בית הספר של נאוה קולאז' חוגג 22 שנה של מקצועיות בענף היופי

העוסקים בענף היופי השוכנים בחלקה הצפוני של המדינה יספרו לכם, רובם ככולם, כי כאשר מדברים על בית-ספר רציני ובעל מוניטין ללימוד מקצועות היופי, מדברים על נאוה קולאז'. אלפי הבוגרים והבוגרות שסיימו את הקורסים השונים בבית-הספר והשתלבו במקומות העבודה השונים, יחד עם מאות התלמידים בבית-הספר, יבקרו ב"טופ-ביוטי", האירוע השנתי של בית-הספר בחודש מאי הקרוב.

בית ספר נאוה קולאז’ מכשיר תלמידים ותלמידות בכל מקצועות היופי תחת קורת גג אחת כך שתלמיד יכול ללמוד את כל מה שהוא בוחר וניתנת לו גם היכולת לשלב מגוון רחב של מקצועות אשר בעתיד יאפשרו לו או לה לפתוח מכון או מספרה ולהציע קשת של שירותים ללקוחות, דבר היוצר נוחות מירבית עבור הלקוח ורווח גדול יותר עבור בעל המקצוע” מספרת לנו נאוה קול ומוסיפה: "לדוגמא, תלמיד בקורס עיצוב שיער, לומד גם איפור ועיצוב גבות וכשלקוחה מגיע אליו לפני אירוע, הוא יכול להעניק לה את כל חבילת הטיפוח בלי להיות תלוי בבעל מקצוע נוסף”. בית הספר נאוה קולאז’ מציע קורסים בקוסמטיקה פרא רפואית, עיצוב שיער, איפור מקצועי, איפור קבוע, בניית ציפורניים, מניקור, פדיקור רפואי, אפילציה, עיצוב גבות ושעוות, עיסוי הוליסטי, הרכבת ריסים וגם קורסים מתקדמים לאנשי מקצוע בתחומי היופי כגון איפור למתקדמים, הוראת האיפור וכו’.

נאוה קול, ילידת קרית ביאליק, נשואה כבר 27 שנה להלל קול, שותפה לדרך ולשניים שלוש בנות בוגרות, עדי, עמית ועומר. כיום מתגוררת המשפחה במושב בן עמי. עסקיה של נאוה כוללים כיום את בית הספר "נאוה קולאז'" המכשיר מאות תלמידים מדי שנה, קו מוצרים שאותו היא מייבאת ומשווקת בארץ, חברת מתנות הנושאת את שמה ומציעה מתנות לחגים ולאירועים מיוחדים לוועדי עובדים ולמפעלים גדולים ואינספור יזמויות הקשורות בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח. תחילת הדרך הייתה צנועה, מחושבת ועם המון סבלנות ואמונה בדרך: ארבע תלמידות בקורס לבניית ציפורניים ושלוש תלמידות בקורס פדיקור. כיתת הלימוד הראשונה נפתחה בחדר קטן בדירת הוריו של הלל, בעלה של נאוה. בית הספר בנהריה היה חלום שהתגשם אך הוא התגשם מעצמו. נאוה נטשה לימודי תואר ראשון, החליטה כי תלמד קוסמטיקה ועשתה את הקורס הראשון שלה בנעמ"ת. בהמשך, החלה לעבוד כמדריכה בחברת מוצרי הטיפוח לעור, סאיטו. אמה של נאוה, קוסמטיקאית ותיקה ומורה בכירה דאז בבית הספר לקוסמטיקה של יהודית מילר, הצטרפה לבתה ובהמשך, כשהעסק גדל והתפתח, גם הלל בעלה, עזב את העסק המשפחתי והצטרף לנאוה. "הוא עודד אותי והתמיכה שלו תמיד נסכה בי המון בטחון. אני סומכת עליו בעיניים עצומות והאכפתיות שלו לעסק זהה לאכפתיות ולתשוקה שלי. אנחנו משלימים זה את זו ויחד אני חושבת שאנחנו צוות נהדר."

מתחילת הדרך, כך מספרת נאוה, דאגה להקיף עצמה באנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים. חלק נכבד מאותם אנשים נמצא עם נאוה שנים ארוכות וההתפתחות שלהם שזורה בהתפתחות וההתקדמות של בית הספר. מנהלת בית הספר בחיפה, שירלי אנקורי, נמצאת איתה שנים ארוכות וכך גם מנהלת בית הספר בנהריה, קרן אריש מוזס. היום מועסקים בבית הספר נאוה קולאז' כ-50 עובדים.

טופ-ביוטי-נאוה-קולאז3

בית הספר למקצועות היופי נאוה קולאז'

הזינוק המשמעותי בקריירה היה כאשר זיהתה נאוה הזדמנות עסקית: בית הספר לקוסמטיקה "מולה סנטר" בצ'ק פוסט הפסיק את פעילותו, מונה לו כונס נכסים ועשרות תלמידיות נותרו באמצע הלימודים, ללא בית-ספר. לאחר שנפגשה עם כונס הנכסים, הצליחה לחבר אליה 87 תלמידות שהחלו ללמוד בבית-הספר נאוה קולאז'. נאוה קלטה את מרבית סגל ההוראה והשוותה את תנאי העסקתם כדי לא לפגוע בהם ולשמור על תעסוקתם.

