ד"ר נמרוד פרידמן על ניתוחים פלסטיים: המנתח הפלסטי שלך – קודם כל רופא.

בעידן בו חזה סיליקון הפך ל"מוצר מדף" ובאינטרנט מציעים הנחות ומבצעים על הזרקות וניתוחים, מצאנו לנכון להסב את תשומת לבכם לאתיקה המוסרית העומדת מאחורי התחום. האם מקובל שהרופא שלך ישתיל לך שתלי סיליקון בגודל cc 900? מהם הפרמטרים לניתוח שאיבת שומן ואיפה עובר הגבול בין השינוי האסתטי לאתיקה המוסרית של המנתח הפלסטי כרופא?

מאת ד"ר נמרוד פרידמן

ניתוחים פלסטיים הינם דבר מוכר וידוע מזה שנים רבות. בתקופת  מלחמת העולם הראשונה נדרשו בעלי מקצוע הרפואה והכירורגיה לטפל בפציעות כגון כוויות בדרגה גבוהה, פציעות שגרמו לשינויים אסתטיים בפנים ופציעות מכלי נשק. בהמשך, התפתח תחום הכירורגיה הפלסטית לשימושים שחזוריים בקרב אנשים אשר נפגעו בתאונות דרכים, נשים שנאלצו לעבור כריתת שד ורצו לשמור על מראה נשי באמצעות שחזור החזה ועוד. הבעיה מתחילה במקום בו ישנה הזדמנות כלכלית, במקרים רבים רופא עלול להימצא בניגוד אינטרסים מסוים, כאשר מצד המטופל הוא לקוח וככל שירבו לקוחותיו כך תגדל פרנסתו. אולם מאידך, יש לזכור שמדובר בפעולה רפואית וכללי האתיקה הרפואיים מחייבים את הרופא לשים את טובת המטופל בראש סדר העדיפויות ולספק לו את מלוא המידע, גם באם זה עלול לגרום למטופל לסגת מהחלטתו.

רפואה אינה טרנד

כל שינוי שאנו עושים בגוף משאיר את חותמו. לכן, עלינו לעשות שינויים שהם באמת נחוצים ומתאימים לנו מבחינה רפואית ואסתטית ולהימנע מאופנה חולפת. אל לנו להשוות טרנדים בתחום האופנה והצרכנות לתחום הבריאות והרפואה. בתחום הטיפולים האסתטיים כדוגמת הזרקות למילוי קמטים ובוטוקס, הדבר היה בולט במיוחד בתקופת טרנד השפתיים המלאות, שלשמחתי הולך וחולף מן העולם. צעירות רבות נהרו ומילאו את השפתיים בחומרי מילוי קבועים כדוגמת הסיליקון. לאחר תקופה, כאשר הטרנד חלף הן נשארו עם שפתיים עבות ממה שרצו, שאינן תואמות לצו האופנה ובטח לא למראה הפנים. חשוב לדעת שמה שיכול להראות צעיר ונחמד בגיל 20 יכול להיראות הזוי בגיל 50.

הסתכלות מקצועית והתאמת הטיפול הנכון

נשים רבות הפונות לרופא לצורך טיפול אסתטי, כגון: הזרקות, מאמינות כי הקמט שבין העיניים למשל, הוא שמקנה להן מראה מבוגר. לחלופין, במקרה של ניתוח פלסטי כדוגמת הגדלת חזה, נהוג לחשוב כי צורת שתל או גודלו הם הפרמטרים אשר יקבעו את התוצאה והמראה הסופי, אולם לא כך הדבר. תפקידו של הרופא הוא לדעת לבחון את בקשת הלקוחה באופן מקצועי הלוקח בחשבון את מכלול הפרמטרים בהתאם למבנה הגוף או הפנים ולתת מידע מהימן ומקצועי. נשים רבות בגילאי 40-50 מגיעות אליי משום שהן רוצות למלא את הקמטים או הכפלים שבין זוויות האף לזוויות הפה. אישה קמה בבוקר ולא מרוצה ממה שהיא רואה והיא משוכנעת שקמט כלשהו בפניה הוא שגורם לה להיראות לא טוב. ברוב המקרים מה שהאישה צריכה הוא שונה לגמרי, לדוגמה: מילוי לחיים. הלחיים הם אחד המרכיבים החשובים במראה הצעיר והתרוקנות שלהם שחלה עם השנים גורמת למראה פנים מבוגר ונפול יותר. יכולתו של הרופא לראות את הפנים בראייה הוליסטית,להתאים את הטיפול הנכון תוך הבנה מעמיקה של האנטומיה של הפנים ושל התהליכים שקורים בהם במשך השנים הוא שיקבע את איכות התוצאה ושביעות הרצון של הלקוחה.

