לא רק מאפרת: אורית ויזל משיקה ספרי ילדים העוסקים, איך לא, באיפור

להתאפר כמו גדולות. אורית ויזל היא מאפרת ותיקה ומוכרת, שמקדישה חלק לא מבוטל מזמנה גם להדרכה ולכתיבה בתחום היופי. מאמריה הרבים פורסמו בעיתונים ובאתרי אינטרנט שונים והיא משמשת כעורכת ראשית של פורטל היופי "בי ביוטי". אין זה פלא, שספרי הביכורים שלה הפונים לגיל הרך, עוסקים דווקא בתחום הקרוב לליבה, האיפור.

המאפרת אורית ויזל עוסקת באיפור מאז שנת 1989 ונחשבת כיום לאחת הדמויות הבולטות בתחום תודות גם לפעילות שלה בארגון כנסים ואירועי הדרכה למאפרים ולמאפרות. במקביל להיותה עורכת ראשית של פורטל אינטרנטי העוסק באיפור וטיפוח, ויזל  עוסקת גם בהוראת מקצוע האיפור: מאז שנת 2000, היא מלמדת ומכשירה את הדור הבא של המאפרים בישראל. במסגרת פעילותה למעט הקהילה, היא מלמדת איפור בקרב נערות בסיכון ואוכלוסיות נזקקות, ובנוסף מנהלת בהתנדבות קבוצת מבשלים ומבשלות חובבים המכינים באופן יומיומי אוכל ביתי ליולדות המתאוששות בביתן לאחר שובן הביתה מבית החולים.

אורית-ויזל-סלון-היופי-שלי

סלון היופי שלי מאת אורית ויזל.

"שפתון הקסמים", "האיפור שאני אוהבת" ו- "סלון היופי שלי" הינם  ספרי הבכורה של ויזל בהוצאת "ספרי צמרת" וכולם עוסקים בסיפורן של ילדות סקרניות שאוהבות את עולם האיפור והטיפוח, אוהבות לגעת ולמשש את המוצרים ולהתנסות על עצמן עד בלי די. "הספרים מעניקים לגיטימציה מחשבתית אל חלום פופולארי של ילדות רבות: להתאפר כמו אמא. הם מאפשרים לקוראת הצעירה לחוש בנוח עם הפנטזיות והחלומות סביב עולם האיפור עצמו, תוך שהם נותנים ביטוי לעולמה הפנימי של הילדה חובבת האיפור, יוצרים סדר ברגשותיה ובעולם הדמיון שלה שמקבל דימויים קונקרטיים וכיפיים."מסבירה הסופרת הטריה ומוסיפה "הספרים משמשים כרטיס כניסה לעולמה הפנימי של הילדה: היא גם שומעת וחווה רגשות מתוך הסיפורים עצמם ומאידך מבטאת את רגשותיה ומרחיבה את עולמה הפנימי."

הספר "סלון היופי שלי" המיועד לגילאים 3 עד 8, הוא סיפור על ילדה המנהלת את סלון היופי שלה. יש לה לקוחות רבות, כולן הבובת שלה. כל אחת מהן יפה ומיוחדת. גיבורת הסיפור מכירה היטב את הבובות שלה בשמותיהן ויודעת מה העדפותיה של כל אחת ואחת. היא רוצה להפוך יום אחד למאפרת ובשלב זה היא נעזרת באמא – המורה הטובה ביותר שהיא יכולה לבקש. בכל בוקר היא מתעוררת ומגלה שהפנים של הבובות נקיות ושמישהו מחק וניקה את כל האיפור שהיא מרחה להן ביום הקודם, "מה שמלמד את הקוראות הצעירות שיעור חשוב גם לגבי שמירה על ניקיון עור הפנים" מסבירה המחברת. הסיפור כולו מוגש בחרוזים ומתובל בהומור ומכוון לקריאה משותפת של אמהות עם בנותיהן הצעירות חובבות האיפור.

הספר "שפתון הקסמים" מספר על גילי, ילדה שמחליטה יום אחד לנסות את השפתונים של אמאר ובכל פעם שהיא מורחת לעצמה גוון של שפתון, נגלה לה עולם חדש של צבעים וחוויות: פעם היא טסה לחלל, פעם היא צוללת במעמקי הים ופעם אחרת היא רוקדת על במה גדולה. כשהיא מנשקת את המראה בחדר, הקסם מתפוגג והיא חוזרת לחדרה עם מזכרת קטנה, סימני נשיקה על המראה. "הילדות חובבות האיפור תתמכרנה לסיפור הזה שגם הוא כתוב בחרוזים ובהומור" מסבירה ויזל, "הוא יזכיר להן שאיפור זה יפה אך היופי האמיתי נמצא בתוכן ובעולם הדמיון שלהן". שפתון הקסמים מיועד לגילאי 4 עד 10.

אורית-ויזל-מאפרת-ספר-ילדים-

שפתון הקסמים. ספר לילדים מאת אורית ויזל.

גיבורת הסיפור השלישי, "האיפור שאני אוהבת", היא ילדה דעתנית שמספרת בדיוק איזה איפור היא אוהבת ואיזה לאץ יש לה דעה ברורה על עולם היופי, מה שעוזר לה לפתח העדפות וטעם משלה וגם להחליט מה תרצה לעשות כשתהיה גדולה. מיועד לגילאי 5 עד 10.

אם חשבתם שבזה סיימה המחברת את הנושאים לכתיבת סיפורי ילדים, טעיתם. הסיפור האחרון בסדרת הסיפורים שהוציאה לאור אורית ויזל נקרא "הילד שהיתושים אוהבים". זהו סיפור על ילד שלא אוהב יתושים למרות שהם אוהבים מאוד לעקוץ אותו. אמו של הילד מנסה למרוח אותו במשחה שתבריח את היתושים ואביו מנסה לתלות בחדר מכשיר שירחיק אותם, אבל כלום לא עוזר ובכל בוקר הילד מתעורר עם עקיצות חדשות. כיצד ומנין מגיע הפתרון המיוחל? קראו את הסיפור ותגלו.

כל ספריה של ויזל נמכרים דרך האינטרנט באתר "נטבוק" גם כספר מודפס לרכישה הכולל שירות משלוח חינם עד הבית וגם בפורמט דיגיטלי להורדה אל טאבלט, סמארטפון או מחשב. המעוניינים יוכלו אף לרכוש אותו כקובץ שמע או כקובץ להדפסה במדפסת ביתית.

אורית-ויזל.-ספר-איפור

המאפרת אורית ויזל. צילום: יצחק שלי

אורית-ויזל-איפור-ספר-ילדים-

האיפור שאני אוהבת מאת אורית ויזל

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.