היום, ככשואלים את נאוה מהו הייחוד של בית הספר שלה ביחס לאחרים, היא שולפת בגאווה את ספרי המשובים שמכיל מאות מכתבי תודה והערכה של בוגרי הקורסים השונים שהשתלבו בענף בהצלחה. ”חילקנו תעודות לקורס קוסמטיקה שהסתיים ותלמידה ציינה בפני שרק אחרי שהיא למדה פה שנה וחצי, היא הבינה למה לצוות ההנהלה אין דלתות בחדרים וכל צוות נאוה קולאז’ נגיש וזמין עבורה. יש תחושת שייכות וביתיות. נוסיף לזה את המקצועיות והניסיון האדיר שיש למדריכים שלנו וקיבלנו נוסחה מנצחת. אנחנו גם מקפידים לחשוף את התלמידים לחידושים האחרונים ולטכנולוגיות שנכנסות לשימוש. אנחנו מוסיפים מיכשור לכיתות הלימוד גם כאשר אנחנו איננו מחוייבים לכך על-ידי משרד התמ”ת. חשוב לי, שכאשר תלמידה תצא מבית הספר שלנו כבוגרת, היא תהיה הכי מוכנה שאפשר לקראת העבודה בקליניקה."

ניסינו להיעזר בניסיון של נאוה ולתת למתלבטים, שעדיין לא החליטו היכן ילמדו ובאיזו דרך יבחרו, כלים לקבלת ההחלטה שתשפיע וודאי על המשך דרכם: “להחלטה היכן ללמוד חשיבות רבה מאין כמוה" אומרת נאוה "כל אחד צריך לזכור שהוא הולך ללמוד רק פעם אחת ולכן הנושא צריך להיבדק באופן הנכון והמקצועי ביותר. חבל להכניס למערכת השיקולים פיתוי כזה או אחר שבסופו של דבר מסיט את העין מהעיקר. לדעתי, השאלה הראשונה שצריכה להישאל על ידי התלמיד היא מהו הניסיון של אותו מוסד בתחום בו הוא רוצה ללמוד. הניסיון והוותק חשובים מאוד, כמו גם הניסיון של המדריכים. גם לנושא הפרקטיקה יש חשיבות רבה – מוסד שאין לו לקוחות המשמשים כלקוחות לתירגול של התלמידים, לא יוכל להעניק לתלמידים את הפרקטיקה שהם צריכים לרכוש במהלך הלימודים. חשוב לבדוק כמובן את תוקף הפיקוח של משרד התמ”ת וחשוב לבדוק עם אילו מוצרים ותכשירים מלמדים בקורס. למשל, לא אמליץ ללמוד בקורס איפור מקצועי שבו מלמדים רק עם מוצרי חברה אחת. כי באומנות, כמו באומנות, צריך לדעתי להכיר את כל המגוון מהארץ ומהעולם. כל מאפר מוערך וכך גם קוסמטיקאית שתבקש מהם למנות את החומרים והמוצרים האהובים עליהם ימנו בפניך מוצרים מחמש חברות שונות לפחות." נאוה ממליצה לכל תלמיד ותלמידה העומדים להירשם לקורס, לנסות ולדבר עם שניים או שלושה בוגרים ואפילו לבחון היטב את הערכות השונות שמציעים לנרשמים.

טופ-ביוטי-נאוה-קולאז2

נאוה קול ובעלה הלל – שותפות מלאה לאורך כל הדרך

מלבד קורסים למתחילים, מציע היום בית הספר של נאוה קולאז’ גם קורסי העשרה למתקדמים, בתחומים השונים ומציב בעמדת המרצים חלק מהשמות המובילים בתעשיה שזוכים להכרה כלל ארצית. "אני מאמינה שגם בשנים הבאות נמשיך להוביל את ענף היופי בישראל ונמשיך להוציאתחת ידינו דורות של בעלי מקצוע שאוהבים וגאים בעשייתם. תמיד נזכור ונזכיר לכולם שלצד הטכנולגיה המתקדמת והחידושים בתחום, הכי חשובה הגישה והאהבה האמיתית למקצוע."

כמדי שנה, מזמין בית הספר למקצועות היופי את בוגריו ותלמידיו לכנס ה"טופ ביוטי" השנתי. הכנס שיערך בסניף בחיפה בתאריך 17.5.2016 ושבוע לאחר מכן בסניף בנהריה וימשך לאורך כל היום ויהיה כמו כל שנה, שילוב של הפנינג חגיגי ליום פתוח מרתק. לכנס יגיעו תלמידי בית הספר למקצועות היופי, החל מקוסמטיקה, בניית ציפורניים ועד לאיפור ועיצוב שיער. לכנס יגיעו גם הבוגרים שלמדו בעבר, לצורך השתלמות והכרת החידושים והחדשות בתעשייה. במהלך היום יועברו הרצאות מקצועיות בתחומים הנלמדים בבית הספר, במקצועות: איפור מקצועי, עיצוב שיער, קוסמטיקה מקצועית, בניית וטיפוח ציפורניים, פדיקור מניקור, איפור קבוע ועוד. נאוה מסבירה: "הכנס מהווה עבור התלמידים והבוגרים שלנו מסגרת מקצועית ומלמדת שמעניקה להם ביטחון והמון תמיכה, גם במהלך הלימודים וגם לאחריהם. הקשר שלנו עם התלמידים והבוגרים הוא קשר ארוך טווח ומפרה, אנחנו כאן לכל שאלה ולייעוץ במהלך הלימודים וגם בצעדים הראשונים שלהם בעולם היופי. אם מדובר בעזרה בהשמה למקומות עבודה, סיוע בהתפתחות המקצועית ולימודי המשך, הבוגרים שלנו יודעים תמיד שכאן זה הבית."

טופ-ביוטי-נאוה-קולאז1

נאוה קול nava collage

 

השאר תגובה

המייל שלכם לא יפורסם. Required fields are marked *

*

הרשמי לניוזלטר וקבלי את הגיליון הבא לפני כולם!

שם

דואר אלקטרוני *

profashioncover88
בכל עת, ניתן יהיה להסיר את שמך מרשימת התפוצה.