בחירת-מנתח-פלסטי

איך בוחרים מנתח פלסטי לניתוח הגדלת שדיים?

ניתוח פלסטי – האם את מוכנה לשינוי?

כאשר אנו שוקלים לעבור ניתוח פלסטי, עלינו לברר היטב מאין מגיע הרצון לשינוי וכי המניע מגיע מהמקום הנכון. בדיוק בנקודה זו, תפקיד הרופא מקבל משמעות קריטית, שכן זהו המקום להפגין מקצועיות ואמינות ולא להיכנע לדרישות מוגזמות של מטופלות שיתכן ונובעות מציפייה לא ריאלית מתוצאות הניתוח. קיים הבדל גדול בין בחורה שמוטרדת מהחזה הקטן שלה לאורך שנים רבות ומספרת כי הדבר משפיע על הדימוי העצמי, על היכולת להרגיש נוח עם עצמה ולהיות בקשרים אינטימיים, ללכת עם בגד ים וכדומה. לבין בחורה שמגיעה עם דרישה להגדיל את החזה בcc 600 מאחר והיא חושבת שכך תראה יותר סקסית ומושכת בעייני גברים או שאולי בצורה זו תצליח להחזיר לחיקה את האקס שלה. במקרה השני, כמובן שתפקידו של המנתח הפלסטי הוא לעצור ולהסביר למטופלת כי זו אינה סיבה לרוץ ולעשות ניתוח פלסטי. דוגמה נוספת למידע שחשוב להעביר ללקוח היא דווקא בנושא ניתוח שאיבת שומן. הנטייה הרווחת היא לחשוב כי ניתוח זה מהווה תחליף לדיאטה, אולם לא כך הדבר. ניתוח שאיבת שומן מיועד לאנשים במשקל גוף תקין, עם מצבורי שומן עקשניים באזורים ממוקדים. ניתן לשאוב עד 5 ליטר במסגרת הניתוח ושאיבה של כמות גדולה יותר עלולה להיות מסוכנת ויש להימנע מכך. מתיחת בטן אף היא, שתעשה לגבר או אישה שמנים מאוד עם כמות גדולה של שומן תוך בטני, יכולה להסתיים בקשיי נשימה, מכיוון והכיווץ החזק של דופן הבטן דוחף את כל תוכנה כלפי מעלה, מרים את הסרעפת ומקשה על הנשימה.

ישנם מגוון נזקים בריאותיים שיכולים להיגרם למטופל כתוצאה מניתוח שאינו נכון עבורו. על כן, יש ניתוחים שמומלץ מראש להימנע מהם, כמו גם בקשות שאינן נכונות עבור המטופל ברמה הבריאותית. "ביפן למשל, ידוע כי זה נחשב מאוד יפה ונשי שלאישה יש רגליים קטנות ועל כן, במשך מאות שנים נהוג היה לקשור בחזקה את כפות הרגליים של התינוקות על מנת שהם יהיו קטנות יותר. התוצאה היתה כמובן כפות רגליים מעוותות, כאבים וקשיי הליכה שליוו אותן עד יום מותם. הדבר דומה לניתוח הגדלת חזה שאינו פרופורציונאלי. שכן, להשתיל בגופה של אישה שתל בגודל cc 1000 בכל צד משמעותה הרס השד, פוטנציאל משמעותי לגרימת כאבי גב בגלל המשקל הגדול ועוד. דוגמה נוספת היא הקטנת האף באופן משמעותי אשר עלולה להעלות את הסיכון לקשיי נשימה ואף להביא למצב שבו האדם לא יכול לנשום יותר דרך האף. חשוב לזכור, מטרתו של הליך כירורגי אסתטי הנו לתת לך הרגשה טובה ושלמות עצמית תוך שמירה על בריאותך. מנתח פלסטי טוב, הוא רופא שלא יסכים לבצע כל ניתוח ובטח לא כזה אשר עלול לפגוע במטופל הן ברמה בריאותית והן ברמה חברתית ורגשית.

