מה עומד מאחורי בחירת גווני הלק שלנו?

מאחורי כל רגש שנוצר בתגובה לצבע קיים הסבר פסיכולוגי עמוק. האם אנו מודעים להשפעה של בחירת גווני הלק שלנו?

מאת אמי טאווס.

כולנו יודעים כי קיימת השפעה גדולה של הצבע  על חיינו. מנגד, רוב בחירות הצבע שלנו נעשות מבלי שנהיה מודעים להשפעתם העמוקה וליכולתם לשנות אצלנו דפוסי התנהגות וחשיבה. מוחנו מתרגם כל צבע, באופן כמעט אוטומטי, לרגש כזה או אחר. בשל כך קיימת חשיבות בבחירת הגוון והצבע בכל אורחות חיינו ובוודאי גם בבחירת הלק. הנה כמה דברים שאולי לא ידעתן על בחירות גוון הלק שלכן ושל לקוחותיכן.

מחקרים מוכיחים כי נשים, בשונה מגברים, מגיבות יותר בחיוב לגוונים בהירים ורכים ובשלילה לגוונים כהים וקודרים. נתון זה בהחלט מסייע לנו להבין את פסיכולוגיית בחירת גווני הלק של נשים בכל העולם. עוד חשוב לזכור כי התגובה הרגשית של כל אחד ואחת מאתנו תלויה ברמת הבוהק של הצבע, כלומר, ככל שהצבע בוהק יותר כך הוא יעורר תגובה חזקה יותר. לא פעם, שימוש בגווני ניאון יוצרים אצלנו סוג של תזזיתיות מעוררת. לדוגמא, שימוש בצבעי ניאון בלקים זועק "אנחנו כאן!" זאת בדיוק הסיבה שבוחרים להשתמש בצבעי ניאון זוהרים במקומות בהם אנו מבקשים תשומת לב מרבית. (בתנועת הכבישים, סימון הזהרה וכדומה).

Nail-varnish-sets-CND

מה הגוון שאת בוחרת אומר עליך? תמונה באדיבות פרימיום CND

אולי תופתעו לשמוע כי בנוסף להשפעתם של צבעים על מצב הרוח וההתנהגות שלנו, לא אחת הם גם משפיעים על תאוות הזלילה ועל התיאבון שלנו. תכירו את הצבע "המחטב" – הכחול!  זהו הצבע שבהחלט יגרום לכם לתחושה של דיכוי הרעב. זו הסיבה שלעולם לא תפגשו במסעדת יוקרה אמתית, חלל סועדים מעוצב ומואר בגוונים כחולים. כולנו מכירים את השימוש בגוונים חמימים ונעימים של אדום, כתום וחום במקום אלה, אפילו שימוש בתאורה המומה תתרום לריכוך הגוונים החמימים ותגרום לשהייה נינוחה וממושכת במתחם.

הצבע המסמל התעוררות והתרגשות על פי כל הקודים האוניברסאליים הוא אדום. הוא הוכח כי הוא בעל גירוי פיזיולוגי מדיד, של נשימה מואצת ודופק מהיר. אין ספק שבחירה בצבע אדום יוצרת העדפה נשית מעוררת אצל בני המין השני. זהו הגוון שמשדר תשוקה, אהבה, מיניות והתעוררות. גם הצבע הכתום המאגד שני צבעים תוססים ואנרגטיים של אדום וצהוב בהחלט משפיע עלינו באופן דומה כפי שהצבע הנשי האולטימטיבי האדום משפיע.

CND-Shellac-שילאק-פרימיום

אדום – תמיד היה הצבע המסמל תשוקה. תמונה באדיבות Shellac שילאק פרימיום CND

16 מיליון צבעים, טונים וגוונים מיוחסים לארבעה סוגים בסיסיים של אישיות.

פסיכולוגיה של צבעים מבוססת על ההנחה שאין צבע טוב או צבע רע, יש רק שילובי צבעים נכונים ולא נכונים. התאמה והרמוניה בין הצבעים מאחדת את רובדי הנפש ואי התאמה בין צבעים מפרה את האיזון הנפשי.

גוונים פסטלים לדוגמא, גורמים לנו לנינוחות ושלווה. צבע פסטלי מוגדר כמי שמכיל מעל מחצית מהרכבו צבע לבן. אלה מעניקים רוגע ומשפיעים על האנרגטיות של כולנו. לקים בגוונים של ורוד בייבי בהיר, תכלת, ירקרק, כתמתם בדומה לאפרסק ואפילו צהבהב בדומה לפרי הבננה, מעוררים בנו אסוציאציות חיוביות ומעוררים בנו רכות ענוגה.

 

ומה לגבי צבעים בדרגת כהוות גבוהה, בדומה לבורדו, ירוק בקבוק כהה, כחול  דיו עמוק, סגול ואפילו שחור?

כל אלה הן בעיקר בחירות חורפיות בתחום הלק. אין ספק כי האווירה הכללית היא זו שמשפיעה עלינו באופן ישיר ולתאורה יש בהחלט השפעה ברורה מוחלטת. כולנו מכירים את אנשי  החורף והקיץ. אלה שטוענים כי החורף האפרורי והקודר  משפיע עליהם השפעה ישירה על מצב הרוח. הם חשים תחושת הסתגרות ומצב רוח מלנכולי משהו. לעומתם אנשי הקיץ חובבי תאורה בוטה ומוגזמת מתעוררים לחיים שזה מגיע.

מומלץ אם כך, לעשות בחירות הפוכות של צבעי לק על מנת ליצור איזון. אנשי החורף שאינם חשים בנוח בימי קיץ חמים, בהירים ולהטים בהחלט יכולים לבחור גוונים קודרים מעט על מנת להזכיר להם את שאהבו בעונה החולפת ואילו אנשי הקיץ שחשים בעונה הקרה אפרוריות קודרת גם במצב הרוח, נכון יהיה להעדיף גווני לק תוססים, אנרגטיים, חמימים, כאלה המזכירים להם את ימי הקיץ הלוהטים.

cnd-aurora-collection-profa

צבעים פסטליים קרים, יתאימו יותר לעונת החורף. מתוך קולקציית אורורה של פרימיום CND

לסיכום, ניתן להבין כי לצבע יש בהחלט משמעות גדולה באורחות חיינו. אז רגע לפני שאת מציעה ללקוחה שלך את פלטת גווני הלק החדשים או גווני הג'ל לק האופנתיים, זכרי שההשפעה האמתית על החלטתה היא העדפה אישית הקשורה לאישיותה הפנימית. אין טעם ואפילו לא צריך לנסות לגרום לה לשנות אותו, הקסם הוא בכוח העצום שיש לצבע על נפשנו.

הכותבת היא אמי טאווס, מנהלת מקצועית  CND ישראל.

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.