית. אם השערות הן גם כהות בנוסף לעוביין, משמע שתהיה תוצאה טובה הרבה יותר. ככל שהשערה תהיה עבה יותר, יהיה קל יותר לטפל בה ובאותה מידה ככל שהשערה דקה יותר- נוצר קושי להעלים את השורש לצמיתות (IPL לדוגמא יכול להעניק תוצאות מעולות במספר טיפולים מועט כי זו טכנולוגיה המתמודדת היטב עם שיער עבה ועור בהיר). כיום אין הרבה מכשור המיועד לטיפול בשערה הדקה או הבינונית אך היחיד שמטפל בה באופן המועיל ביותר הוא הלייזר. בשורה התחתונה – בעלי שיער עבה וכהה יכולים לטפל כמעט בכל לייזר שקיים בשוק מאחר ורובם תוכנתו לטפל במצבים כאלו. בעלי שיער בהיר ושאינו עבה יפנו לטפל בלייזר בעל  אורך גל 775 ננו מטר שנועד להילחם בבעיה זו. כיום ישנם מכשירים המשלבים כמה אורכי גל ביחד ולכן מתאימים לכל מטופל עם כל גוון עור או עובי שערה, כך שבמכשיר אחד ניתן מענה למספר בעיות של המטופל.

הסרת-שיער-בלייזר-סינרון-4

הסרת שיער בלייזר. צילום: סינרון קנדלה

עם השנים, תחום מכשירי הלייזר השתכלל והתקדם. חברת סינרון מדיקל הישראלית למשל, פיתחה מכשירים מתקדמים ממשפחת ה- Gentle של חברת הלייזר המובילה "קנדלה", ה- GentleLase Pro  וה- GentleYagPro. אלו פותחו להסרת השיער ופועלים באורכי גל שונים, ומתאימים לגווני עור שונים. למשל, מכשיר ה- GentleMaxPro משלב שני אורכי גל לטיפול בכל גווני העור, כולל עור שזוף, ומגוון רחב ביותר של גווני שיער. חדשנותו של ה- GentleMaxPro, היא שילוב שני גלי לייזר במכשיר אחד, כמו כן, הגדלת שטח הראש בידית הטיפול (מה שמסביר את מהירות העבודה הגבוהה) המאפשרת את קיצור זמן הטיפול תוך הסרה יעילה יותר ומה שהיה בעייתי בעבר, כעת כבר לא. היתרון במכשירי סינרון-קנדלה הוא אורך פולס קצר המטפל ביעילות ובבטיחות תוך כדי נוחות מקסימלית. הטיפול הוא ללא ג'לים לא נעימים וקירור נעשה באמצעות מערכת פטנט שפיתחה קנדלה – DCD  – מערכת קירור גז מוגנת פטנט, אשר מתיזה באופן מבוקר תרסיס קירור בפרקי זמן קבועים מראש – (מאיות השנייה) לפני פולס הלייזר. כמובן שהמכשירים בעלי אישור FDA האמריקאי, והם בשימוש בקליניקות רפואיות וקליניקות אסתטיות בפיקוח רפואי בלבד.

44% מתוך הנשים הנבדקות בסקר המטפלות באמצעות לייזר להסרת השיער, דיווחו שהן מרוצות מאוד מתהליך הסרת השיער. הפתרון המתקדם ביותר להסרת שיער נמצא ממש תחת האף, אינו כואב, או משעבד והכי חשוב – משתלם ומעניק מענה טוטאלי לתהליך הסרת השיער.

הכותב הוא ד"ר דיוויד פרידמן, מומחה לרפואת עור, המתמחה בטיפולי לייזר מזה 20 שנה.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.