השקעה קטנה לטווח ארוך

פרסומים רבים לאורך כל ימות השנה, קוראים לנשים ליהנות ממבצעים חמים והטבות של ניתוחי אף, חזה, שאיבת שומן ועוד. ניתוח פלסטי אינו יכול להינתן כ"קופון" או בהנחה, שכן מדובר בניתוח ובתוצאה שתישאר איתך לאורך כל החיים. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מאלמנט המחיר שהנו בעל משמעות, אך בהסתכלות ארוכת טווח, הבדל גדול ככל שיהיה, מתגמד. ניקח לדוגמה הפרש מוגזם של 4000 ₪ בין ניתוח אצל רופא זה או אחר ונעשה חישוב פשוט בפריסה ל-  40 שנה, התוצאה: חסכון של 8 ₪ לחודש.  אם כן, בחירת הרופא  לעולם לא צריכה להיעשות על סמך המחיר, מכיוון שתוצאה לא טובה היא משהו שאותו נאלץ לסחוב עד סוף חיינו, מאחר ובחלק לא מבוטל מהמקרים לא ניתן לתקן תוצאה גרועה.

בחירת-מנתח-פלסטי-2

איך בוחרים מנתח פלסטי?

באיזה גיל אפשר לעשות ניתוח פלסטי?

פרסומים רבים בעונת הקיץ לדוגמה, קוראים לבני נוער ליהנות ממבצעים חמים והטבות של ניתוחי אף, חזה ועוד. באשר לגיל בו אפשר להתחיל, ישנם ניתוחים פלסטיים אותם ניתן לעשות לפני גיל 18 מאחר ומדובר בפגם משמעותי שמפריע למהלך התפתחותו הנפשית של הילד או הנער. אוזניים בולטות לדוגמה, שהופכות את הילד ללעג וקלס בעיני חבריו, ניתן לתקן כבר בגיל 7. חזה גדול במיוחד (שלא יילך ויקטן עם השנים כמובן) אצל נער או נערה, או התפתחות של שדיים אסימטריות באופן בולט יכולים לגרום להסתגרותו של הנער/ה ולהימנעותם מקשרים חברתיים ועל כן גם במקרה זה יש מקום לנתח לפני גיל 18. ביתר המקרים, מומלץ להמתין למעבר מגיל 18, הן מכיוון שזה הגיל של האחריות המשפטית של ההורים ובעיקר בגלל הבשלות הנפשית הנדרשת לצורך קבלת החלטה מושכלת באשר לצורך בשינוי. גם בקצה השני של הסקאלה עלינו להיות זהירים. זה מקסים ומרגש שאישה בת 85 מגיעה אליי למרפאה ומבקשת להיראות טוב יותר, אבל אני סבור שאין זה מוצדק לעשות ניתוח גדול ומורכב כמו מתיחת פנים בגיל זה.בעיני, כל פעולה ניתוחית לא הכרחית בגיל זה היא מיותרת ומהווה סכנה עם שכיחות גבוהה לסיבוכים לעומת אנשים צעירים.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים לעשות ניתוח פלסטי, זכרו- מדובר בניתוח פרטי וזכותכם לדרוש את כל תשומת הלב. אל תתביישו לשאול שאלות, לדרוש לקבל את כל המידע ושימו לב כי הרופא הוא שמספק את הייעוץ והשירות הרפואי. חשוב לוודא מראש כי הרופא הוא שמלווה את התהליך מ א' עד ת, החל משלב הייעוץ ועד לשלב השחרור מהניתוח ולאחר מכן. זימון למעקב לאחר הניתוח לא פחות חשוב מהצלחת הניתוח עצמו ועל כן חשוב לבחור במנתח פלסטי אשר יקפיד ללוות אתכם ואף ידרוש מעקב רפואי לאורך זמן. וודאו כי נוח לכם עימו, כי הוא משדר אמינות וכנות ואל תהיו פזיזים בהחלטה.

הכותב ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.